Gitaar pedaaltjes

Ik ben op zoek naar een pedaal wat mijn samples wat warmer kan maken.
Waar ik niet ik niet opzoek naar ben is omvorming van het geluid zoals een Rat distortion dat doet.

Ben vandaag naar bax geweest, en die adviseerde een bass/overdrive pedaal ipv distortion/overdrive.
Nu twijfel ik tussen deze varianten:

Electro Harmonix Bass Soul Food
Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Pigtronix BOD Bass Fat Drive pedaal
Boss ODB-3 Bass OverDrive

Ze zullen niet heel veel van elkaar verschillen denk ik, maar heeft iemand ervaring met deze pedalen?
Of kent iemand wellicht een beter pedaal rond deze prijsklasse?
 
Mijn ODB-3 deed het altijd wel aardig op synths maar was wel wat gruizig. Wat je ook zou kunnen overwegen is een goedkope preamp zoals de Behringer MIC100. Met een buisje (op een laag voltage dus vervormd makkelijk), maar qua gain/volume goed in te stellen om net een randje te geven aan je sound zonder meteen in distortion gebied te schieten.

Edit: ik heb zelf deze: https://www.thomann.de/nl/behringer_mic200_tube_ultragain_preamp.htm
 
Ik ben op zoek naar een pedaal wat mijn samples wat warmer kan maken.
Waar ik niet ik niet opzoek naar ben is omvorming van het geluid zoals een Rat distortion dat doet.

Ben vandaag naar bax geweest, en die adviseerde een bass/overdrive pedaal ipv distortion/overdrive.
Nu twijfel ik tussen deze varianten:

Electro Harmonix Bass Soul Food
Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Pigtronix BOD Bass Fat Drive pedaal
Boss ODB-3 Bass OverDrive

Ze zullen niet heel veel van elkaar verschillen denk ik, maar heeft iemand ervaring met deze pedalen?
Of kent iemand wellicht een beter pedaal rond deze prijsklasse?

Ik zou geen overdrive of distortion pedalen gebruiken om "samples op te warmen". Kijk eens of je iets van tech21 kan vinden... De Blonde is een persoonlijk favoriet, werkt perfect op gitaar, synths, etc, dus samples opwarmen lukt hem ook wel. Voordeel is dat het signaal veel beter overeind blijft dan bij de boss pedaaltjes die je noemt. Wel iets duurder, maar dan heb je er ook wat aan.
 
Ik ben op zoek naar een pedaal wat mijn samples wat warmer kan maken.
Waar ik niet ik niet opzoek naar ben is omvorming van het geluid zoals een Rat distortion dat doet.

Ben vandaag naar bax geweest, en die adviseerde een bass/overdrive pedaal ipv distortion/overdrive.
Nu twijfel ik tussen deze varianten:

Electro Harmonix Bass Soul Food
Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Pigtronix BOD Bass Fat Drive pedaal
Boss ODB-3 Bass OverDrive

Ze zullen niet heel veel van elkaar verschillen denk ik, maar heeft iemand ervaring met deze pedalen?
Of kent iemand wellicht een beter pedaal rond deze prijsklasse?

Een goedkoop buizen voorversterkertje is een goede methode om samples op te warmen, of door een buizen versterker halen en die met mics weer opnemen..

Succes ;)
 
Heel lang geleden heb ik de mic100 hiervoor gebruikt, maar ik vond 'm wat tegenvallen. Vrij iel, veel ruis en niet echt mooie overdrive. Sinds een paar jaar gebruik ik de black-finger van EHX. Hier zit ook een buizenversterker in, maar ik vind 'm een stuk mooier klinken. De black finger heeft ook een compressor; ze hebben ook varianten met EQ en gewoon een preamp geloof ik.

Deze zijn iets prijziger (~100-140 tweede hands gok ik), maar ik vind het 't verschil meer dan waard.
 
De mic100 / 200 klinkt inderdaad niet fantastisch en de oversturing ook niet. Ik hoopte dat hij net zo fijn zou oversturen als de behringer ub mixers maar helaas was dat niet het geval.
Die Black finger is wel een smerig ding, hele zompige compressor en wijde transitie van clean naar oversturing. Van diezelfde EHX lijn is er ook nog een stereo preamp, misschien is dat wat.
 
Om m'n TX7 wat warmer (als ik daar behoefte aan heb) te laten klinken, gebruik ik een Rockman Sustainor. De CLN en CLN2 settings met een EHX Small 8o) in de FX-lus geven een erg fijn resultaat.

Volgens mij heb ik de TC-electronic T2 (Trinity) nog niet voorbij zien komen in dit topic. Erg tof reverb-peNdaal. Biedt ook de mogelijkheid om in 1 geheugenslot icm Toneprint software je eigen van scratch opgebouwde reverb te zetten. Met toewijsbare knoppen/ranges. Leuk speelgoed voor een schappelijke prijs. Hoop binnenkort wat voorbeelden te kunnen posten.

Polara heb ik besteld, ben ik erg benieuwd naar. Zodra die binnen is, hoop ik daar ook wat voorbeelden van te kunnen posten.
 
Iemand bekend met Polara reverb peNdalen?

Of beter gelijk voor Strymon gaan?

Er is een vergelijking op YouTube te zien/luisteren, met drie reverb pedalen. Waaronder de Strymon en de Polara. De "Shoot-Out" is (helaas) met een gitaar ipv synth gedaan. Erg bijzonder, maar de Polara wordt ten opzichte van de Strymon meer gewaardeerd. Klankgewijs dan. Features van de Strymon zijn (iig BigSky) uitgebreider.

Als je voor weinig toch een hoop edit-mogelijkheden wilt, is een TC-electronic reverb met Toneprint een goede optie.
 
Ik heb zelf de Supernatural reverb. die vind ik wel erg nice! vooral omdat er meerdere algoritmen in zitten en je super lange reverbs kunt maken.
Ik heb zelf de TC Electronic HOF gehad, maar die heeft maar 1 algoritme die veel aanpassingen heeft.... Vond ik daarom erg tegenvallen.
 
Ik ben op zoek naar een pedaal wat mijn samples wat warmer kan maken.
Waar ik niet ik niet opzoek naar ben is omvorming van het geluid zoals een Rat distortion dat doet.

Ben vandaag naar bax geweest, en die adviseerde een bass/overdrive pedaal ipv distortion/overdrive.
Nu twijfel ik tussen deze varianten:

Electro Harmonix Bass Soul Food
Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Pigtronix BOD Bass Fat Drive pedaal
Boss ODB-3 Bass OverDrive

Ze zullen niet heel veel van elkaar verschillen denk ik, maar heeft iemand ervaring met deze pedalen?
Of kent iemand wellicht een beter pedaal rond deze prijsklasse?

Een ART buizen pre-amp is wel nice :). lekker goedkoop ook.
En vooral de oude pre-amps van hun zijn erg goed.
Ik heb mijn Moog Prodigy hier doorheen gegooit om m wat warmer te maken bij mn band opnames.
 
Er is een vergelijking op YouTube te zien/luisteren, met drie reverb pedalen. Waaronder de Strymon en de Polara. De "Shoot-Out" is (helaas) met een gitaar ipv synth gedaan. Erg bijzonder, maar de Polara wordt ten opzichte van de Strymon meer gewaardeerd. Klankgewijs dan. Features van de Strymon zijn (iig BigSky) uitgebreider.

Als je voor weinig toch een hoop edit-mogelijkheden wilt, is een TC-electronic reverb met Toneprint een goede optie.

Polara nooit gehad, maar wel timeline, bigsky en h9.
Het zal misschien een kwestie van smaak zijn maar de strymons steken wat mij betreft kop en schouders uit boven de eventide algo's. De h9 klinkt niet slecht maar als je het naast elkaar hoort is er toch wel een groot verschil.
 
Polara nooit gehad, maar wel timeline, bigsky en h9.
Het zal misschien een kwestie van smaak zijn maar de strymons steken wat mij betreft kop en schouders uit boven de eventide algo's. De h9 klinkt niet slecht maar als je het naast elkaar hoort is er toch wel een groot verschil.

de prijzen zijn alleen altijd zo gigantisch hoog :P...
 
Back
Top