Kicks door welke gitaar pedaaljes

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Kicks door gitaar pedaaltjes jagen is Yummie 8~
maar persoonlijk heb ik maar ervaring met 1 pedaal ... De Boss OS-2 en dit klinkt niet verkeerd!
Eigenlijk wil ik er nog een pedaal bij kopen, maar nu lijkt het me logisch dat niet elk pedaal en type even geschikt is,
aangezien het natuurlijk niet de bedoeling is om drum synths door een gitaar pedaal te sturen .....

mijn oog is gevallen op de Ibanez Tube Screamer (TS9DX Turbo) aangezien dit merk bekend staat om kwaliteit en t pedaal door zn mooie geluid.... maar goed dit is natuurlijk uit het oog gezien van een gitaar speler....

dus nu mijn vraag:

Iemand ervaring met kicks door de TS9 (het liefst de turbo versie) sturen?
Welke pedaaltjes zijn goed geschikt om kicks doorheen te jagen? (Distortion/Overdrive pedalen!)
Of maakt het toch niet zoveel uit welk pedaal je neemt,
en klinkt een kick door een goedkope boss net zo goed als een dure ibanez?

Als er toevallig een gitarist in de zaal is met een TS9, Leef je uit en stuur er eens een kick doorheen
ipv van zo'n saaie gitaar 8o) :biertje:

En mensen zonder een TS:
voorbeeldjes posten van kicks door jouw gitaar pedaaltje(s) kan geen kwaad!

- EDIT -

Er is nog een topic over gitaar pedaaltjes .....

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34742&highlight=gitaar+pedaaltjes

Maar ik wil enkel weten welke pedaaltjes er goed klinken in combi met kicks!

Wat betreft welke pedaaltjes jullie cool vinden en welke niet...
welke goed door een gitaar of synth klinken, in de andere topic please :smeris:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
Ik heb zelf :

- Electro-Harmonix Big Muff (erg smerig,lekker op beatjes omdat de punch goed blijft,tonecontrol=cool lowpass filter,noise-gate is wel essentieel)
- ProCo Deucetone Rat (2 x superruige distortion in serie of 2 onafhankelijke distortions,heel vet voor hardcore-kicks maar ook lekker voor andere drums,noise-gate nodig)
- Boss V-Wah (COSM Wah,veel editmogelijkheden,weinig tot geen ruis,lekker voor vreemde synths/fx)
- Fulltone Ultimate Octave (supermooie distortion/octaver,erg vet op synths,noise-gate nodig bij extremere instellingen)

Mijn favoriet is de Deucetone Rat,heb er al vele dikke kicks mee gemaakt...:D

@ Dione als je dit leest .... is die info uit die andere topic nog up2date? aangezien t alweer zo'n anderhalf jaar later is
 
Ik heb een oude Boss HM-2 Ben ik erg tevreden over. Vooral voor over beats!!!
Als je aan de ColorMix-H draai is het net een filter.. erg fijn..
{edit} Kan je meteen die ER1 horen in een mix :D

Ik heb een linkje geplaatst waarbij ik hem dus gebruik... en er ook aan tweak ;)
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=736297&t=6299

Maar ik heb ook eens naar die BigMuff geluisterd die maar 50euro kost btw en die vond ik persoonlijk ook erg goed voor kicks...
http://feedback.nl/?id=55&b=BIGMUFF
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
@ Dione als je dit leest .... is die info uit die andere topic nog up2date? aangezien t alweer zo'n anderhalf jaar later is

Die is nog redelijk up-to-date ja...behalve dan dat ik die V-Wah alweer weg gedaan heb...
Voor kicks zijn de Proco Rat pedalen erg lekker,met als topper de Deucetone Rat (ca. €250,-..)...
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb een oude Boss HM-2 Ben ik erg tevreden over. Vooral voor over beats!!!
Als je aan de ColorMix-H draai is het net een filter.. erg fijn..
{edit} Kan je meteen die ER1 horen in een mix :D

Ik heb een linkje geplaatst waarbij ik hem dus gebruik... en er ook aan tweak ;)
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=736297&t=6299

Maar ik heb ook eens naar die BigMuff geluisterd die maar 50euro kost btw en die vond ik persoonlijk ook erg goed voor kicks...
http://feedback.nl/?id=55&b=BIGMUFF

50 euro is idd geen geld! daar koop je gewoon 2e hands een brakke zoom 505 voor ofzo ...
zou mezelf bijna afvragen of t geen rotzooi is .....

en je krijgt er nog een mooi houten kistje bij ook? :W
 
Origineel geplaatst door dione
Die is nog redelijk up-to-date ja...behalve dan dat ik die V-Wah alweer weg gedaan heb...
Voor kicks zijn de Proco Rat pedalen erg lekker,met als topper de Deucetone Rat (ca. €250,-..)...

Ik heb hem laatst gekocht voor €180,- (bij Dirk Witte in utrecht, was overigens net de laatste daar:D) ... goed te doen dusch... en hij klinkt inderdaad zeker netjes.. :)
 
big muff is goed ja, wel erg goor. vol.gens mij doen ze niet meer aan houten kistjes, de mijne heb ik in kartonnen doos gekregen.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
big muff is goed ja, wel erg goor. vol.gens mij doen ze niet meer aan houten kistjes, de mijne heb ik in kartonnen doos gekregen.

ja voor die prijs zullen ze wel ergens op moeten bezuinigen lijkt me ...49 euro is echt geen geld voor een nieuw pedaal dat ook nog eens goed klinkt ....

anyways ik denk dat ik ook maar eens ga kijken of ik ergens een deucetone rat kan scoren voor onder de 200 ...
 
heb ook de rat besteld .. moet misschien wel max. 2 weken wachten omdat ze bij dirk witte zowel in utrecht als amsterdam niet meer op voorraad waren ...

als ik de bon zo bekijk heb ik m misschien nog wel goedkoper als 180 .. tenzij de 5 instrument kabels uber goedkoop waren

ik ben benieuwd.. tot dan nog maar ff alleen met mn filterbank en mn bossje doen :)
 
Ik gebruik een BOSS METAL ZONE, die geeft van zichzelf al lekker veel laag
en het lijkt me dat je daar juist naar op zoek bent als je kicks maakt.
Er zijn veel gitaarpedaaltjes die van het laag weinig over laten.....

Ik vind de equalizer van de METAL ZONE ook prima werken over de kicks
DRAAIEN AAN DIE KNOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
je kan ook bij tonepad.com zelf je pcb's bestellen en zelf solderen ook de procorat staat er tussen!
zit er zelf aan te denken om binnenkort eens een paar pcb's te bestellen daar (Rat 2x en een mxrbleubox en een mxrnoisegate als die weer beschikbaar zijn en die dan in een 19" unit te bouwen met patchpoints aan de voorkant maar dat is op dit moment nog maar een concept :)
moet nog ff uitzoeken hoe dat te doen precies enzo vooral de aan uit schakelaars en de voeding!

maar dat is wel veel goedkoper dan de originelen of ze ook exact hetzelfde klinken geen idee maar het zal vast niet slecht klinken mits je goede componenten gebruikt!

nu gebruik een metalzone2 van boss maar dat ding ruist als de nete als er geen signaal doorgaat! verder klinkt die wel bruut!
 
Dat ruizen doen volgens mij al die pedaaltjes. Ook als er wel signaal doorgaat.

Simpel op te lossen met een gate, maar die zal jij vast ook gebruiken....

Het ruizen met die pedaaltjes is in ieder geval erger dan wanneer ik de kick gewoon
overstuur op mijn mengtafel. Weet niet of jullie er ook zo over denken????
 
heb ff op tonepad zitten speuren maar dat DIY is echt niks voor mij .... ik ben echt een leek op technisch gebied..
en zelfs met plaatjes erbij zou ik er liever nog niet aan beginnen .... en stel dat je alles in elkaar heb gezet, en t werkt niet
das flink balen! en dan hoeft t nog niet eens aan je eigen gepruts te liggen .... je kan ook een dood onderdeeltje uit de fabriek gehad hebben, en zoek dan maar eens uit welk onderdeeltje er precies niet werkt ...
 
Origineel geplaatst door dct
Het ruizen met die pedaaltjes is in ieder geval erger dan wanneer ik de kick gewoon
overstuur op mijn mengtafel. Weet niet of jullie er ook zo over denken????
Ja, des te heftiger je gaat oversturen, des te meer het zal gaan ruizen. Niet alleen je signaal wordt opgepompd, de ruis ook.

Maar verder is de geluidskwaliteit van pedaaltjes sowieso niet altijd even denderend.
 
voor 145 euro heb je een ibanez tubescreamer ts9 turbo

lijkt me ook nog wel eens de moeite waard te proberen je ziet ze regelmatig voor 90 euro 2e hands
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb ff op tonepad zitten speuren maar dat DIY is echt niks voor mij .... ik ben echt een leek op technisch gebied..
en zelfs met plaatjes erbij zou ik er liever nog niet aan beginnen .... en stel dat je alles in elkaar heb gezet, en t werkt niet
das flink balen! en dan hoeft t nog niet eens aan je eigen gepruts te liggen .... je kan ook een dood onderdeeltje uit de fabriek gehad hebben, en zoek dan maar eens uit welk onderdeeltje er precies niet werkt ...

tis gewoon paint by number tegenwoordig :) alsje een beetje kan solderen is het niet zo punt
vooral het netjes afwerken in een kastje kost veel tijd en gepruts!

en dooie onderdeeltjes kan je gewoon multimeteren, er zitten gelukkig toch geen duizend onderdeeltjes in een pedaal dus dat is vrij snel te doen!
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb ff op tonepad zitten speuren maar dat DIY is echt niks voor mij .... ik ben echt een leek op technisch gebied..
en zelfs met plaatjes erbij zou ik er liever nog niet aan beginnen .... en stel dat je alles in elkaar heb gezet, en t werkt niet
das flink balen! en dan hoeft t nog niet eens aan je eigen gepruts te liggen .... je kan ook een dood onderdeeltje uit de fabriek gehad hebben, en zoek dan maar eens uit welk onderdeeltje er precies niet werkt ...

Nou die kans is wel heeel klein, ik heb dat zelf nooit meegemaakt, als een onderdeel kapot is heb je dat voor 99,9999999999999% zelf gedaan;) .
 
heb de deucetone binnen, alleen mn adapter plugjes zijn te klein en te groot...

erg rotte 9v aansluiting op de deucetone .... nu ga ik ff tijdelijk een 9v batterij gebruiken hoelang gaat die mee?

zijn dat uren of dagen?
 
gaan redelijk lang mee. tenminste als je de kabels er uit trekt als je hem niet gebruikt!
 
Back
Top