Kicks door welke gitaar pedaaljes

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
voor 145 euro heb je een ibanez tubescreamer ts9 turbo

lijkt me ook nog wel eens de moeite waard te proberen je ziet ze regelmatig voor 90 euro 2e hands


ppppsssssttt .... bij feedback is de ts9 109,- nieuw !
 
maar dat is dus niet de turbo, de turbo is iets uitgebreider :)
 
vrij nieuw niet... maar ik heb m idd nog nooit bij feedback te koop gezien
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
batterij was net op ... een goedkope aldi batterij .. was wel ff schrikken... aangezien ik t een en ander geroute had wist ik niet zo gauw waarom t geluid t niet meer deed, en de lampjes op de deucetone brandden nog wel..

batterij vervangen met een duracell plus, geluid klinkt gelijk een stuk anders als wat ik de laatste dagen gewend was. lampjes branden ook een stuk feller, dat t allemaal wat minder werd is me eigenlijk niet eens opgevallen, ook dat de lampjes steeds zwakker werden is me eigenlijk niet opgevallen ....

toch maar eens 1 van de eerder genoemde oplossingen bijlangs..

en dan nu, de grote test.... is duracell echt zo powerfull en gaat ie stukken langer mee als de aldi batterij!?

ik ben benieuwd! zie de duracell konijntjes mn deucetone al overnemen :W

aan mn eerdere post te zien ging de aldi batterij voor mij ongeveer een maand mee, moet er wel bij zeggen dat de duracell batterij 6 x duurder is..

voel me net de consumentenbond

Je moet de batterij er vaak uit halen als je er verder niets mee doet. Scheelt echt stukken in de levensduur. In principe staat een distortion altijd aan, ook al stuur je er niets doorheen.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Je moet de batterij er vaak uit halen als je er verder niets mee doet. Scheelt echt stukken in de levensduur. In principe staat een distortion altijd aan, ook al stuur je er niets doorheen.

je kan beter de input loshalen, dat is een stuk makkelijker!!!

bypass is niet uit......en zo is dat
 
precies, in de handleiding van de deucetone staat inderdaad ook dat je de input los koppelen, dan pas staat hij echt uit.. ik heb zelf maar mooi zo'n adaptertje gekocht.. beter dan telkens een batterij te gaan vervangen..
 
Origineel geplaatst door bikkel
Je moet de batterij er vaak uit halen als je er verder niets mee doet. Scheelt echt stukken in de levensduur. In principe staat een distortion altijd aan, ook al stuur je er niets doorheen.

dit heb ik altijd gedaan :)
zelfs tussendoor als de rest mn apparatuur aan stond en ik ff niet met een kick bezig was, mn batterij heb ik ook expres niet in de deucetone zelf zitten, maar het kabeltje en de batterij ligt naar buiten zonder t klepje erop zeg maar ....

btw, zou de deucetone ook langer mee gaan als je altijd de input uitzet als je m niet gebruikt? of maakt dat weinig uit?
 
zo'n Duracell batterij is net zo duur als een adaptertje...waarom werk je nog met batterijen ?;)
 
op t moment dat ik mn deucetone in huis kreeg en zag dat er een apart adaptertje voor moest komen en ik niet gelijk wist welke, maar wel zo snel mogelijk aan de slag wou, heb ik eerst maar een stel batterijen aangesleept :)

moet nog steeds eens opzoek naar een adapter ...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
op t moment dat ik mn deucetone in huis kreeg en zag dat er een apart adaptertje voor moest komen en ik niet gelijk wist welke, maar wel zo snel mogelijk aan de slag wou, heb ik eerst maar een stel batterijen aangesleept :)

moet nog steeds eens opzoek naar een adapter ...

je hebt gewoon stekkertjes voor tussen een adapter en een 9v batterij aansluiting...
 
en weet je toevallig ook waar ik die met zekerheid kan kopen?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en weet je toevallig ook waar ik die met zekerheid kan kopen?

bij de plaatselijke electronica boer...
 
Ik heb mn pedaaltje destijds ff meegenomen naar, inderdaad de plaatselijke electronicaboer.. Hij gaf me zo'n multi-adaptertje ofzoiets mee... Kun je het plugje erop zetten wat je nodig hebt, en kun je het aantal voltages dat ie moet leveren op instellen.. (kun je dus ook een zwakke batterij mee nabootsen als je dat graag wilt).. Zo'n ding kost een paar euro, kun je beter dat halen dan steeds batterijen.. :eureka:
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Ik heb mn pedaaltje destijds ff meegenomen naar, inderdaad de plaatselijke electronicaboer.. Hij gaf me zo'n multi-adaptertje ofzoiets mee... Kun je het plugje erop zetten wat je nodig hebt, en kun je het aantal voltages dat ie moet leveren op instellen.. (kun je dus ook een zwakke batterij mee nabootsen als je dat graag wilt).. Zo'n ding kost een paar euro, kun je beter dat halen dan steeds batterijen.. :eureka:

Ja dat is niet mijn ervaring die multiadaptor geeft net niet het juiste voltage door waardoor het net ff kutter klinkt, maar soms is kutter beter.

mijn ervaring is adaptors kopen van een goed merk anders komen er problemen. en die multie adaptors meet die maar eens goed door!!! er klopt meestal geen reet van 9volt is bijna 12 enz....
 
Zijn er ook mensen met ervaringen met de combi softwarekicks - gitaarpedaaltjes / filterbank..?

Ik ben zelf bezig om mn set-up uit te bereiden, werk nu met software en gebruik voornamelijk de junglist met een hoop fijne plugins om te distorten. Nu wil ik een mengpaneel met een synth aan mijn pc hangen, maar er is nog wel ruimte in mijn budget voor wat extra's. Ik zat dus te denken aan b.v. een filterbank of een gitaarpedaal, maar vraag me af wat voor een effect het geeft als ik mijn kicks er doorheen jaag. Ik vraag me af of het geen vreemde resultaten geeft bijvoorbeeld, gezien het bronsignaal software is. :) (just a thought)
 
maakt geen kont uit of het nou software of hardware is voor je signaal dan
als het eenmaal de pc uit is en in je mengtafel gegaan of direct uit je geluidskaart (geen spdif of adat of optical) dan is het al analoog signaal geworden en klinkt het net zo als dat je een identiek hardware signaal erdoorheen zou gooien
 
Origineel geplaatst door 1pauluzz1
:kont: Dankjewel voor deze heldere uitleg :) :okdan:

alleen het klopt niet...het maakt namelijk wel verschil of het direct uit je geluidskaart komt of dat het via je mengtafel komt...

maar die verschillen zijn geen probleem om het gewoon zo te kunnen gebruiken...;)
 
Back
Top