Kicks door welke gitaar pedaaljes

alsof je er een behringer eq overheen haalt .. maar laat maar eens wat horen .. graag met en zonder pedaal

denk zelf dat je kick alleen maar minder wordt .. maar overtuig me eens ! :-)
 
Origineel geplaatst door MadR
alsof je er een behringer eq overheen haalt .. maar laat maar eens wat horen .. graag met en zonder pedaal

denk zelf dat je kick alleen maar minder wordt .. maar overtuig me eens ! :-)

wat voor kicks wil je horen ? :)

als je een schone kick wil horen dan wordt de kick idd minder als je m door een pedaal gooit ....

moet trouwens zeggen dat ik de deucetone rat een leuk pedaal vindt
pedaal is gebouwd als een tank, en een gitarist kan rustig met zn voet op de knoppen rusten zonder bang te zijn ze per ongeluk in te drukken want je moet flink hard duwen (wat weer minder relax is als je dit ding gewoon met je vingers bediend, maar goed daar zijn ze ook niet voor gemaakt)...

het geluid is lekker, laat idd behoorlijk wat laag door en kan redelijk warm klinken .....
maar toch vindt ik m voor 180 euro toch nog iets overpriced en ik had meer agressie en vunzigheid verwacht ...
250 euro zoals die bij de meeste zaken weg gaan vindt ik echt te gortig ...
maar ik kan me wel voorstellen dat een gitaar hier heerlijk door zou klinken
vergeleken mn boss os2 klinkt ie iig een stuk voller en warmer

zal straks ff wat posten
 
Laatst gewijzigd:
die deucetone, dat is toch gewoon twee keer de gewone?
issie ook niet vunzig als je ze in serie zet, doorlussen dus?
 
Origineel geplaatst door chielos
die deucetone, dat is toch gewoon twee keer de gewone?
issie ook niet vunzig als je ze in serie zet, doorlussen dus?

Achterop kun je ook nog instellen welke rat je wil hebben; onder andere; Dirty Rat, Clean Rat, Vintage Rat etc... dus 2x alle rat pedalen die er zijn
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

het geluid is lekker, laat idd behoorlijk wat laag door en kan redelijk warm klinken .....
maar toch vindt ik m voor 180 euro toch nog iets overpriced en ik had meer agressie en vunzigheid verwacht ...

Gewoon alle twee de distortions gebruiken en je kicks niet te hard insturen,ook je distortion knoppen niet te ver opendraaien......je zal merken dat bij elke volume-stand van je kicks de sound anders wordt,daar kun je mee spelen om de perfecte sound te krijgen....als je signaal te hard instuurt overstuur je de input-stage van het pedaal en gebruik je niet de distortion die je wilt...(dit geldt trouwens voor alle pedalen,ik heb het al zo vaak gezegd..)

Wat betreft de adapter : je moet een adapter hebben met van die verschillende soorten aansluitingkjes..omdat het een Amerikaans pedaal is heb je een iets anders dan standaard adapter-aansluiting nodig...als je zo'n stekkertje niet hebt : er zijn ook adapters die een 9-volt-batterij plugje er aan hebben...

Ik gebruik al een tijdje een Voodoo Labs Pedal Power,daar zit gelukkig zo'n stekkertje bij...
 
zo'n big muff met eq lijkt me geweldig voor vervormde kicks. de bigg muff is een gaaf ding (Y)
 
Origineel geplaatst door plastic_zak
zo'n big muff met eq lijkt me geweldig voor vervormde kicks. de bigg muff is een gaaf ding (Y)

valt wel mee hoor...de Deucetone is stukken beter voor kicks...de Big Muff vinnik vooral leuk voor breakbeatjes en loopjes...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat voor kicks wil je horen ? :)

als je een schone kick wil horen dan wordt de kick idd minder als je m door een pedaal gooit ....

moet trouwens zeggen dat ik de deucetone rat een leuk pedaal vindt
pedaal is gebouwd als een tank, en een gitarist kan rustig met zn voet op de knoppen rusten zonder bang te zijn ze per ongeluk in te drukken want je moet flink hard duwen (wat weer minder relax is als je dit ding gewoon met je vingers bediend, maar goed daar zijn ze ook niet voor gemaakt)...

het geluid is lekker, laat idd behoorlijk wat laag door en kan redelijk warm klinken .....
maar toch vindt ik m voor 180 euro toch nog iets overpriced en ik had meer agressie en vunzigheid verwacht ...
250 euro zoals die bij de meeste zaken weg gaan vindt ik echt te gortig ...
maar ik kan me wel voorstellen dat een gitaar hier heerlijk door zou klinken
vergeleken mn boss os2 klinkt ie iig een stuk voller en warmer

zal straks ff wat posten

liefst een beetje verschillende stijlen .. dus niet alleen hardcore .. is misschien ook leuk voor meerdere mensen hier
 
Origineel geplaatst door dione
Gewoon alle twee de distortions gebruiken en je kicks niet te hard insturen,ook je distortion knoppen niet te ver opendraaien......je zal merken dat bij elke volume-stand van je kicks de sound anders wordt,daar kun je mee spelen om de perfecte sound te krijgen....als je signaal te hard instuurt overstuur je de input-stage van het pedaal en gebruik je niet de distortion die je wilt...(dit geldt trouwens voor alle pedalen,ik heb het al zo vaak gezegd..)

Wat betreft de adapter : je moet een adapter hebben met van die verschillende soorten aansluitingkjes..omdat het een Amerikaans pedaal is heb je een iets anders dan standaard adapter-aansluiting nodig...als je zo'n stekkertje niet hebt : er zijn ook adapters die een 9-volt-batterij plugje er aan hebben...

Ik gebruik al een tijdje een Voodoo Labs Pedal Power,daar zit gelukkig zo'n stekkertje bij...
Jep, ik merk sowieso dat je je kick er inderdaad erg zacht in moet sturen tegen over bijvoorbeeld bij de sherman.. N beetje pielen aan de fader maakt de kick meteen n stuk anders.. Vooral leuk als je hem al 3 keer op de tafel doorgelust hebt, om dan met de overige faders en eq nog wat te spelen.. :) Kom je echt de meest bizarre kicks tegen
 
Origineel geplaatst door dione
valt wel mee hoor...de Deucetone is stukken beter voor kicks...de Big Muff vinnik vooral leuk voor breakbeatjes en loopjes...
naja, ik ben ook meer een bassist dan een synthfreak:)
 
ff wat routings mogelijkheden geprobeerd ...

de Deucetone als 2 x mono gebruiken was idd een goede tip

heb nu de filterbank tussen beide zitten

bevalt goed zo :okdan:

nu alleen nog een andere adapter zoeken, al bevalt t met een batterij ook best wel .. scheelt weer kabeltjes
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Hebben mensen ook geprobeerd hoe de pedaaltjes klinken als je er maar 6 volt of nog minder opzet?



:okdan:

ehm.. nee wat gebeurt er dan?
 
batterij was net op ... een goedkope aldi batterij .. was wel ff schrikken... aangezien ik t een en ander geroute had wist ik niet zo gauw waarom t geluid t niet meer deed, en de lampjes op de deucetone brandden nog wel..

batterij vervangen met een duracell plus, geluid klinkt gelijk een stuk anders als wat ik de laatste dagen gewend was. lampjes branden ook een stuk feller, dat t allemaal wat minder werd is me eigenlijk niet eens opgevallen, ook dat de lampjes steeds zwakker werden is me eigenlijk niet opgevallen ....

toch maar eens 1 van de eerder genoemde oplossingen bijlangs..

en dan nu, de grote test.... is duracell echt zo powerfull en gaat ie stukken langer mee als de aldi batterij!?

ik ben benieuwd! zie de duracell konijntjes mn deucetone al overnemen :W

aan mn eerdere post te zien ging de aldi batterij voor mij ongeveer een maand mee, moet er wel bij zeggen dat de duracell batterij 6 x duurder is..

voel me net de consumentenbond
 
Back
Top