Gitaar pedaaltjes

Hier dan even een voorbeeldje van oa de Digitech Supernatural over mijn Prophet 600.
Ik heb m op de SHINE setting staan icm. een Tech21 Boost D.L.A en een Tech21 Boost Chorus. 8)

Bijzonder aangenaam :)
 
Digitech Polara Halo achter Unison Volca Keys:
https://soundcloud.com/m01c/volcapolarahalo?in=m01c/sets/gierslet
 
Hoe is die Polara over het algemeen op synths. Kun je ook hele grote bijna oneindige galmen doen? Ik heb interesse in de niet zo standaard sounds, is hij daar goed in?
 
Mijn pedalen-setup at the moment:

De volgende 3 overpriced pedalen heb ik als External FX in m'n DAW staan en kan ik alle signalen doorheen jagen:
- Strymon Big Sky (betere high quality-verb vindt je niet)
- Strymon Timeline (allround delay-monster, iets meer menu-diving, maar mogelijkheden te over)
- Moogerfooger Cluster Flux (ze noemen het een chorus-flanger pedaal maar dit is echt een heel vet uitgebreid ding)

Dan heb ik mijn Fender Rhodes de volgende setup:
- EHX MemoryMan Hazarai (prima veelzijdige delay-unit)
- Earthquaker Afterneath Reverb (voor reverbs die een eeuwigheid moeten duren)
- Maxon OD-808 (lekker tube overdrive ding, gebaseerd op de tube screamer)
- Zvex Instant Junky (heerlijk op rhodes voor een jaren 70 'vintage b-movie tape-achtig soundje)
- Dunlop Crybaby wahpedal
- EHX Pulsar Tremolo
 
Onlangs de Pulsar gekocht, ik vind hem snel oversturen. Ofschoon het geen onplezierige vervorming is, is ie voor mij daardoor onbruikbaar. Iemand nog een suggestie voor een betaalbare panner?
 
Onlangs de Pulsar gekocht, ik vind hem snel oversturen. Ofschoon het geen onplezierige vervorming is, is ie voor mij daardoor onbruikbaar. Iemand nog een suggestie voor een betaalbare panner?

Mijn ervaringen met de Pulsar is dat hij prima werkt als ik hem direct achter de rhodes zet, maar na de Amp overstuurt hij inderdaad heel snel
 
Nou heeft mijn Rhodes een ingebouwde preamp (ooit nog van Major Key gekocht), ik zal vanavond nog eens kijken wat er nog meer voor hangt.
 
Hier nog Ć©Ć©n van de Polara. Dit keer acher een Icon Designs DSM200 drumsynth. Deze wordt getriggerd door een Mutable Instruments Peaks. Standje Halo op de Polara met alles op 17:00 uur. Slechts wat fiddling op de DSM.
https://soundcloud.com/m01c/peaksdsm200polarahalo?in=m01c/sets/gierslet
 
Hier nog Ć©Ć©n van de Polara. Dit keer acher een Icon Designs DSM200 drumsynth. Deze wordt getriggerd door een Mutable Instruments Peaks. Standje Halo op de Polara met alles op 17:00 uur. Slechts wat fiddling op de DSM.
tsjonge, dat klinkt toch wel erg lekker :D

gaaf heren, al die pedal demo's. Zo kun je mooi vergelijken wat zo'n pedaal toevoegt aan de sound :okdan:
 
Hoe is die Polara over het algemeen op synths. Kun je ook hele grote bijna oneindige galmen doen? Ik heb interesse in de niet zo standaard sounds, is hij daar goed in?

Heb de polara nu een paar dagen. Nog niet achter m'n mopho, tx of modulair gehangen. Mijn eerste indruk is dat hij wat ielig is (voor laag minder geschikt). Wellicht dat dat met mijn onkunde of kapotte oren te maken heeft. Overigens was dat wat iele (of beter gezegd, ijle) juist de bedoeling bij de aanschaf.

Niet zo standaard sounds, zou ik voor de Trinity van TC Electronic gaan. Daar zal ik van de week een paar sounds mee opnemen. Al een dik jaar heeft die verkering met MoPho. Dik aan. Nog steeds.
 
tsjonge, dat klinkt toch wel erg lekker :D

gaaf heren, al die pedal demo's. Zo kun je mooi vergelijken wat zo'n pedaal toevoegt aan de sound :okdan:

Ik was ook wel aangenaam verrast :) Wel tof hoe de pitch van de twee drums opgepakt worden en beginnen te resoneren. Lekker wijnglas effect.

Qua vergelijking heb ik twee verschillende bronnen gepakt. Drumsynth en synth, maar allebei vrijwel dezelfde setting (op het pedaal). De reden daarvoor is omdat wat ik van de berichten op Internet begreep, het pedaal vooral interessant was vanwege de Halo-setting. Daar kan ik het wel mee eens zijn :)
 
De Spring reverb is ook heel erg goed. Die gebruik ik standaard op mn Rhodes en B3 sound van mn Nord Electro,
Er wordt hier en daar zelfs gezegd dat ie beter is dan een originele Fender twin reverb ;)
 
en ff wat anders. De MXR Distortion+. Vind deze nogsteeds de beste distortion op synths!
heel warm, dof en rommelig.

Hier een voorbeeld ( vanaf 1:28 ):
https://soundcloud.com/frangula/neon-genesis
 
Hier de MoPho door de Trinity. Op "Push It!" gedrukt, na 18 seconden de T2 aangezet en toen wat anders gaan doen :D
Ik zal proberen een dezer dagen een demo te maken met alle settings van de T2. Als er verzoekjes zijn om bepaalde geluiden erdoor heen te jagen, doe ze hier.

https://soundcloud.com/m01c/mophot2viii?in=m01c/sets/gierslet
 


Korg Arp Odyssey (KARP voor intimi) door een aantal pedaaltjes :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top