Gitaar pedaaltjes

Zoek eens op ebay op 'Aural Dream Breath Delay'. Voor twee tientjes een delay pedaaltje. Ik heb er nu eentje binnen, en ik ben ontzettend verbaasd over hoe lekker die klinkt, echt een analoge sound. Ook als ie gaat resoneren klinkt het heel lekker, ik twijfel nu of ik een tweede koop...
 
Ik wil een goedkoop pendaaltje kopen om een synth te midsweepen.

Ik zit te twijfelen tussen een Boss Metalzone MT2 en een Digitech Hardwire LT2. Weet iemand welke midzweep er venijniger klinkt van deze twee?

Ander advies is ook welkom natuurlijk, bedankt!
 
MT2 raad ik je niet aan. Lang geleden heb ik die gebruikt op synths, maar ik vond hem er totaal ongeschikt voor. De distortion is zo zwaar dat alles hetzelfde klinkt. De midsweep was wel aardig volgens mij, maar tenzij je van een enorme dist saus houdt, kun je beter even verder kijken.
 
Ik wil een goedkoop pendaaltje kopen om een synth te midsweepen.

Ik zit te twijfelen tussen een Boss Metalzone MT2 en een Digitech Hardwire LT2. Weet iemand welke midzweep er venijniger klinkt van deze twee?

Ander advies is ook welkom natuurlijk, bedankt!

goedkoop hebje t al
ikheb een gainiad rocktron
is een buizen pre amp , met sweep bekend van rocktron scoop mid eliminate / of expand ']
coole unit kan oversturen ook gwoon +[? ] weinig db ampen.
vindt de scoop functie fyn om te eq met idd dikke bass sounds fx om in de mix te passuh

heb ook een pedaaltjuh ..denk even soort functies geen tube;]
de rocktron rampage

tip nie duur
[trouwens doe een bod ']
 
Iemand ervaring met de Pittsburgh Patchbox?
 
MT2 raad ik je niet aan. Lang geleden heb ik die gebruikt op synths, maar ik vond hem er totaal ongeschikt voor. De distortion is zo zwaar dat alles hetzelfde klinkt. De midsweep was wel aardig volgens mij, maar tenzij je van een enorme dist saus houdt, kun je beter even verder kijken.

goedkoop hebje t al
ikheb een gainiad rocktron
is een buizen pre amp , met sweep bekend van rocktron scoop mid eliminate / of expand ']
coole unit kan oversturen ook gwoon +[? ] weinig db ampen.
vindt de scoop functie fyn om te eq met idd dikke bass sounds fx om in de mix te passuh

heb ook een pedaaltjuh ..denk even soort functies geen tube;]
de rocktron rampage

tip nie duur
[trouwens doe een bod ']

Sorry mannen, ik lees jullie reactie nu pas. Ik ben er inmiddels zelf ook achter dat die MetalZone niet handig is om alleen als midsweep te gebruiken. Ik ga ff de rocktron bekijken R-ond, ik pb je ff :biertje:
 
Het is echt lastig om uit te vinden wat de verschillende knoppen op die pedaaltjes doen, de handleidingen staan vol vage termen :) Over de scoop knop van de Rocktron las ik: Cuts a 30db boost!

:erm: Wtf doet ie ?

Hoe dan ook, kan iemand mij adviseren over een pedaal met midsweep als op Boss MetalZone2, maar dan zonder distortion? Zodat ik het cleane signaal kan eq'n.

Bedankt.
 
Inmiddels begrijp ik dat parametrische eq de juiste term is. Dat zoekt wel wat handiger.
 
Moet het per se een pedaal?
Je kan dit ook doen met de meeste analoge mixers

Ja liefst een pedaal, ik heb wel een mengtafel waar het op zit, maar ik heb daar eigenlijk geen ruimte voor, dus zo'n pedaaltje is precies genoeg. Maar nu ik weet dat zo'n ding een parametrische eq heet, komt het wel goed. Bedankt!
 
he gets
nou heb ik een eventide pitchfactor en een strymon bigsky gekocht
getverdemme
wat vet
 
ik heb dit monster:
guyatone ps-022 paraEQ

jiji8844-img600x450-1425289502d7nuaz31241.jpg



en duur maar wel zeer mooi:

http://empresseffects.com/products/paraeq
 
he gets
nou heb ik een eventide pitchfactor en een strymon bigsky gekocht
getverdemme
wat vet

goeie genade :D

die bigsky is wel een killer, gefeliciteerd!
 
o ik heb net ook de strymon timeline erbij besteld :D
dikke sjit allemaal man
 
Back
Top