Gitaar pedaaltjes

Ik heb de Eventide Space en de Strymon Big Sky. Deze laatste is mee mainstream en klinkt echt heel erg mooi. Als ik synths er doorheen haal kan het meteen op CD. De meeste effecten in de Space zijn duidelijk minder in kwaliteit, maar het Black Hole algoritme steekt daar weer bovenuit, en kan echt hele mooie onwerkelijke soundscapes maken. Die Polara klinkt ook leuk, helaas weinig synth demos. Ik ben benieuwd naar praktijkervaring van mede-syntforumers
 
ik heb de backhole als plugin en de bigsky als peNdaal, dikke shit idd:)
ik heb een visual sound angry fuzz gekocht als laatste, zo gruwelijk jummie op de gitaaarrrrrrr
 
Die Polara klinkt ook leuk, helaas weinig synth demos. Ik ben benieuwd naar praktijkervaring van mede-syntforumers

Deze is echt bijna t zelfde als de Supernatural. Denk ook zeker dat de Plate en Spring reverb exact t zelfde zijn.
Ik kan van de super natural anders wel een x een demotje opnemen :).
 
wat ik me afvraag, waarom kiezen jullie voor losse pedalen en niet voor multipedalen?

Ik gebruik zelf voornamelijk multipedalen, waaronder de Boss GT-100 en de Eventide H9 Max.
Hoofdreden voor mij hiervoor is dat je voor veel minder geld veel meer effecten tot je beschikking hebt en dat je alles veel handiger bij elkaar hebt zonder allerlei storende elementen op je pedal board.

Maar als ik deze thread zo doorlees dan gaan de meesten toch voor losse pedal setups, dus ik vroeg me gewoon af wat daar de reden van is.

hier een demootje die ik gemaakt heb met de enventide h9 max.
 
die pitch shift effecten zijn alleen wel wat gevoelig kwa toon merk ik. Bij somige synths zit ie er soms net naast :\.
Bij andere is t weer perfect. Op strings achtige sound op mn prophet 600 is ie bv echt heel vet!
 
wat ik me afvraag, waarom kiezen jullie voor losse pedalen en niet voor multipedalen?

Ik gebruik zelf voornamelijk multipedalen, waaronder de Boss GT-100 en de Eventide H9 Max.
Hoofdreden voor mij hiervoor is dat je voor veel minder geld veel meer effecten tot je beschikking hebt en dat je alles veel handiger bij elkaar hebt zonder allerlei storende elementen op je pedal board.

Maar als ik deze thread zo doorlees dan gaan de meesten toch voor losse pedal setups, dus ik vroeg me gewoon af wat daar de reden van is.

das t zelfde als waarom voor losse synths kiezen ipv een workstation ;)...
ja ze kunnen alles in 1, maar niet elk onderdeel is vaak even goed. Een reverb effect in een multi effect kan perfect klinken, maar de chorus of delay is dan misschien weer niet wat je zoekt, of gewoon minder goed.
Zelfde geld voor workstations, de ene kan super mooie sample based strings geven, maar de piano is t dan bijvoorbeeld weer net niet...
 
vooral ook omdat ik peNdalen op gitaar gebruik. en enkele effecten meestal meer een eigen karakter hebben
die H9 is natuurlijk gaaf, maar das wel 1 van de weinige multifx die echt goej klinken vind ik

de meeste multifx zijn totaal overbodig door plugins wat mij betreft

en vind bv maar s een reverberation machine in een mutifx hehe
 
das t zelfde als waarom voor losse synths kiezen ipv een workstation ;)...
ja ze kunnen alles in 1, maar niet elk onderdeel is vaak even goed. Een reverb effect in een multi effect kan perfect klinken, maar de chorus of delay is dan misschien weer niet wat je zoekt, of gewoon minder goed.
Zelfde geld voor workstations, de ene kan super mooie sample based strings geven, maar de piano is t dan bijvoorbeeld weer net niet...
ja, dat vind ik wel een goed punt inderdaad

vooral ook omdat ik peNdalen op gitaar gebruik. en enkele effecten meestal meer een eigen karakter hebben
die H9 is natuurlijk gaaf, maar das wel 1 van de weinige multifx die echt goej klinken vind ik

Ik gebruik ze zelf ook voor mijn gitaren, maar zelfs daar, bijvoorbeeld die boss gt100 heeft zo'n beetje alle boss pedals als algoritme beschikbaar, en daarom vraag ik me af, waarom zou je bijvoorbeeld al die boss pedalen los kopen (wat je een vermogen kost) als je voor een fractie van de prijs ze allemaal in 1 apparaat kan hebben (zelfs inclusief een enorme hoeveelheid aan amp models).

Om die vraag voor me zelf te beantwoorden heb ik een tijd geleden de Boss OD2 blues driver pedal los gekocht, deze zit ook gewoon in de Boss GT100 dus ik was benieuwd of je dan veel verschil hoort als je het echte pedal gebruikt en de settings 1 op 1 overneemt. Nou, dat verschil is nihil en eigenlijk niet hoorbaar. Ik zie de verschillen wel in de spectrum meters, maar horen doe je dat niet als je gitaar er doorheen wordt gegooid.

En meer knoppen zitten er ook niet op, dus dan vraag ik me in dat soort situaties serieus af waarom iemand voor de losse varianten zou kiezen, zeker gezien het feit dat je met 1 druk op de pedal kan switchen tussen allerlei verschillende settings op je pedal (dus zonder aan de knoppen te draaien), wat super handig is tijdens je performance.

Wat ik dan wel weer snap is dat mensen kiezen voor de wat meer exotische pedalen, zoals de Strymon BigSky of inderdaad die Reverberation Machine (wat ik overigens een @#$@#$ geluid vind :D), maar dat zijn inderdaad dedicated pedalen die perfect geschikt zijn voor 1 doel.

de meeste multifx zijn totaal overbodig door plugins wat mij betreft
Op zich klopt dat wel, als je guitar rig 5 gebruikt heb je geen enkel pedaal meer nodig, maar toch, het voelt gewoon directer als je gitaar speelt (of synth) en je drukt op zo'n pedaal en het heeft direct effect. Bij je computer plugins moet je toch terugvallen op je ipad controller, of hardware controllers om dat te besturen (nog afgezien van het starten van je daw.
 
Wat ik dan wel weer snap is dat mensen kiezen voor de wat meer exotische pedalen, zoals de Strymon BigSky of inderdaad die Reverberation Machine (wat ik overigens een @#$@#$ geluid vind :D), maar dat zijn inderdaad dedicated pedalen die perfect geschikt zijn voor 1 doel.

Tja, smaak is dat denk ik.
Ik vind de Reverberation Machine één (misschien wel hét) van de mooiste reverb pedalen die ik ken. :)
 
Hier dan even een voorbeeldje van oa de Digitech Supernatural over mijn Prophet 600.
Ik heb m op de SHINE setting staan icm. een Tech21 Boost D.L.A en een Tech21 Boost Chorus. 8)
 

Attachments

  • Supernatural.mp3
    3 MB · Bekeken: 111
Hier dan even een voorbeeldje van oa de Digitech Supernatural over mijn Prophet 600.
Ik heb m op de SHINE setting staan icm. een Tech21 Boost D.L.A en een Tech21 Boost Chorus. 8)

echt heel mooi dat effect er zo op!
 
wat ik me afvraag, waarom kiezen jullie voor losse pedalen en niet voor multipedalen?

Ieder pedeaal heeft "eigen" karakter. Door meerdere verschillende te gebruiken je "eigen" sound creëren. Daarnaast vind ik het prettig dat er knoppen op zitten in plaats van menu's. En sommigen zien er gewoon ook erg mooi uit :)
 
Back
Top