Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

Da's mooi! Daar zitten bruikbare piano's in, zeker als je ze in de module ook wat kan tweaken.


de akoestische pianos vind ik wel erg mooi na wat getweak met EQ. daarom ga ik hem ook voorlopig houden!

de electrische en rhodes achtgen vind ik levensloos klinken. zijn die ook op te krikken via wat tweaken? er zit toch alleen EQ op de p50?
 
ook een paar jaar geleden een gratis Kurzweil 900 MX micro-expander gekregen.
doe ik nooit meer weg!

piano's, rhodes , vibrafoons, synths, enzovoort...klinken alsof ze instant door een volledig analoge stoffige oude studio zijn gehaald. heel mooi!

niks over te lezen op internet of fora..
 
de akoestische pianos vind ik wel erg mooi na wat getweak met EQ. daarom ga ik hem ook voorlopig houden!

de electrische en rhodes achtgen vind ik levensloos klinken. zijn die ook op te krikken via wat tweaken? er zit toch alleen EQ op de p50?

Kweenie, geen ervaring met de P50. Ik heb de S80 + PLG150PL en dan heb je veel mogelijkheden tot tweaken.
 
Vandaag een CR-78 op de kop kunnen tikken voor 50 euro.
 
ik weet niet wat een normale prijs is maar het is wel een erg mooi vrolijk ding!
 
Deze juno 60 stond een paar minuten op marktplaats. Direct gebeld en een prima deal gemaakt voor 500,-

Hij is echt zgan
 

Attachments

  • juno60.jpg
    juno60.jpg
    82,6 KB · Bekeken: 74
Thanx. Ben er erg blij mee.

BTW weet iemand hoe de Mutator met midi werkt? Ik heb de handleiding doorgelezen en ben toch wel erg bekend met het midi protocol maar krijg het (vooralsnog) niet aan de praat. Hij doet wel iets als je midi-boodschappen stuurt maar niet zoals je zou verwachten (of zoals in de handleiding staat).
 
Vet, ik heb er toch het dubbele voor betaald. Maar het is een filter met een bijzondere sound. Hoe kom je aan zo'n goede deal?
 
Een Roland DEP-5 op Ebay.de voor 3 euro! (22 euro incl. verzenden). :mega:
(de Duitse verkoper had 'm op "alleen verzenden naar Oostenrijk" gezet; ik had 'm netjes gemaild. De Duitsers blijkbaar niet. }:| )
 
Ooit, lang geleden, hadden we in Amsterdam nog de koninginnenacht met vrijmarkt vanaf 00:00u. Ik heb in een van die laatste koninginnenachten een Roland Jupiter 8 met flightcase gekocht voor 500 gulden. Hij was op dat moment 100% in orde. Uiteraard gaat die fijne zwaar(ge)wichtige bak nooit meer de deur uit...

Wat mij betreft mag de koninginnenacht (of koningsnacht, hoe het ook mag gaan heten) in Amsterdam weer in ere hersteld worden. Je kunt me dan vinden op de vrijmarkt.
 
Maar wat betreft beste deal ooit, een tb-303 voor 300 gulden met hoesje, die kartonnen schijf, originele Roland batterijen en alles erbij.

In super staat.

Die kerel zei, je gaat er zeker mee housen? :)

Heb 'm nog altijd uiteraard :)
 
Qua verkoop een Yamaha SHS-10 die ik op een rommelmarkt voor 12 euro gekocht heb, en die uiteindelijk voor 251 euro is weggegaan.

Qua inkoop niet heel spectaculair, maar ik herinner me een Roland XP-50 voor 750 Duitse Marken op de Musiker Flohmarkt in Ibbenbüren, terwijl hij in die tijd meer dan het dubbele waard was. Er waren twee toetsen afgebroken, maar dat was makkelijk te herstellen. Later heeft een professionele reparateur/geluidstechnicus gratis dat ding van een stereo XLR-uitgang voorzien met schroeven in de kast (hij vond dat de standaard jack-uitgangen te makkelijk zouden kunnen afbreken) en hem helemaal tot nieuwstaat gepoetst.
En ik heb ooit een Yamaha DS-55 gekocht die helemaal in puin lag, voor 75 gulden. Een bekend forumlid uit Meppel heeft hem voor 75 gulden opgeknapt tot bijna nieuwstaat en de synth is uiteindelijk voor 350 gulden verkocht. Was de oorspronkelijke verkoper niet zo blij mee...
En ik heb ooit op een rommelmarkt een Akai AX-73 gescoord voor 75 gulden. Die was toendertijd ook 650 gulden waard, maar omdat er geen Roland of Korg op stond heeft hij uiteindelijk 400 gulden opgeleverd. Wel een weekje plezier van gehad.

O ja, de beste deal ooit: een Roland MKS-50 voor 100 gulden. De verkoper was van het soort dat vond dat de module verouderd was en er geen realistische klanken meer uit kwamen. Die MKS-50 heb ik dezelfde week nog verkocht voor 650 gulden.
En er was ooit iemand die vanuit een erfenis een hele collectie aan Yamaha modules en drumcomputers aanbood voor 900 gulden, inclusief bezorging. Het spul was meer dan het driedubbele waard...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top