Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

PATSER!!!!

Daar kan ik niet tegenop hoor.

Ik ben zelf nog steeds bezig om geld te krijgen van een kootzak die mij een kapotte scsi zip opstuurde. :(
 
hmmm mijn beste deal ooit

Mijn oom was jarig dus we waren met de hele familie daar, en aangezien ik drum, en mijn oom een ontzettend duur patser drumstel heeft, zit ik daar altijd graag op te freaken. Er slingerde nog vanalles rond in die oefenruimte, mengpaneeltjes, zooi kabels, en op een box stond een TR-606. Dus ik denk woa ga ff naar onder en vraag mijn oom of ie m effe wil aansluiten voor me, was beniewd naar de sound. Die TR? een leuke sound? Neem maar mee, zegt ie, doe ik toch niks meer mee....

:D beat that!
 
Mijn beste deals zijn toch als iemand anders blij is met de spullen die hij van me overneemt.
 
Ik heb een xbase09 gekocht voor 450 euro van 1 jaar oud, nog binnen de garantie, handleiding doos etc. Bij music house was ie 760 euro. Ik moest wel lachen in ieder geval!
 
jaar of vijf geleden werden we getekend dor een publisher en kregen we een voorschot......wij naar PPA in Gorinchem..
toen daar gekocht:
Nord Lead 1(was toen overal rond de 3000 piek)
JV1080 (kweenie wat ie toen overal kostte, was toen nog wel prijzig)
Behringer MX3282 (was net uit, zo'n 2500 piek overal geloof ik)
Digitech studioquad (1400 piekies of zo)
Fostex DMT8 hdrecorder (geen idee, 2000 piek of zo)
Korg Prophecy(waren toen ook nogal prijzig, iets van 1600 piek of zo)

we waren al op andere plekken geweest, en het laagste bod wat we hadden gekregen was iets van 11.500 piek.....Dus ik zeg-eigenlijk meer uit een geintje- voor 10.000 piek heb je een deal, maar dan wil ik er wel nog een bak kabels en andere hebbedingetjes bij......ook nog doosje DAT'jes bij gekregen....

en de gek zei ja......hij is overigens een tijdje geleden failliet gegaan....vraag me af waarom..;)
 
Mijn beste deals ooit :

2e HANDS :
- Nord Lead 2 voor 1.240 euro (nieuw was ca. 1.900 euro)
- Emulator EIV sampler, full option (128voice, 8 outs, AES/EBU, interne HD, EOS 3.0) voor 1.490 euro

NIEUW
- Echo Gina20 audio card voor 495 euro (ipv 600 euro)
- Mackie 1202 vlz mixer voor 420 euro (ipv 600 euro)
 
Dit is niet zo'n leuke thread. Dat stoer doen over de rug van een ander, feitelijk.
PPA is voor zover ik weet niet failliet, ze hebben een tijdje dat winkelgedoe erbij gedaan, maar zijn daar weer mee gestopt: geen succes. In hun andere activiteiten ging en gaat het prima, volgens mij. Heb geen banden, alleen een paar keer wat gekocht: leuke lui, goede service en geen gezeur.
Ze verdienen het in ieder geval niet om hier als sukkels te worden afgeschilderd, om jezelf als handige zakenman naar voren te laten komen.... toch?!
 
het is toch niet over de rug van een ander? Die ander vraagt ervoor wat hij wil krijgen punt.
 
Maak je niet druk Leo, meestal verzanden deze dingen in visserslatijn ;)
 
Mijn leukste deal was een Moog Prodigy voor 150 gulden. Ik probeerde zelfs nog af te pingelen maar dat lukte niet. Dat ding stond al jaren bij iemand op zolder die ooit eens in een bandje heeft gespeeld. Hij stond op het internet te koop samen met antieke klokken en kasten. Daar handelde die man namelijk een beetje in.

Verder heb ik eens een keer in een winkel een CR-8000 voor 100 gulden gekocht. Aardige deal dacht ik wel. Ik had toen eigenlijk geen flauw idee wat het echt was of wat het waard was.

Maar de beste deal blijft nog wel de 36 stuks Icon Design DSM-200's die ik voor een heel schappelijk prijsje heb opgekocht en trouwens ook weer voor een heel schappelijk prijsje heb door verkocht. :)

De meeste andere apparaten heb ik helaas toch wel een beetje voor de volle mep gekocht.
 
mijn leukste deal was een tb303 voor niks nada noppes... ok, toegegeven, de resonantieknop (reparatie: € 20) en de sequencer (nooit laten repareren) was uiteindelijk kapot... dus toen naar i4, uiteindelijk voor € 700 aan apparatuur voor mogen uitzoeken.

een andere leuke deal was een roland sh1000 op een rommelmarkt in wanssum (limburg). vraagprijs 25 gulden. dus ik vraag "doet ie het nog?"... "geen idee, luister, voor 15 gulden mag je 'm meenemen als je wilt"... fijne deal.
 
Origineel geplaatst door leo
Dit is niet zo'n leuke thread. Dat stoer doen over de rug van een ander, feitelijk.
PPA is voor zover ik weet niet failliet, ze hebben een tijdje dat winkelgedoe erbij gedaan, maar zijn daar weer mee gestopt: geen succes. In hun andere activiteiten ging en gaat het prima, volgens mij. Heb geen banden, alleen een paar keer wat gekocht: leuke lui, goede service en geen gezeur.
Ze verdienen het in ieder geval niet om hier als sukkels te worden afgeschilderd, om jezelf als handige zakenman naar voren te laten komen.... toch?!

helemaal niet de bedoeling om als handige zakenman over te komen..Over Robert niets dan lof..heb er daarna nog een aantal spullen gekocht...service was altijd top en heb ook altijd anderen doorverwezen...maar t was een werelddeal...maar ze zijn dus niet weg? hoorde een tijdje terug dat ze failliet waren, van degene die mij destijds op ze gewezen heeft....heb ze toen geprobeerd te bellen en kreeg het bekende 'afgesloten' toontje.....vandaar dat ik aannam dat ze ook daadwerkelijk op de fles waren
 
Origineel geplaatst door David
Mijn beste deals ooit :
...
NIEUW
- Echo Gina20 audio card voor 495 euro (ipv 600 euro)
...


Ik heb dus 2e hands een Gina20 gekocht voor fl. 150,-
De prijssticker zat er nog op, was nieuw gekocht voor fl. 1471,-, hij kostte rond die tijd nog steeds zo'n fl. 1400,-. De persoon van wie ik hem kocht zou hem anders toch maar in een oud pc'tje zetten, dus hij wilde hem voor een vriendenprijsje kwijt ('t was ook een goeie vriend).
 
Mijn BassStation Keyboard geruild tegen een SH-101...
Die man blij, want nu had ie eindelijk een monosynth met midi, ik blij want ik had een mooie SH-101 !

equate
 
Beste deal?

Een yamaha mx12-4 mixertje voor een hele redelijke prijs 600 piek ofzo.
Het leuke was van deze deal dat die gast spontaan zijn behringer composer weggaf en er gelijk een 8xmultikabel voor een geeltje op de koop toe deed! Verder nog later een cd tje met nog wat software toegestuurd gekregen!
Ja ja, er bestaan ook nog goede lui op aarde :o:

Verder die mega deal van die formant; Grappig was dat ik reageerde op een adertentie waar diegene een synth te koop VROEG. Ik had nog een jx-3p; Hij was niet geintresseerd, hij zocht iets goedkoopst 2e hands, maar niet analoog. Een mt-32 ofzo... Ik probeerde hem te overtuigen dat die jx-3p echt wel wreed was; Dat lukte niet, maar kwam wel in gesprek. Hij had dus nog een analoog synthje staan waar hij niks mee deed en omdat ik erg enthausiast was, had hij me uitgenodigd voor een kijkje te nemen.

Ik was toen maagd op het gebied van analoge synth's, en schrok me de pleures toen hij deze "Kerstboom" (zo noem ik hem sindsdien :) ) te voorschijn haalde..
Ik heb hem niet meteen gekocht, mede omdat hij zo bruut groot was en nog niet goed wist wat het allemaal was.
Hij vroeg of ik misschien nog wat intressants niet-analoog spul had; Ik had nog een tx-7 staan, maar vond dat moreel gezien niet verantwoordelijk :) Uiteindelijk vroeg ie maar een idioot laag bedrag. Ik heb niet hoeven pingelen/afdwingen. Het is natuurlijk ook belangrijk dat zijn synth een goed baasje krijgt!

Mijn eerste "echte" synth, was de jx-3p; dat was ook grappig. Deze heb ik gekocht van een brabantse synthfreak, die van zijn spullen af moest. (hoogstwaarschijnelijk door zijn speed verslaving: aan het gedrag/uiterlijk te zien :P ) Mijn keus viel op de budget jx-3p MET pg-200 prgrammer voor 550,- piek! Mooie deal, later voor 800 piek verkocht; Er stond mooi spul! ms-20 MET de analoge seq, wat moog spul, cr-8000 etc. Jammer dat ik zelf nog geen synthfreak was!
Overigens heb ik spijt dat ik deze synth weggedaan heb, ik heb nu een jx-10, 2x een jx-3p ongeveer; maar ZONDER programmer... dat maakt het verschil.. Misschien wordt dat mijn volgende goede deal!
 
Een TR-909, TB-303, Akai S3000xl, Oberheim Matrix-1000, Yamaha PROMIX 01, Roland MDC-1, Roland JV2080 (met session, hiphop, techno en string board) voor 7500 piek.
De 909 heb ik nog, de 303 en S3000xl zijn naar CraZ gegaan. Rest ook verkocht.
Eigenlijk kostte mijn TR-909 min 1600 piek of zo.. geloof ik.. Dat moet wel mijn beste deal geweest zijn.
 
ff kijken....mijn beste deal...begonnen met een korg ea-1 voor 450,- gulden....die geruild tegen een korg er-1....en die weer geruild tegen een novation drumstation....dus een drumstation voor 450,- gulden....das best een goeie deal volgens mij.....
 
Back
Top