[cubasis]lengte van noten in 1 keer aanpassen

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Dit is wat ik wil doen:

Heb midi data die op 35 BPM de juiste snelheid heeft, maar wil verder componeren in 140 BPM,

dus alle noten moeten 4 keer zo lang duren,

weet iemand hoe je alle noten in 1 keer 4 keer zo lang maakt?

thnx,

Prime
 
in dat edit-scherm (weet ik veel wat de off naam is) alle noten selecteren (kan op de "normale" windows-manier)
en dan bovenin het scherm handmatig de lengte van de noten aanpassen.

als alle noten in 1e instantie dezelfde lengte hebben, moet dit werken, zo niet: eerst ff quantizen.
 
In Voyetra Sequencer Gold kan ik gewoon een heel stuk uitrekken of inkrimpen en dan kiezen of de note durations mee moeten veranderen.
Mocht het allemaal niet lukken dan stuur me de midifile maar op doe ik het ff.
 
in cubase kan ik alle noten selecteren (ctrl+a :)) en ze dan slepend met de muis langer maken

maar of dit in cubasis ook kan?
 
Origineel geplaatst door gemmetje
in dat edit-scherm (weet ik veel wat de off naam is) alle noten selecteren (kan op de "normale" windows-manier)
en dan bovenin het scherm handmatig de lengte van de noten aanpassen.

als alle noten in 1e instantie dezelfde lengte hebben, moet dit werken, zo niet: eerst ff quantizen.

natuurlijk hebben ze neit allemaal dezelfde lengte :confused:

goed, ik kan alles selecter en alle noten tegelijk langer maken, maar daar heb ik niks aan, omdat uiteraard de noten ook "verplaatst" moeten worden,

op deze manier verandert ook de relatieve "afstand" en die moet natuurlijk hetzelfde blijven
 
Alle noten selecteren (CTRL+A), dan de Quantize op de lengte zetten die je wilt en dan ergens onder Edit -> Fixed note length of zoiets.

Dat is wat ik mij er nog van herinner.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Alle noten selecteren (CTRL+A), dan de Quantize op de lengte zetten die je wilt en dan ergens onder Edit -> Fixed note length of zoiets.

Dat is wat ik mij er nog van herinner.

zit er bij mij niet op
 
ctrl A + functie "half tempo" die doe je dan 2 keer, heb je kwart is 1/4e tempo :)
Ow w8, t moet sneller, doe je 2 keer double tempo, zit er onder/boven.
Dit alles in key edit.

Over dat noten aanpassen wil ik ook weten.

Ik doe vaak ctrl a, legato, en dan alle noten een 16e of zelfs 32e korter maken, werkte prima in vst 3.5 en voorgangers etc, maar vanaf 5.0 niet meer :S
Dan maakt hij alle noten zo lang tot het punt waar je met je locator staat als je met je muis gaat schuiven, aardig bout.
Vroeger pakte ie alle uiteindes van de noten en maakte die met dezelfde lengte langer of korter, naar muisschuif keus.

Hoe lost men dit op ?
 
Origineel geplaatst door Niel
ctrl A + functie "half tempo" die doe je dan 2 keer, heb je kwart is 1/4e tempo :)
Ow w8, t moet sneller, doe je 2 keer double tempo, zit er onder/boven.
Dit alles in key edit.


klinkt als de oplossing, ware t niet dat ik nergens "half tempo" kan vinden
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
klinkt als de oplossing, ware t niet dat ik nergens "half tempo" kan vinden

In key edit, linksboven/midden, function.
Anders moet wel ergens staan in één van de menu's, het is een "midi function", ik werkte er al mee op de Atari geloof ik ......
 
Back
Top