Vocals hoe en/of waarmee??

speady

Love cutoff!
Lid sinds
25 januari 2002
Berichten
231
Locatie
Helmond
Als je met vocals in je nummers wil gaan werken hoe en waarmee kan ik deze dan het beste erbij plaatsen.

Ja met cubase kan het makkelijk waarschijnlijk maar daar heb ik nog steeds de ballen verstand van!

Of kan ik dit met een sampler doen, of is er een andere makkelijke manier (live is dus ff geen optie)

let me know.....
 
Harddisk recorden is hiervoor een van de beste opties.
Binnen Cubase gaat dit gemakkelijk, maar elke sequencer heeft hier tegenwoordig wel ondersteuning voor.

En als je het niet met je sequencer wil doen, kun je altijd nog een losse hardiskrecorder kopen.
Zoals de VS-serie van Roland of de AW-serie van Yamaha.

Je kunt natuurlijk ook je losse phrases apart samplen en er een sampler voor gebruiken.
 
Misschien een domme vraag maar hoe moet ik die harddisk recorder voor me zien, hoe gebruik je die dan (aansturing e.d.)

ik gebruik nu zelf de RM1x supernovaIIR en PSR2000
Hoe kan ik zo het beste vocals erin planten zonder pc dus?

Heeft een sampler er een groot genoeg geheugen voor voor wat langere zang ..?
 
aw2816_front.jpg


aw2816_back.jpg


Een harddiskrecorder is een meersporenrecorder die is uitgerust met een harde schijf voor audio opnames.
Modellen varieren tussen 8 en 48 audiosporen tegelijk.
Ze zijn voornamelijk bedoeld voor complete producties inclusief alle instrumenten op aparte sporen.
Je kunt ze syncen aan een midi clock, dus zo kun je je vocals opnemen en afspelen synchroon met je RM1X.

Als je gebruik maakt van een sampler, zul je die vol moeten proppen met geheugen.
Voor een minuut stereo opname (44 kHz 16 bit) heb je al 10 Mb nodig
 
zoals?
 
Back
Top