• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

Nap

XVintage lid
3000ste toestel. De serienummers zijn verdeeld tussen de 8xxxx en 16xxxx series. Ik heb nummer 776 uit de 16 reeks :D

Akikaze

Hardware only
16-01468, in december 2019 gemaakt.

Nap

XVintage lid
Nummer 775 is zeker in Nederland, want de eigenaar heeft weleens wat gepost in een Moog One group op Facebook.

Akikaze

Hardware only
Voor ons gebruikers is dat goed want dat betekent dat Moog meer middelen heeft voor ontwikkeling van de firmware.

Disharmonic

Well-known member
Meer exemplaren drukt wel de prijs, wanneer deze telt als vintage en je het aan een liefhebber wil verkopen. ;)

Nap

XVintage lid
Nieuw kopen is meestal een slechte investering, tenzij je bereid bent 20 jaar te wachten ofzo. Ik heb de mijne niet gekocht als belegging, maar om muziek mee te maken :D En ik vind het nog steeds een topaankoop, na zo'n anderhalf jaar ontdek ik nog bijna wekelijks nieuwe dingen, het is echt een bodemloze snoeppot voor sounddesign.

Disharmonic

Well-known member
Nap : ja, dat begrijp ik, het was ook niet echt serieus. Ik ken de Moog One alleen van de YT-filmpjes, maar ik denk dat dit instrument over 20 jaar en later nog steeds staat als een huis en uitgroeit tot een ware klassieker. En niet onbelangrijk, dit is er eentje die over enkele decennia technisch gezien gewoon prima werkt.

Nap

XVintage lid
Dat hoop ik wel, al waren er in het begin toch wel veel mensen met flinke problemen (lijkt inmiddels allemaal wel opgelost) en het ding wordt ook wel goed warm....