Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Zit er misschien portamento in de patch die bij de eerste keer afspelen nog moet bekomen van een onbedoelde C14 noot ofzo? :)
 
Allemaal niet. Het ligt ook niet aan de Akai MPC-X. Als ik het geluid namelijk eerst met het klavier speel, hoor ik dezelfde ontstemming in de eerste noten. Het is een op Blade Runner van Vangelis gebaseerde klank, met toonhoogtemodulatie door een langzame lfo. Ik zal hem binnenkort hier wel posten.
 
Ik mag hier geen bestanden van de Moog One opladen, dus geïnteresseerden kan ik ze per e-post sturen.
 
Eigenaardige prijsontwikkeling van de "Moog One 16v" bij Bax-shop. De prijs gaat al enige tijd gestaag omhoog (in tegenstelling tot de concurrentie). Vandaag kun je 'm bij ze kopen voor 10.019 euro.. :?
 
ik heb hem ingeladen en het lijkt inderdaad alsof de eerste paar noten een soort glide hebben en dat 'ie gaandeweg stabieler wordt. Is dit het probleem dat jij ermee hebt? In dat geval ligt het aan de patch en niet aan je Moog. Ik zal er eens in gaan graven.

Is de Aftertouch mod (slot 7 in de matrix van synth 3) misschien het probleem? Die stuurt je LFO rate maar zal misschien in de opgeslagen versie heel langzaam staan.
 
Ik denk dat je een bug gevonden hebt. Als je de "LFO 1 AMT" knop in de Pitch Modulation section dichtdraait en de patch opslaat is het probleem weg. Maar waarom dat zo is kan ik niet verklaren, want er zit een hele langzame glide op het geluid terwijl de LFO 1 LED in een vrij snel tempo knippert.
 
Hoi Nap , bedankt voor het uitzoeken! Jij hebt de bug gevonden; ik heb hem opgeroepen! Inderdaad wordt de klank stabieler na zo'n acht noten. Ik ga hem bij Moog melden.

Overigens zou de Tuning compensation aan- en uitgeschakeld kunnen worden in Settings maar die "schakelaar" kan ik niet vinden.
 
Eigenaardige prijsontwikkeling van de "Moog One 16v" bij Bax-shop. De prijs gaat al enige tijd gestaag omhoog (in tegenstelling tot de concurrentie). Vandaag kun je 'm bij ze kopen voor 10.019 euro.. :?

Ik heb het nagevraagd. Het bleek een fout te zijn. De prijs is inmiddels weer gelijkgetrokken met de concurrenten.
 
Met de huidige 10% korting van Bax is het nu wel een goede tijd om er 1 te kopen :okdan:
 
Eergisteren heb ik het stuk "Crackdown" afgemixt met de buggy soloklank "Blade Titles". De truc was om het stukje waarin het geluid voor het eerst voorkomt - na zo'n 98 maten - zonder op te nemen voor te spelen totdat het geluid op toon kwam en daarna het gehele stuk af te spelen. Toen bleef de klankop toon. Wel een gedoe.

Tuning compensation stond wel aan (automatisch na kalibratie). Deze functie vond ik na de release notes wel goed te hebben gelezen in de hardware settings, niet onder utilities.
 
Hahaha, dat prijskaartje zagen we wel weer aankomen he :), maar ja niet iedereen zit in dezelfde markt. Als ik het geld had gehad had ik er ook niet moeilijk over gedaan :D. Desnoods had ik er 2, 1 voor op de wc.
 
Wellicht aardig om hier te melden, Moog maakte begin september bekend dat nummer 3000 van deze synth is gemaakt. Bericht van Moog hier.

Moog3000-1.jpg


Moog3000-2.jpg
 
Back
Top