Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
STFU and listen, take my money!!! Wat een vet ding en wat is er goed over nagedacht. Lekker snel sounds patchen op dat ding!
 
Ik realiseerde me gisteren dat ik voor mijn Analogue Solutions Polymath in augustus 2015, dus voor het Brexitreferendum, het absurde bedrag van exact € 4.725,99 heb neergeteld. Ik heb dus geen recht van spreken over de hoge prijs.
 
Wie niet?En deze keer begin ik niet 'voor dat geld kun je.......'

Ik. Hij is zeker 'mooi' en 'goed' en 'duur', maar ik vind m niet echt opwindend. Het is ook maar net wat je zoekt in een synthesizer natuurlijk.
 
Ik zit toch al een beetje in mijn hoofd te rekenen - wat als ik dit weg doe, daar wat bij haal en mijn lichaam verkoop aan verveelde huisvrouwen...
 
Die youtube demo laat maar een paar sounds horen die ik echt mooi vind en verder is het een hoop dunnigheid wat ik hoor.
Dat zal ongetwijfeld een keus geweest zijn, maar ik was in een keer van mijn GAS af door die demo.

Maar ik zal hem vast nog een keer ergens horen en uitproberen en dan kan mijn mening uiteraard weer veranderen, maar voor nu hoef ik daar even niet voor te sparen.
 
Ik vind juist dat de demo wel een mooi breed palet laat zien van de verschillende sounds die mogelijk zijn - van typisch vintage orgel/e-piano achtige moog sounds tot ijle textuurtjes. Doet mij dan toch meer dan 10 minuten alleen maar broekspijp-wapperende subbass-boomstammen en snerpende synced Hancock leads.
 
Ik had het dan ook niet over (monofone) bass sounds en leads, maar over mooie en vooral bijzonder klinkende poly sounds, heb weinig verassends en dikkigs gehoord eerlijk gezegd.
 
Ik vind het wel een indrukwekkend instrument.
Duur vind ik het voor wat je krijgt niet echt, maar veel geld is het natuurlijk wel.
Teveel voor mij om aanschaf nu of in nabije toekomst te overwegen, maar ik ben wel benieuwd wat mensen er straks zoal mee gaan doen.
 
Ik vind juist dat de demo wel een mooi breed palet laat zien van de verschillende sounds die mogelijk zijn - van typisch vintage orgel/e-piano achtige moog sounds tot ijle textuurtjes. Doet mij dan toch meer dan 10 minuten alleen maar broekspijp-wapperende subbass-boomstammen en snerpende synced Hancock leads.

Ding is wel dat je geen bak van 8K nodig hebt voor dat soort vintage orgels en e-piano's.

Technisch is het ongetwijfeld een knap apparaat, de features zijn enorm en de UI lijkt me heel goed doordacht.

Maar de demo's maken me kwa sound nog niet wild.

Kwa looks vind ik het ook een beetje Rolls Royce achtig elitair - past natuurlijk wel bij de prijs. Dat elitaire gevoel had ik overigens ook al bij de Voyager, is ook subjectief.
 
ja dit is wel the One synth hoor he. ik was wel met verbazing aan t luisteren naar de demo's. Ik was echt bang dat t gewoon weer 8 gestapelde minimoogs zou worden die alles wegblazen, maar dat is het zeker niet.
Goed nagedacht over de sound en hoe die toepasbaar is in een poly.
Ik heb zelf een OBXa gehad en wel andere flagships gehoord, maar daar is t toch altijd als je meer dan 1 a 2 noten tegelijk speelt is vaak direct je mix naar de klote en hoor je alleen nog die ene synth. Of je moet je sound zo veranderen of EQen dat t 13 in een dozijn sounds worden en je het karakter van de synth niet echt meer terughoort.
Als ik de One hoor denk ik juist dat ie super mooi en aanwezig in de mix kan passen :).
Op mijn facebook wall zag ik gister al genoeg berichten voorbij komen dat mensen m besteld hadden, dus deze gaat wel hard verkopen volgensmij!
 
Er zit een ventilator in :frons:

Wel meer dan een :)

is er al duidelijkheid wat het schatje precies moet gaan kosten? Voor 8K gaan ze er niet veel van verkopen.

8699 euro voor de 16-voice op Thomann, 6699 voor de 8-voice.

Van die reissue modulars hebben ze er ook niet veel gemaakt, maar die zijn al wel allemaal weg. Ik denk dat het wel mee gaat vallen.
 
Lekker toch? Het gaat alleen maar warmer worden. Als -ie maar stil is. Niet zo'n windhoos als in een Synthex. En die moet ongeveer hetzelfde kosten?


Ventilatoren hoor je vaak toch, zeker die kleine kunnen erg irritant zijn. En met de jaren worden ze zeker niet stiller. Als het er meerdere zijn dan hoop ik dat je ze kan stemmen ;)

Ik heb zelf een hekel aan ventilatoren, maar anderen hebben er misschien minder problemen mee. Met een synth met zoveel elektronica moet je toch iets met je warmte doen en een ventilator is dan een relatief makkelijke oplossing. Had wel tof geweest als ze een passieve oplossing hadden gevonden :)
 
Back
Top