Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Waarom toch dat slapeloos wachten voor die demo's?Het is een Moog sound.
 
Ja, inderdaad wel raar dat mensen die geïnteresseerd zijn in synths een demonstratie van een nieuwe synth willen horen.
 
heel leip ja
we weten al hoe die klinkt hoorde ik net dus t pre orderen kan beginnen
 
Ik heb al een reviewtje:

Voor dat geld had ik meer verwacht
Envelopes zijn niet zo snappy als vintage synth
Klinkt niet zo warm/vol als vintage synth
Mist karakter
Misschien is het de Youtube compressie maar ik mis iets in het laag/mid/hoog/de definitie
Wat een kermisbak joh
Boob Moog draait zich om in zijn graf
Wel mooi ja maar ik zie het er niet aan af
Ik hou het lekker bij mijn {eigen synth}
 
Waarom toch dat slapeloos wachten voor die demo's?Het is een Moog sound.

Over welke Moog polysound hebben we het dan? Memorymoog, Polymoog of doe eens gek, CDX? Of misschien de polystacked Phatty sound, of polystacked Voyager sound? Of misschien toch weer een eigen One sound?

Onbegrijpelijke opmerking op een synthesizerforum...
 
Over welke Moog polysound hebben we het dan? Memorymoog, Polymoog of doe eens gek, CDX? Of misschien de polystacked Phatty sound, of polystacked Voyager sound? Of misschien toch weer een eigen One sound?

Onbegrijpelijke opmerking op een synthesizerforum...

Sorry,ik dacht dat er een typische Moog geluid is.
 
Algemeen wel, maar daarbinnen is er zoveel variatie dat je wel een beetje wil weten hoe hij nu klinkt. Zeker aangezien het 36 jaar geleden is dat ze nog eens een polysynth gemaakt hebben.

"de Moog sound" is trouwens ook iets wat er in bepaalde patches uitkomt, maar een (Moog) synth kan meer dan dat. Op een Roland SH reeks kan je ook een behoorlijke "Moog sound" patch maken terwijl het toch een heel andere synth is. En als je op een Minimoog een belpatch maakt, spreekt niemand van "de Moog sound" terwijl het toch dé Moog is.
 
https://soundcloud.com/moogmusicinc/sets/moog-one

Shit, ik had stiekem gehoopt dat het geluid heel erg tegen zou vallen... maar dat lijkt niet het geval.
 
Last edited by a moderator:
Ik wou net ook mijn belangrijke mening gaan geven over een synth waar ik sowieso geen 6-8K voor neer ga leggen - hoe goed 'ie ook klinkt - nu er wat geluiden online staan, maar die vervelende Von Naphoven heeft dat wel een beetje overbodig gemaakt ;)

Ik heb al een reviewtje:

Voor dat geld had ik meer verwacht
Envelopes zijn niet zo snappy als vintage synth
Klinkt niet zo warm/vol als vintage synth
Mist karakter
Misschien is het de Youtube compressie maar ik mis iets in het laag/mid/hoog/de definitie
Wat een kermisbak joh
Boob Moog draait zich om in zijn graf
Wel mooi ja maar ik zie het er niet aan af
Ik hou het lekker bij mijn {eigen synth}

Ik wil me voor de vorm dan toch nog wel even een beetje beklagen over het fake vintage hipster-achtige gehalte van de promo video. En in ieder geval heeft Behringer nu iets om zijn Ubxa mee te gaan vergelijken als die eindelijk op de markt komt.
 
Fantastisch! Helaas is de kans klein dat ik me deze op korte of zelfs middellange termijn kan veroorloven maar wat een bak!
 
Back
Top