Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Totaal niet objectief inderdaad.

Maar da's niemand met een mening. Daarom is het ook een mening.


Ik weet in elk geval niet of objectiviteit haalbaar is, in een draadje dat gaat over ophemelen dan wel beschimpen.
Nou, ik ben door de jaren heen echt soms wel uren bij midi amsterdam, bax en noem maar op blijven hangen hoor... En ja dan mag je best een mening vormen. Maar tis vaak de toon waarop. Als iemand een synth heel lang heeft dan weet je vaak niet de details die een eigenaar/gebruiker wel heeft. Ik heb ook vaak meegemaakt met bestellen dus niet vooraf testen dat ik eerst dacht wat gaar. Zoals de Eaganmatrix.. maar nu is het sicker de sick aan het worden.
 
Maar tis vaak de toon waarop.

Klopt. Liefhebbers zijn vaak geneigd hun meningen te presenteren als feiten (in mijn beleving althans - ik deed bijna hetzelfde nu haha!). "Dit is" ipv "ik vind". Dat mag je ze niet kwalijk nemen, gebeurt al snel, helemaal als er passie achter zit.


Ik heb ook vaak meegemaakt met bestellen dus niet vooraf testen dat ik eerst dacht wat gaar. Zoals de Eaganmatrix.. maar nu is het sicker de sick aan het worden.

Laten we vooral niet vergeten dat meningen mogen veranderen. Anders zou dat kletsen van ons wel heel erg nutteloos zijn.


Maar goed. Een groot deel van dit draadje gaat inmiddels over het draadje zelf.

De messen zijn in elk geval geslepen. Nu Behringer weer op de snijplank. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ja, we moeten de regels maar eens aanscherpen.

-Je mag alleen over een bepaald apparaat meepraten wanneer je het zelf in bezit hebt óf het langer dan 30 dagen in bezit hebt gehad (en het ook nog uit de verpakking hebt gehaald en er stroom op gezet hebt)
-Je mag alleen meepraten over originele (analoge) synthesizers wanneer je vóór de release geboren bent.
-Je mag alleen meepraten over muziek wanneer je zelf óf een conservatorium opleiding hebt genoten óf in een live band speelt óf een in de top-40 genoteerd nummer hebt.
-Je mag alleen meepraten over een bepaalde synth wanneer je het echte apparaat hebt. VST plugins zijn géén synthesizers en hebben dus niks te zoeken op een Synthesizer Forum

Ben ik nog iets vergeten? :D
 
-Je mag alleen meepraten over een bepaalde synth wanneer je het echte apparaat hebt. VST plugins zijn géén synthesizers en hebben dus niks te zoeken op een Synthesizer Forum
Ik heb al mn VST's op harware geinstalleerd. dus nu zijn het hardware synthesizers.
 
Addendum:
Hahaha synthmunisme.
Gedoemt om te falen.

Nou zo te horen kan ik iig weinig bijdragen.
Jij speelt toch accordeon in de plaatselijke fanfare? Dat rekenen we onder "liveband"
 
Ja nee daar was wel een reden voor. Volgens mij ging dat over MIDI controllers en DAW systemen enzo.

-edit- oh, alleen de volgorde is aangepast :)
 
Heb wel het idee dat er een soort pro- Behringer en Anti-Behringer bestaat, ik ben Pro, maar ik zit pas een maand of vier met de rare hobby "synthesizer" , dus weinig vergelijkings materiaal, ik moet ook bekennen dat ik de " pro vs mini" helemaal tof vind, maar de echte pro VS nog nooit in het echt gehoord heb en die zowiezo niet kan betalen. En de enigste "Moog" geluiden staan bij mij op de miniNova. Ik vind het geweldig dat Behringer oude tijden doet herbeleven , en ook voor iedereen. Hopelijk gaat Akai dit ook doen met het Moog materiaal ,nu ze dit in handen hebben . Bij Behringer gaat het gas erop, hopelijk volgt de rest.
 
Heb wel het idee dat er een soort pro- Behringer en Anti-Behringer bestaat, ik ben Pro, maar ik zit pas een maand of vier met de rare hobby "synthesizer"
Die is er nog wel een beetje maar hier op het forum was het toen de eerste synthesizer van Behringer uitkwam wel anders, toen was het meer uitgesproken pro en anti.
Ook gestoeld op de tijd en ervaring van daarvoor toen Behringer z'n kwaliteit vaak twijfelachtig was en het klonen op zich ja, dat heeft wel wat discussies opgeleverd indertijd.
Maar wees voorzichtig want alleen het woord Behringer kan al genoeg zijn om weer een discussie uit te lokken. :beard: :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik blijf het dubbel vinden al heb ik net weer Behringer besteld uit nieuwsgierigheid en uit Te testen.

Ik denk dat het voor veel mensen extreem overkomt en tis ook wel revolutionair. Sommige dingen vind ik kunnen sommige vind ik niet slim.

Maar ja beter Bob moog blijkt bode frequentie shifter van ene Mr Bode overgenomen te hebben dus ja. Alles beter dan honger en oorlog.
 
Behringer heeft een enorme ontwikkeling meegemaakt en ontwikkelt zich momenteel ook sneller dan de andere merken. Waar Behringer vroeger stond voor Brom En Hopeloze Ruis In Net Geen Echte Randapparatuur is dat nu wel anders. Wat Behringer doet met al die klonen is bijzonder maar laten we niet vergeten dat we jaren en jaren hebben lopen smeken of Roland hun analoge klassiekers zoals de 303, de 808 en de 909 weer in productie wilde nemen.
En Roland had daar gewoon totaal schijt aan😂 Uiteindelijk kom Roland dan met allerlei digitale remakes, die overigens wel goed klinken, maar ze verdommen het om analoge remakes te maken. En Behringer doet dat dus wel. En ook nog voor superlage prijzen.
 
Ik vraag me af of ze bij Roland weleens vraagtekens zetten bij de keuzes die ze hebben gemaakt. Aan de ene kant zie je dat Behringer (en een aantal anderen) succes hebben met clones van klassieke Roland producten, maar sinds Roland 10 jaar geleden begon met de Aira range hebben ze een compleet geïntegreerd ecosysteem uit de grond gestampt met de ACB en Zenology platforms waarbij ze heel snel en heel veel en heel goedkoop nieuwe hardware spinoffs kunnen maken én plugins en abo's kunnen verkopen via Roland Cloud. Ik heb het idee dat deze 'gok' toch best een groot succes is geworden, ook al hebben we dan nog geen officiële Roland 909 en 303 reissue zoals de puristen graag zouden willen. Ik heb de afgelopen jaren wat van de nieuwere Rolands langs zien komen hier (en heb er nog steeds een aantal) en heb een Roland Cloud Ultimate abo, en ik vind het toch wel heel mooi spul allemaal.
 
Behringer heeft een enorme ontwikkeling meegemaakt en ontwikkelt zich momenteel ook sneller dan de andere merken. Waar Behringer vroeger stond voor Brom En Hopeloze Ruis In Net Geen Echte Randapparatuur is dat nu wel anders. Wat Behringer doet met al die klonen is bijzonder maar laten we niet vergeten dat we jaren en jaren hebben lopen smeken of Roland hun analoge klassiekers zoals de 303, de 808 en de 909 weer in productie wilde nemen.
En Roland had daar gewoon totaal schijt aan😂 Uiteindelijk kom Roland dan met allerlei digitale remakes, die overigens wel goed klinken, maar ze verdommen het om analoge remakes te maken. En Behringer doet dat dus wel. En ook nog voor superlage prijzen.
Juist, precies dat,
En dan ook nog je feedback spuwen op een Behringer Facebook site, zodat er na een maand al de eerste update verschijnt.
Korg heeft met de electribe's al jaren een supersterke troef in handen..maar het is al weer 13 jaar geleden dat ze de laatste versie uitbrachten.. terwijl er een grote community gilt om een update of een opvolger. Dit is koren op de molen van Behringer, zou me nix verbazen als er straks opeens een Elecbehribe gelanceerd word. Ze weten ook nog eens precies waar de vraag groot is.
 
Ik vraag me af of ze bij Roland weleens vraagtekens zetten bij de keuzes die ze hebben gemaakt.
Roland heeft in ieder geval een keuze gemaakt en maakt fantastische produkten, zou heeel graag een mc707 willen hebben, maar die zijn behoorlijk prijzig en daarnaast inderdaad een abonnement afsluiten om volledig gebruik te maken van de zen engine...plug out synthesizers waar je uitbreidingen voor moet kopen, een toffe Mixer waar alleen Roland op aangesloten kan worden.. best jammer.
Voor mij niet te doen.
 
Roland heeft in ieder geval een keuze gemaakt en maakt fantastische produkten, zou heeel graag een mc707 willen hebben, maar die zijn behoorlijk prijzig en daarnaast inderdaad een abonnement afsluiten om volledig gebruik te maken van de zen engine...plug out synthesizers waar je uitbreidingen voor moet kopen, een toffe Mixer waar alleen Roland op aangesloten kan worden.. best jammer.
Voor mij niet te doen.
Begrijpelijk, maar het is overigens wel zo dat je voor veel dingen als editors etc. geen betaald abonnement hoeft te hebben maar alleen een account. En voor veel dingen kun je ook een 'lifetime key' kopen als je geen betaalde abo wil. En er zijn vaak acties dat je na afloop van een betaald jaarabo 1 of 2 plugins mag houden (je krijgt dan een lifetime key), ook als je niet langer betaalt. Dus op zich is het niet zo dat je altijd (chronisch) financieel hoeft te bloeden om veel uit je hardware te halen. Bij de System-8 krijg je ook standaard 3 plugouts (Jupiter 8, Juno-106 en JX3p als ik me niet vergis) gratis geloof ik.
 
Ik vraag me af of ze bij Roland weleens vraagtekens zetten bij de keuzes die ze hebben gemaakt. Aan de ene kant zie je dat Behringer (en een aantal anderen) succes hebben met clones van klassieke Roland producten, maar sinds Roland 10 jaar geleden begon met de Aira range hebben ze een compleet geïntegreerd ecosysteem uit de grond gestampt met de ACB en Zenology platforms waarbij ze heel snel en heel veel en heel goedkoop nieuwe hardware spinoffs kunnen maken én plugins en abo's kunnen verkopen via Roland Cloud. Ik heb het idee dat deze 'gok' toch best een groot succes is geworden, ook al hebben we dan nog geen officiële Roland 909 en 303 reissue zoals de puristen graag zouden willen. Ik heb de afgelopen jaren wat van de nieuwere Rolands langs zien komen hier (en heb er nog steeds een aantal) en heb een Roland Cloud Ultimate abo, en ik vind het toch wel heel mooi spul allemaal.
Ik geloof dat Roland zich absoluut goed in de markt heeft gezet. Voor de middelmatige liefhebber voor geluid. Bruiloft performers, gemiddelde mens die niet op fora zit om shit uit te zoeken. Maar een winkel binnen stapt hallo ik zoek een synthesizer of goed keyboard :) en dat is gewoon de grootste markt. Het hele onstaan van de edm lijkt groot maar in het totaal wat er aan muziek wordt gemaakt snap ik hun management besluit.
 
Back
Top