Reliq... Weer een nieuwe controller... Is het iets denk je?

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen

Reliq, Weer een nieuwe controller...​

Route, Mix, Sequence And Control Any Kind Of Audio Equipment

  • 16x16 complete analog matrix mixer
  • Sequence audio patches in musical time
  • 16 advanced sequencers
  • 8 Voice polyphony per track
  • Fully integrated DAW controller and synchronization
  • Envelopes and LFOs per track
1690284640473.png

Is het iets denk je?
Vernieuwend?

Save 30% when you reserve Reliq today!​


To receive this offer, simply place a $50 deposit and you will be locked in for our exclusive discount. Putting down $50 now locks in a discount off our MSRP of $1699.
That means you’ll pay a grand total of $1199 once we ship.
Why do we want your $50 reservation? It helps us determine how many to produce, so we avoid over producing, it's better for the environment, and we all save money!
 
Op de website van Reliq Instruments is er (nog) niet veel informatie te vinden behalve een paar foto's en een korte specificatielijst.

Deze video van Sonicstate geeft alvast weer meer info:
 
Ja, alleen al voor een 16x16 matrix met 16 kanalen sequencer. Best redelijk geprijsd ook.
 
ik heb de gok gewaagd en er 50 dollar ingeflikkerd. als het ding gewoon werkt en doet wat het nu al belooft is het al heel wat lijkt me.
 
Ik heb hem ook ge-pre-ordered.
Het apparaat wordt hier om de hoek gemaakt trouwens. Ze zitten in Den Haag. Volgens mij in hetzelfde gebouw als modularsynthesizers.nl
 
Ik heb ook $1 betaald voor een vip spot, voor zover ik me kan herinneren geeft me dat ook recht op een pre-order. Maar ik heb er al even niet meer naar gekeken dus ik weet het niet meer precies. Misschien hebben ze die prijs wat opgeschroefd? Het leek met toen wat goedkoop.

Ze hebben ook een redelijk actief discord kanaal. En ze zijn redelijk open voor goeie suggesties over feature-wensen. Ik had gesuggereerd dat het misschien een goed idee was om schroef-gaten in de bodem van de controller te maken zodat die op een Vesa-mount kan worden geschroefd, net als een monitor of tv. Dan kan je het apparaat op een monitor arm monteren wat handig is in een studio setting. Daar leken ze positief tegenover te staan.
 
Hoe ik het lees is de launch gewoon de start van de crowdfunding campagne. Dus ik verwacht nog niet snel een Reliq in mn studio te hebben.
Ze crowdfunden de boel via indiegogo, voor zover ik weet heb je op dat platform als crowdfunder minder garanties dan andere platformen. Dus lees alles goed na voor je je geld daarheen stuurt.
 
Ziet er wel vet uit hoor.
Lijkt wel op de Midibox met blm maar dan wel lekker veel voices poly en mpe.
Maar verder weinig info op de site om mij over te halen.
Lijkt me ook iets te veel features om deze bugvrij te implementeren en dan ook een vrij onbekende partij.
Onduidelijke plaatjes en alleen features.... weet het niet...
 
De combinatie van twintig miljard ongelabelede softbuttons met een enorme lijst aan features doet mij vrezen dat het een onoverzichtelijke toestand met een hele vervelende leercurve gaat worden.
 
ja ziet er erg moeilijk uit. in de praktijk zit je dan heel de tijd te zoeken en met je monitor te verifiëren dat je goed zit. Dan kan je net zo goed de muis pakken. Shortcuts toewijzen enzo werkt vaak dan sneller.

1700 is ook veel te duur trouwens en ondernemersrisico op klanten afwentelen is me slecht bevallen. Ik koop alleen spullen die gewoon in een winkel te verkrijgen zijn zonder allerlei haken en ogen en vooral wachttijden van deadlines die nooit gehaald worden.
 
1700 valt best wel mee gezien de features, kon gerust 1k meer kosten (vergelijk bvb met sequencers zoals de Cirklon en de Hapax, en dat is maar een fractie van wat deze aanbiedt)

echter is zn sterkte net ook een rode vlag: het zal een serieus stukje soft en hardware engineering vergen om dit alles bugvrij te laten werken
 
De combinatie van twintig miljard ongelabelede softbuttons met een enorme lijst aan features doet mij vrezen dat het een onoverzichtelijke toestand met een hele vervelende leercurve gaat worden.
Jij kan zo naar Dragon's Den
 
ik vind vooral de matrixmixer voor de modualr erg interessant. en 16 gates en 32 cv, das veel hoor
die 16x16 io zijn ook nog es DC coupled dus t zou echt een goede brug tussen modular en DAW kunnen zijn.
en die mixer presets zijn volgens mij heel handig om te schakelen tussen een lekkere fx bak, percussie unit, speespatch... ik zie best veel mogelijkheden wel
verder vind ik al die screenshots van dat scherm heel duidelijk toch?
en als je inchipt is t niet 1700 maar 1200. als mn vector seq en wmp perf mixer dr uit kunnen dekt dat t allang allemaal
 
Startdatum is gedeeld

Reliq is launching on IndieGogo Next Tuesday at 7AM
 
Audio interface niet:
1. Is Reliq an audio interface?
Reliq is an analog matrix-mixer , an advanced sequencer and a DAW controller. Although a 16 Input, 16 Output interface would be great, Reliq does not have an Analog to Digital Converter. We investigated this option early on but if we applied an Analog to Digital Converter it would not be possible to have a fully analog matrix mixer but a digital matrix. The costs of production would be way higher too. We are still investigating though whether an add-on or an extension interface would be possible.

2. Is it possible to send CV information from a DAW?
It would be possible to send CV straight from any DAW to any of the 32 cv outs through Reliq’s plugin
 
Back
Top