Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Juist, precies dat,
En dan ook nog je feedback spuwen op een Behringer Facebook site, zodat er na een maand al de eerste update verschijnt.
Korg heeft met de electribe's al jaren een supersterke troef in handen..maar het is al weer 13 jaar geleden dat ze de laatste versie uitbrachten.. terwijl er een grote community gilt om een update of een opvolger. Dit is koren op de molen van Behringer, zou me nix verbazen als er straks opeens een Elecbehribe gelanceerd word. Ze weten ook nog eens precies waar de vraag groot is.
Kijk eens naar de Drumlogue, zitten twee sample slots in, sterkere synthengines dan de andere logues.. alleen geen leuke kleurtjes
 
Voor de middelmatige liefhebber voor geluid. Bruiloft performers, gemiddelde mens die niet op fora zit om shit uit te zoeken.
Haha, wat een klets weer :D Die gear wordt gewoon gebruikt door producers en performers die dik verkopen en volle zalen trekken, zelfs in genres die jij waarschijnlijk ook vet vindt. Die zitten niet de hele dag golfvormen te bekijken, op fora op te scheppen of op modulargrid hokjes in elkaar te klikken, die maken gewoon muziek.

1706907272447.png


Tenzij jij Carl Cox natuurlijk als bruiloft DJ ziet (deze stond letterlijk op de eerste pagina met image search 'DJ Live set').
 
Laatst gewijzigd:
Haha, wat een klets weer :D Die gear wordt gewoon gebruikt door producers en performers die dik verkopen en volle zalen trekken, zelfs in genres die jij waarschijnlijk ook vet vindt. Die zitten niet de hele dag golfvormen te bekijken, op fora op te scheppen of op modulargrid hokjes in elkaar te klikken, die maken gewoon muziek.

Bekijk bijlage 3844843

Tenzij jij Carl Cox natuurlijk als bruiloft DJ ziet (deze stond letterlijk op de eerste pagina met image search 'DJ Live set').
Volgens mij zie ik daar een Behringer TD3.... Die vond hij toch beter klinken dan die digitale van Roland😂
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Haha, wat een klets weer :D Die gear wordt gewoon gebruikt door producers en performers die dik verkopen en volle zalen trekken, zelfs in genres die jij waarschijnlijk ook vet vindt. Die zitten niet de hele dag golfvormen te bekijken, op fora op te scheppen of op modulargrid hokjes in elkaar te klikken, die maken gewoon muziek.

Bekijk bijlage 3844843

Tenzij jij Carl Cox natuurlijk als bruiloft DJ ziet (deze stond letterlijk op de eerste pagina met image search 'DJ Live set').
Haha, ik heb nog naast hem gestaan in de oude Tresor. Ja joh wat een baas. Ik zit in de juiste draad toch? :D
 
Denk je dat de mensen die daar in de zaal staan te trippen het ook maar ene reet uitmaakt of hij een échte Roland of een neppe Behringer gebruikt?
Carl denkt alleen "flikker hier je bier maar overheen, ik heb er nog 5 in de kofferbak liggen voor dat geld"
 
Dat is zo, Usain Bolt rent ook harder op klompen dan de meesten van ons op Nikes. Wat dat betreft hebben níet echt goede muzikanten alle hulp nodig die er maar te krijgen is - meer gear dus :D
 
Filosofisch insteekje: Misschien vinden we teveel over van alles?

M.b.t. Behringer vind ik vooral dat ze juiste normen en waarden (blijven) hanteren, voor alle bedrijven overigens.
- Analoge gear die uit roulatie is namaken en betaalbaar maken. Ja! (gaaf zelfs)
- Gear klonen die nog in roulatie is. Nee!

Wie daarna wat gebruikt en wat we daar van vinden.. zegt dat iets over de ander(en) of onszelf? Ik geloof dat iedereen vooral fijn bezig wil zijn met muziek, of het nu voor jezelf is of dat je het deelt met anderen of wellicht hele zalen mensen.
Er is veel goede muziek gemaakt of ontstaan met hele beperkte spullen. Het is niet perse de gear die de muziek maakt, het helpt, maar uiteindelijk is het de muzikant en de ingegeven creatief die de muziek doet.

En wat wij vinden van Carl Cox en zijn TD-3 ligt meneer Cox geen nacht wakker van :)

We hebben hier een mooi forum waar we elkaar inspireren, helpen, adviseren. Voor mij is dat de echte toegevoegde waarde van het Synthforum.

Verder allemaal niet te zwaar bedoeld. Ik denk dat de insteek wel duidelijk is toch? Meer muziek en genieten mensen. That's what we do.
 
Wie daarna wat gebruikt en wat we daar van vinden.. zegt dat iets over de ander(en) of onszelf? Ik geloof dat iedereen vooral fijn bezig wil zijn met muziek, of het nu voor jezelf is of dat je het deelt met anderen of wellicht hele zalen mensen.
Natuurlijk. Maar het is ook een gearforum. Dan gaat het niet alleen over muziek maar ook over sound, historie, componenten, design, interface, bouwkwaliteit, service van de fabrikant, prijs, afwerking, etc. Dan kan Carl Cox lekker pruttelen met zijn TD-3 en daarmee de zaal plat krijgen, maar dat neemt niet weg dat we hier dan evengoed nog best een flinke boom op kunnen zetten over welke 303-kloon nu het beste/fijnste/meest getrouwe/meest waar voor het geld is en waarom (niet). En iedereen vind andere dingen belangrijk uit dat rijtje. Daarom lullen we hier al 20 jaar ipv dat we het na een weekje allemaal eens waren :D
 
Laatst gewijzigd:
We hebben hier een mooi forum waar we elkaar inspireren, helpen, adviseren. Voor mij is dat de echte toegevoegde waarde van het Synthforum.

Verder allemaal niet te zwaar bedoeld. Ik denk dat de insteek wel duidelijk is toch? Meer muziek en genieten mensen. That's what we do.
Natuurlijk. Maar het is ook een gearforum. Dan gaat het niet alleen over muziek maar ook over sound, historie, componenten, design, interface, bouwkwaliteit, service van de fabrikant, prijs, afwerking, etc.
Jullie hebben allebei gelijk wat mij betreft maar soms mis ik wel 'ns en zeker als het om Behringer gaat enige nuance en wordt het soms wat zwart wit.
We kunnen bij elke fabrikant wel iets bedenken of iets zeggen, de ene brengt te weinig nieuws uit, de andere heeft geen goede nazorg of haalt z'n bugs er niet uit want er komen geen updates enz.
En in het geval van Behringer ligt hij wat vaker onder vuur omdat ie wel 3x zoveel uitbrengt als andere fabrikanten en dan wordt ie ook nog regelmatig langs de meetlat van bestaande gear gelegd, soms terechte kritiek maar soms is het ook op alle slakken zout liggen en ziet men het halfvolle glas niet meer?
Je kan zeggen van behringer wat je wilt maar als hij met soms z'n fouten niet al die klonen had gemaakt naast een aantal andere leuke produkten (en er nog wel meer zullen volgen) dan waren er voor velen geen betaalbare alternatieven geweest en hadden er wat mensen alleen maar zitten dromen over niet haalbare synths en oudjes die in staat van ontbinding zijn.
 
Het was trouwens maar een grapje over Cox. Ik denk dat niemand in het publiek de gebruikte gear iets kan schelen.

Een eventuele uitzondering is vast lid van dit forum. :D
 
Natuurlijk. Maar het is ook een gearforum. Dan gaat het niet alleen over muziek maar ook over sound, historie, componenten, design, interface, bouwkwaliteit, service van de fabrikant, prijs, afwerking, etc. Dan kan Carl Cox lekker pruttelen met zijn TD-3 en daarmee de zaal plat krijgen, maar dat neemt niet weg dat we hier dan evengoed nog best een flinke boom op kunnen zetten over welke 303-kloon nu het beste/fijnste/meest getrouwe/meest waar voor het geld is en waarom (niet). En iedereen vind andere dingen belangrijk uit dat rijtje. Daarom lullen we hier al 20 jaar ipv dat we het na een weekje allemaal eens waren :D
Die 303-boom is allang geplant toch? Maar je insteek is wel interessant. Wanneer we wat vinden, gaat het dan om de gear of de muziek? Ik denk dat daar het onderscheid ligt en discussies soms langs elkaar lopen.

Ik ben blij met de gearheads hier. Ik zit er zelf niet zo diep in, alhoewel ik er wel meer mee bezig ben en beter begrijp. Ooit met een Amiga begonnen, in de recente jaren met Reaper/Ableton, maar de afgelopen jaren steeds meer gaan begrijpen hoe goede gear waarde kan toevoegen. Ook wat kleien gear aangeschaft en zowel creatief als de muziek die je ermee of erdoor maakt is anders. Werken met sequencers en knoppen geeft hele andere muziek dan kijken en klikken.

Nu al een tijdje op een luistertocht door oude techno, electro (mede ook door 343 John Selway) en ik luister met hele andere oren naar de muziek. De inspiratie is fantastisch en je hoort hoe de gear de muziek dient. Hoe creatief en soms relatief simpel (relatief) goede muziek er mee gemaakt wordt.

Dat is wat ik vooral belangrijk vind. Ik wil de fun proeven en mooie geinpireerde dingen horen.
 
Filosofisch insteekje: Misschien vinden we teveel over van alles?

M.b.t. Behringer vind ik vooral dat ze juiste normen en waarden (blijven) hanteren, voor alle bedrijven overigens.
- Analoge gear die uit roulatie is namaken en betaalbaar maken. Ja! (gaaf zelfs)
- Gear klonen die nog in roulatie is. Nee!
met het vetgedrukte ben ik het heel erg oneens, en vraag me af of ik je nu zo verkeerd begrijp... Je bent het er toch mee eens dat dit niet klopt?
Dat is namelijk voor veel mensen net hetgeen waar ze over vallen, dat Behringer wél dingen klakkeloos kopiëert die nog beschikbaar zijn. De Make Noise Maths, de Arturia Beat Step, de Intellijel Quad VCA.
Niet om dat weer op te rakelen, dat punt is (tot dat ze het nog eens doen) voorlopig wel gemaakt, maar ik vond het een heel rare opmerking gezien de feiten.
 
met het vetgedrukte ben ik het heel erg oneens, en vraag me af of ik je nu zo verkeerd begrijp... Je bent het er toch mee eens dat dit niet klopt?
Dat is namelijk voor veel mensen net hetgeen waar ze over vallen, dat Behringer wél dingen klakkeloos kopiëert die nog beschikbaar zijn. De Make Noise Maths, de Arturia Beat Step, de Intellijel Quad VCA.
Niet om dat weer op te rakelen, dat punt is (tot dat ze het nog eens doen) voorlopig wel gemaakt, maar ik vond het een heel rare opmerking gezien de feiten.

Dan zijn jullie het met elkaar eens ;)
 
Back
Top