Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

met het vetgedrukte ben ik het heel erg oneens, en vraag me af of ik je nu zo verkeerd begrijp... Je bent het er toch mee eens dat dit niet klopt?
Dat is namelijk voor veel mensen net hetgeen waar ze over vallen, dat Behringer wél dingen klakkeloos kopiëert die nog beschikbaar zijn. De Make Noise Maths, de Arturia Beat Step, de Intellijel Quad VCA.
Niet om dat weer op te rakelen, dat punt is (tot dat ze het nog eens doen) voorlopig wel gemaakt, maar ik vond het een heel rare opmerking gezien de feiten.
Inderdaad. Ik zeg precies hetzelfde. Fijn dat je dit ook vindt ;)
 
Ah, fijn! Dan begreep ik je verkeerd.
Ik las 'M.b.t. Behringer vind ik vooral dat ze juiste normen en waarden (blijven) hanteren' en dacht 'hmm, dat strookt niet helemaal met de realiteit'.
 
Welke realiteit? Een hele particuliere dan..

Zolang Behringer blijft klonen als de raven zijn hun waarden (=dat wat ze belangrijk vinden) consequent: Behringer | Our Story

Mocht je het idee hebben dat die waarden je niet zinnen (wat ik bij veel mensen betwijfel) dan is dat niet zozeer een moreel probleem maar een economisch: dan behoort je niet tot de groep waar zij zich op richten ("we hear you").
 
Ze kopiëren maar een eind raak. Ik krijg voornamelijk een nare smaak in mijn mond van dit soort akkefietjes, en dan blijven de subtielere steken en dog whistles op social media nog onder de radar:





Het is gewoon een vrij naar bedrijf dat zich graag profileert als een nobele Robin Hood maar zich gedraagt als een ordinaire maffiabaas als het ze uitkomt.
 
"Vrij naar" naar jouw particuliere maatstaven, dat snap ik. Al maakt dat vaak bij "nare bedrijven" uit Cupertino, Redmond en andere oorden dan weer minder uit. Ik zie in bovenstaande verhalen vooral vrijblijvende stemmingmakerij met een hoog hypocriet gehalte. Maar met normen en waarden heeft het nog steeds geen zak te maken.

Dat "Robin Hood" lijkt mij gewoon de gebruikelijke mvo-bullshit die je onder het betreffende kopje bij ieder bedrijf verplicht op de website en in het jaarverslag kan vinden.
 
Ik ken maar weinig multinationals die de jacht openen op individuele journalisten, influencers en forumgebruikers of zover gaan om ze publiekelijk in de zeik te zetten met 'parodie'producten of ze te belasteren op social media. Dat heeft niets met zakelijke geschillen te maken, dat is gewoon op de persoon treiteren of zelfs intimideren. Je moest eens zien wat voor commentaren er over LoopOp kwamen van de Uli fans nadat Behringer zonder aanleiding of provocatie leugens over hem had gepost. Ieder moet er maar van denken wat 'ie wil, maar het beeld van Uli als klantgerichte knuffelbeer gaat er bij mij niet meer in.
 
Ik wil kopieën van nu te verkrijgen producten ook niet aanmoedigen. Feit is alleen als je Behringer vind zich te gedragen als ordinaire maffia baas dan weet je niet hoe het eraan toegaat in de wereld. Wapenhandel, het bankwezen en z’n constructie’s vastgoed handelaren en de modebranche is 1 groot jat festijn. Design en ontwerp is in een copy the clone tijdperk gekomen. En daar wordt op verder geborduurd.

Hoge bomen vangen veel wind. Andy warhol: “don’t read the Words, count the letters they write about you” (in die strekking)

Kapitalisme is sowieso een destructieve wedstrijd en daar stemmen toch de meeste helaas voor.

Wat betreft social media, mensen vinden het heerlijk om elkaar op fouten te wijzen en soms terecht.

Maar naast het hardware verhaal heb je ook nog een heel software copy the clone verhaal en dan ook nog DAW wars. Veel bekeken yt boys hebben nou eenmaal macht en zo zit het ook met baasjes in het top segment. Dat zijn geen “normale” mensen die hebben een hele andere drive dan een home producer.
 
Tja.. "jacht openen, treiteren en intimideren".. het zijn weer grote woorden. Ik waardeer de betrokkenheid van de CEO over het algemeen wel. Dat commentaren massaal positief in zijn richting zouden zijn gekanteld verbaast me wel. Ik ken veel van die plekken toch vooral vanwege hun hoge woke-gehalte.
 
Ik wil kopieën van nu te verkrijgen producten ook niet aanmoedigen. Feit is alleen als je Behringer vind zich te gedragen als ordinaire maffia baas dan weet je niet hoe het eraan toegaat in de wereld. Wapenhandel, het bankwezen en z’n constructie’s vastgoed handelaren en de modebranche is 1 groot jat festijn. Design en ontwerp is in een copy the clone tijdperk gekomen. En daar wordt op verder geborduurd.
ik heb het niet over kopieëren maar over de manier waarop Behringer probeert criticasters het zwijgen op te leggen.
Veel bekeken yt boys hebben nou eenmaal macht en zo zit het ook met baasjes in het top segment. Dat zijn geen “normale” mensen die hebben een hele andere drive dan een home producer.
Het eerste artikel gaat over 20 gewone gearslutz/gearspace leden. Behringer verliest de zaak omdat ze fout zaten.
Behringer zet een journalist in de zeik met een nepproduct en maakt er een persoonlijke aanval van met een vaag geurtje antisemitisme ook nog. Behringer verwijdert de video.
Behringer liegt over Loopop's intenties. Trekt bericht in na repliek van Loopop en backlash.
Behringer dreigt journalisten in China met gevangenisstraf omdat ze zeggen dat hij kopieën maakt.

In 3 van de 4 gevallen hebben ze ofwel verloren danwel zelf de keutel ingetrokken. Het laatste verhaal is me niet helemaal duidelijk. Maar goede zaken of een goed verhaal hadden ze dus blijkbaar niet

Als dat allemaal normaal wordt gevonden zij het zo. Ik vind het niet normaal en voor mij weegt het zeker mee in mijn beeld van dat bedrijf. De andere (grote) fabrikanten lijken het ook niet nodig te hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Het eerste artikel gaat over 20 gewone gearslutz/gearspace leden.

Maar goed, als dat normaal wordt gevonden zij het zo. Ik vind het niet normaal en voor mij weegt het zeker mee in mijn beeld van dat bedrijf. De andere (grote) fabrikanten lijken het ook niet nodig te hebben.
Ik ken de zaak niet (meer dan dit artikel) en kan dus niet oordelen over de juridische afwegingen. Maar lijkt me op het eerste gezicht een vrij standaard civiel-juridische toetsing waar betreffend rechtsautoriteit ook een oordeel over heeft gegeven. Dat staat iedereen vrij, is volkomen normaal en is zo'n beetje dagelijkse kost voor clubs als de megabedrijven die ik eerder aanhaalde en die toch door honderden miljoenen als de meest sexy (en daarmee rijkste) organisaties op aarde worden beschouwd.
 
Roland, Moog, Korg, Yamaha, Buchla, E-mu, Sequential.

Hadden dit allemaal kunnen voorkomen.

Maar ja zijn ook allemaal baasjes op hun troon.

Ik durf te wedden dat vooral Roland duizenden brieven heeft ontvangen van aub maak heruitgave’s.
 
Roland, Moog, Korg, Yamaha, Buchla, E-mu, Sequential.

Hadden dit allemaal kunnen voorkomen.

Maar ja zijn ook allemaal baasjes op hun troon.

Ik durf te wedden dat vooral Roland duizenden brieven heeft ontvangen van aub maak heruitgave’s.
Ah ok.

So much to unpack.

Maar ik laat het maar even bij zitten. :slotje:
 
ik heb het niet over kopieëren maar over de manier waarop Behringer probeert criticasters het zwijgen op te leggen.
Ik had ook meer een algemene reactie. Maar wat betreft macht uitoefenen is daar hopelijk de rechterlijke macht nog. Smaad en Laster is een dingetje… Persoonlijk zou ik het wel verstandiger van Behringer vinden om een toontje lager te gaan. Ik snap sommige beslissingen totaal niet.
 
Roland, Moog, Korg, Yamaha, Buchla, E-mu, Sequential.

Hadden dit allemaal kunnen voorkomen.

Maar ja zijn ook allemaal baasjes op hun troon.

Ik durf te wedden dat vooral Roland duizenden brieven heeft ontvangen van aub maak heruitgave’s.

ik dacht in eerste instantie dat je bedoelde dat het de schuld van deze fabrikanten zou zijn dat Behringer lelijk deed in de incidenten die ik noemde, maar ik neem aan dat je bedoelt dat ze hadden kunnen voorkomen dat Behringer met al die kopieën zou zijn gekomen als ze zelf eerst met (betaalbare) reissues zouden zijn gekomen. Daar heb je denk ik ik gelijk in. Maar nogmaals, ik heb geen moeite met het kopieëren. Zoals ik eerder in deze draad al opmerkte, de hele (tech)wereld hangt van hele en halve kopieën, inspiraties, lookalikes etc. aan elkaar. Je kunt Behringer ook niet ontkennen visie te hebben en te innoveren, want ook producten produceren tegen extreem lage prijzen is een vorm van innovatie. Uiteindelijk denk ik dat de markt er niet slechter van wordt, meer keuze is goed en de consument beslist. Ik was ooit eens doodongelukkig op de Messe in Frankfurt omdat er bijna geen hardware synths meer waren. Een paar workstations / stage keyboards, heel veel MIDI controllers en wat gefröbel in een hoekje met, toen nog heel marginaal, modular en dat was het wel zo'n beetje. Iedereen zat itb en hardware was dood. En moet je nu eens kijken. We hebben nog nooit zoveel keuze gehad, van obsceen goedkoop massaspul tot obsceen duur boutiquespul en alles wat er tussen zit. Voor de synthliefhebber zijn het mooie tijden.
 
Roland, Moog, Korg, Yamaha, Buchla, E-mu, Sequential.

Hadden dit allemaal kunnen voorkomen.

Maar ja zijn ook allemaal baasjes op hun troon.

Ik durf te wedden dat vooral Roland duizenden brieven heeft ontvangen van aub maak heruitgave’s.
Vraag daarbij is ook wel of ze dat had gekund maar ook of ze dat willen. Als de markt groeit kan dat ook positief zijn voor andere merken.
 

Ik zag een plaatje en dacht dat dit een sneer was richting Behringer....maar blijkbaar een serious product inclusies synthfluencers promotie.
Behringer Bringer 🤡

De orginele pedalen vind ik heel mooi. Hier is de verhouding imho totaal naar de #&#_@ waardoor het eruit ziet als een 1 april grap.
 
De og pedalen zijn best groot, zit flink wat ruimte rond de stomp button.
Denk dat dit niet nodig is voor gebruik met synths en in de studio dus op zich niet raar om ze een kleinere footprint te geven.

Laat ze maar komen met de anderen foogers. Ringmod en LPF heb ik van Moog.
 
Ik heb een aantal dagen geleden besloten om de nieuw van Behringer draad niet meer te volgen.

Heb zelf nu 5 producten een euro power supply, Go case, kobol, neutron..cp3a-m..

Opeens kreeg ik een gevoel van het is wel mooi geweest..

Bedoel het gaat een beetje te ver op een gegeven moment. Prima als ze nog 10 toffe clones maken, liefst een top eigen ontwerp. Maar kun je voorstellen als het op dit tempo nog 5 jaar doorgaat?

Ik ben voor behringminderen inmiddels.

Verder geen oordeel over het kopen ervan ik snap het helemaal. En ik krijg alleen maar zeer lage aanbiedingen voor mn set dus die hou ik gewoon waarschijnlijk ook.
 
Back
Top