MC-202 CPU upgrade

Zopas aangekondigd met teaser pcb en voorlopige feature lijst:

attachment.php


Long story short: after decades of waiting for a solution to the various problems of the MC-202 there's a definitive mod coming out soon, which will consist of a new CPU developed by Tubbutec. Features:
  • Fix for CV in lag, no more need to cut tracks and drill holes.
  • Internal memory for sequencer, will preserve sequences after shutdown.
  • Pattern based sequencer similar to the sh1oh1 mod with live chaining, song mode etc. but with 2 simultaneous tracks (1 internal, 1 external, same as original). Sysex dump and load for patterns.
  • Midi I/O in addition to dinsync, no extra ports needed
  • Midi to 2x CV/Gate converter with built-in ports.
  • Extra modulations (LFOs and envelopes) via MIDI CC, similar to sh1oh1 mod.
  • Optional OLED screen replacement.
  • Reversible: new CPU is socketed, you can revert to original CPU if you want the quirks back.
  • Compatible with analog mods if you have any already installed.
The mod will need SMD soldering to replace he old CPU with the socket, but at pitch 1mm it's definitely doable by any competent electronics tech.
They will soon start a crowdfunding campaign so we need to show as much support as possible. I've opened a thread in GS so you can show your interest in this mod by voting the poll. Thanks for contributing: https://www.gearslutz.com/board/ele...uction/1162589-roland-mc-202-users-unite.html

Bron:
Tubbutec pagina op facebook en https://www.reddit.com/r/synthesizers/comments/6n09px/roland_mc202_owners_big_upgrade_coming_soon/

:okdan:
 

Attachments

  • 19990583_1592973270754789_6002458563079528061_n.jpg
    19990583_1592973270754789_6002458563079528061_n.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 193
Last edited by a moderator:
wow.. dat maakt hem nog gewilder, denk ik...
 
Blij dat ik hem nog heb! Ik hoop dat dingen als slide ook via de CV outs gestuurd kunnen worden. En beide sequences een andere lengte mogen hebben. Dan is het écht een monstersequencer!
 
Blij dat ik hem nog heb! Ik hoop dat dingen als slide ook via de CV outs gestuurd kunnen worden. En beide sequences een andere lengte mogen hebben. Dan is het écht een monstersequencer!

Ze zitten duidelijk nog in de ontwerpfase, dus valt altijd te vragen.
Ik vroeg op hun facebook voor microtuning en daar reageerden ze ook al positief op
 
Ik ben eigenlijk al een tijd van plan om de mijne te verkopen, maar daar wacht ik nog even mee denk ik....kon best eens interessant zijn dit!
 
Voor de normale gebruiker, veel geluk :okdan:

met een heatgun is een SMD chip veel sneller gedesoldeerd dan een through hole chip

elke zichzelf toch ietwat serieus nemende synth tech kan dit klusje wel aan.. en dus zeker ook de echte profs
 
met een heatgun is een SMD chip veel sneller gedesoldeerd dan een through hole chip

elke zichzelf toch ietwat serieus nemende synth tech kan dit klusje wel aan.. en dus zeker ook de echte profs

Nog nooit smd gesoldeerd maar wat ik zag op YT tijdje geleden was het sneller en in mijn optiek makkelijker dan through hole. Zo'n heat gun maakt en de verbinding en waar geen grind soldeer zit blies ie weg. Of zoiets.
 
ik heb zo'n gun en heb wat filmpjes gezien, leek best te doen. Maar eerst wat oefenen op wat oude rommel :D
 
zeker in jouw geval, met die 202 die nogal "verstrooid" is.

Haha idd ;)
Versta me er nog altijd niet aan ...
Enkel 1e noot v seq die omhoog gaat.
Maar paar nieuwe ideeën opgedaan op gearslutz. Ging hem nog eens nalopen.

Nu zit de memory niet in de cpu. Mss zullen ze dit idd meenemen in deze upgrade. Kan zelfs wss niet veel anders, als ik de features zo lees ...

Zou best 1st opgelost worden voor de upgrade denk ik.
Analoog gedeelte werkt goed :okdan:
 
Back
Top