Acid house is gewoon ouderwetse bompa muziek

Zou die gast die zichzelf Gerald noemt ook door Roland gesponsord worden?
ff snel doorheen geskipt ... ik hoor zo snel het verschil niet tussen een TB3 en een 303.

Ja, die oude garde is plotseling wel erg enthousiast over alle nieuwe hardware, terwijl ze zelf al jaren zijn overgestapt op laptops. Lees ook: dj Pierre die plotseling ook enthousiast werd toen ie de nieuwe Aira range zag.
Terwijl die zo'n beetje de acid house heeft uitgevonden... :frons:
 
En acid is azijnzuur
 
Gent is zeker en vast niet 'de' stad wat betreft vernieuwing op muzikaal gebied,toen niet en nu ook niet.

Van welke planeet kom jij man?
Al ooit gehoord van het platenlabel R&S waar Ken Ishi, Joey Beltram en dergelijke hun eerste plaat hebben uit gebracht om dat geen ander label het wou doen omdat het zo raar was net omdat het zo nieuw was.
Trouwens als ik het mij nog goed herinner heeft een muziekant die onder dat label zat gevraagd aan Herman vr een filterbank te maken et voila de Sherman filterbank was ontstaan.

En dan zwijg ik nog over platenabel NEWS.


Waar was je eind jaren 80 en jaren 90?
Zeker niet in Gent want dan zou je weten hoeveel acid feestjes er geweest zijn.

Acid oude bompa muziek waarom? Omdat de stijl onstaan is jaren 80
Is dan niet bijna alles oude bompa muziek?

Ok de zogezegde acid die nu wordt gemaakt is eerder van die acid core waar totaal niet meer de latino swing en groove in zit van toen maar ik denk dat dit eerder ligt door mensen met een groot ego die een loopje op een tb303 waar ze de wat aan de potjes draaien en een harcore beat er onder zetten al een nummer noemen.
Wat niet weg neem dat er wel een paar goeie nieuwe producties zijn.

Voor zover ik zie en hoor is acid en al zijn varianten niet dood.

En nee hoor geen problemen mee een bompa genoemd te worden omdat ik nog acid platen luister van toen
 
Laatst gewijzigd:
Quote:Acid heeft in deze tijd geen bestaansrecht niet meer[/U][/B]. Enkel op thema feestjes of zo. Het is en blijft passé. Hoe je het draait of keert. Het gros van het uitgaansleven danst absoluut niet meer op acid. Die tijden zijn allang gepasseerd.

man wat voor grote zever is dat
 
Laatst gewijzigd:
Ik liep door een warenhuis en ineens hoor ik een dikke 303 lijn, in een of andere top40 plaat. Zo kwam de cirkel toch weer een beetje rond.
 
Stuur mij die mp3's ook maar aub want je maakt me wel heel erg benieuwd. En ja zeker niet alle tracks zijn even sterk maar die van Amelie Lens - In Silence is wel erg vet imo.
Acid house is gewoon ouderwetse bompa muziek en ik maar steeds denken dat ik veel te oud ben om nog naar Acid te luisteren maar het is dus de juiste muziek voor mijn leeftijd.:beard:
Ik kan alleen maar zeggen dat die Acid tijd geweldig was:
- de vette 4AcidEyesOnly feesten en meerdere underground feesten in Eindhoven en ook andere plaatsen
- om Acid pionier Erik van den Broek bezig te zien in zijn studio en als hij lekker in zijn vel zat samen stappen
- het zoeken naar de nieuwste releases bij Rare Records en Bullit
- optredens van de Acid Junkies bezoeken
- het begin van Zodiak Commune

maar vooral de sfeer die was gewoon altijd relaxed. :)
 
En acid is azijnzuur
"Acid" in Engels voor "zuur". Komt van lysergeenzuurdi-ethylamide (LSD). Dat is een zuur. LSD is een hallucinogeen. Populair geworden in combinatie met experimentele rockmuziek zoals die in de beginjaren door Pink Floyd en Soft Machine gemaakt werd. Dat werd "acid rock" genoemd. Klaarblijkelijk werd de hypnotiserende opzwepende versie van house, genaamd "acid house", geassocieerd met deze muziekstroming of men nam daadwerkelijk veel LSD om op deze muziek te dansen. Dat laatste is in mijn herinnering niet zo: XTC (3,4-methyleendioxymethamfetamine) was de drug van keuze voor deze generatie.

Jammer dat deze stroming weinig populariteit meer op de dansvloer geniet.
150px-Lysergs%C3%A4urediethylamid_%28LSD%29.svg.png
 
of topic maar om het chemisch correct te houden
LSD is geen zuur is een amide .
LSD had inderdaad de nickname ACID dat klopt maar chemisch zit het niet in de clasificatie van zuren.
 
of topic maar om het chemisch correct te houden
LSD is geen zuur is een amide .
LSD had inderdaad de nickname ACID dat klopt maar chemisch zit het niet in de clasificatie van zuren.
F*ck! Nu ik het molecuul zie, zie ik het ook. Mijn organische chemie is niet al te best, ha ha. Het is het product v/d reactie v/e zuur met een amine (peptide bond?).
 
F*ck! Nu ik het molecuul zie, zie ik het ook. Mijn organische chemie is niet al te best, ha ha. Het is het product v/d reactie v/e zuur met een amine (peptide bond?).

Dank u meneer jansen voor deze reactie
Dat siert een mens
 
Vermits jullie toch jullie favoriete acid platen posten, vind ik deze discussie tot nergens leiden. De discussie gaat echter niet over jullie favoriete acid deuntjes maar over het feit dat acid house toch allang is gepasseerd. Voorbeeldjes zijn echter niet nodig. Ken ze wel. De enige plaat die mij toch heeft geboeid is die "Reload-Nemm". Al de rest is gewoon ofwell, alreeds 100.000 keer herhaald of te vergeefs, maar toch absoluut niet. Acid heeft in deze tijd geen bestaansrecht niet meer. Enkel op thema feestjes of zo. Het is en blijft passé. Hoe je het draait of keert. Het gros van het uitgaansleven danst absoluut niet meer op acid. Die tijden zijn allang gepasseerd.

PS. Heeft niks met acid house te maken. Maar Afrikaanse ritmes vermengd met hedendaagse westerse pop muziek is enorm "hot" tegenwoordig op de dansvloer.

De trol uithangen op fora is al een hele tijd enorm passé. Tegenwoordig is het enorm hot om dat te doen op social media. Post daar eens wat dwaze dingen over vreemdelingen ofzo! Iets anders heeft echt geen bestaansrecht meer. :okdan:

On topic; als acid house/techno/core/whatever maken is wat je graag doet, ben je goed bezig. Al de rest is wat mij betreft niet relevant.
 
Back
Top