Ben je ' onvolledig' muzikant als je het naast je ' gewone' werk doet ?

voor mij ben je een muzikant als je:

A. het leuk vindt om muziek te maken
B. je kan uiten doormiddel van muziek
C. de muziek in 1e instantie voor jezelf maakt (jij bent je eerste publiek)
D. het onvoorwaardelijk wilt delen met anderen

Vet... ik ben muzikant volgen m'n muizen collega :D
 
Dan ben je DJ en als je heel goed bent kan je net zo veel geld verdienen met twee uurtjes andermans muziek draaien als 'n zes koppige band met alleen eigen werk! Je vliegtuig en je hotel is betaald buiten je fee om, je komt en je gaat 'n kwartier voor en na je set, als je drugs wil krijg je dat, net als drank in welke vorm dan ook.
dat klinkt meer als iemand die geleefd wordt maar ik kan het nutuulk mis hebben :dj:
 
dat klinkt meer als iemand die geleefd wordt maar ik kan het nutuulk mis hebben :dj:

Ach, het is 'n keuze zal ik maar denken. Maar DJ's zijn dus geen muzikanten. Laten we dat voorop stellen. Al krijgen ze wel heel veel centjes..
 
Dan ben je DJ en als je heel goed bent kan je net zo veel geld verdienen met twee uurtjes andermans muziek draaien als 'n zes koppige band met alleen eigen werk! Je vliegtuig en je hotel is betaald buiten je fee om, je komt en je gaat 'n kwartier voor en na je set, .

ah, een levenskunstenaar

, als je drugs wil krijg je dat, net als drank in welke vorm dan ook.

+1
kijk , daar onderscheid de prof zich van d'n amateur

volgens mij ben je muzikant als je muziek kan maken, enige vaardigheid is wel een vereiste
 
Dan ben je DJ en als je heel goed bent kan je net zo veel geld verdienen met twee uurtjes andermans muziek draaien als 'n zes koppige band met alleen eigen werk! Je vliegtuig en je hotel is betaald buiten je fee om, je komt en je gaat 'n kwartier voor en na je set, als je drugs wil krijg je dat, net als drank in welke vorm dan ook.


en hoe zit dat dan met de lekkere wijven?

zitten die er niet meer bij tegenwoordig?

:mega:
 
Oh ja, vergeten. Als je heul lellik ben moet je wel harder e best doen met horny tunes draaien. Alhoewel, onder de DJ booth zie je meestal niet het hoofd van den DJ.
 
nou dan zijn we eruit !
hier kan een slotje op , meer duidelijkheid kan niet verschaft worden lijkt me
( horen die dames niet onder het kopje " drugs naar keuze" ? )
 
Is een beetje een zelfde discussie als wanneer iets kunst is of iemand kunstenaar is. Net zo'n nutteloze discussie.. Als iemand die fulltime met kunst bezig is (en ook nog kunstacademie heeft gedaan) een kunstwerk maakt dan is het kunst en is het miljoenen waard, maar als Jantje van de hoek een groot blauw schilderij maakt met een rode punt in het midden is het niets waard..

Iemand die muziek maakt is gewoon een muzikant. Of je nou meer dan fulltime hier mee bezig bent of een aantal uurtjes per week. Alleen niet iedereen is muzikant van beroep, dat is weer wat anders natuurlijk.
 
Is een beetje een zelfde discussie als wanneer iets kunst is of iemand kunstenaar is. Net zo'n nutteloze discussie.. Als iemand die fulltime met kunst bezig is (en ook nog kunstacademie heeft gedaan) een kunstwerk maakt dan is het kunst en is het miljoenen waard, maar als Jantje van de hoek een groot blauw schilderij maakt met een rode punt in het midden is het niets waard..

Iemand die muziek maakt is gewoon een muzikant. Of je nou meer dan fulltime hier mee bezig bent of een aantal uurtjes per week. Alleen niet iedereen is muzikant van beroep, dat is weer wat anders natuurlijk.

Ik ben met je eens dat iemand die met kunst bezig is en wat maakt dat als kunst gedefinieerd kan worden. Maar ben je dan ook gelijk kunstenaar?

Overigens vind ik het ook eigenlijk een onzin discussie, iedereen moet maar doen waar hij zin in heeft, maar wat wel interessant is om af te vragen waar de grens ligt afgezien van commerciele activiteiten.

Ben je als je wat loopjes in Live mixt een muzikant of ..sic.. producer?
 
ben je volledig muzikant als je toetsen indrukt terwijl je TV kijkt?
ben je volledig muzikant als je toetsen indrukt terwijl je chips eet?
ben je volledig muzikant als je toetsen indrukt terwijl je met de buurvrouw ligt te...?
ben je volledig muzikant als je al het bovenstaande op hetzelfde moment doet?
 
Ik heb ooit een band geplakt, dus ik ben rijwieltechnicus
Ik heb laatst wat knopjes ingedrukt omdat de cv raar deed dus ik ben monteur
Ik heb ooit een youtube filmpje in elkaar gezet dus ik ben regisseur

Kijk zo hoort et :D

+1

:P
 
Back
Top