CS80 en vele anderen....

Leuk, man! Zo wil ik nog een keer naar Tokio om daar de GX-1 te bespelen. Best wel bijzonder dat Dirk Witte opeens zo veel zeldzame spullen heeft.
 
Ha, toch iemand die me begrijpt. ;)

Lastig om te zeggen.
Ik vond het heel bijzonder om op dit toch legendarische instrument te spelen.
Niet in het laatst omdat de CS-80 zo nadrukkelijk aanwezig is in de muziek van de door mij hooglijk bewonderde Vangelis.
Zoals gezegd moet er nog het een en ander aan gebeuren aan dit instrument, dus het was wel een uitdaging om er wat muzikaals uit te krijgen, maar voor mij klonk het in alles toch als echt als een CS-80.

Ik weet niet eens of ik er echt één zou kopen als geld geen rol zou spelen, maar ik vind het in ieder geval een bijzondere/mooie/leuke ervaring om er eens even wat tijd mee doorgebracht te hebben.
Dat neemt niemand me meer af. :)

Je gaat het nog veel meer waarderen met een 100% werkende CS-80.

De CS-80 die bij Dirk Witte staat is in erg slechte staat technisch gezien.
Daarom vind ik hun prijs ook belachelijk.
Dit is de rede waarom je moeite had om er iets muzikaal uit te krijgen, want hij reageert niet zoals hij zou moeten reageren bij het expressief spelen van de toetsen.
 
Dit is de rede waarom je moeite had om er iets muzikaal uit te krijgen, want hij reageert niet zoals hij zou moeten reageren bij het expressief spelen van de toetsen.

Dat begrijp ik en daar werd verder ook helemaal niet geheimzinnig over gedaan.
Er is mij duidelijk uitgelegd wat er zoal aan mankeerde en dat er aan gewerkt werd om dat in orde te krijgen.
Dat neemt niet weg dat ik met veel plezier heb rondgekeken en geklooid.

En als hij het weer helemaal naar behoren doet mag ik vast nog een keer langskomen....ze kennen me daar ;)
 
Wow.. wat een switch!? :mega: Heb er ooit 2 gitaren gekocht en 'n paar mixers.. is al wat langer terug (2003-2008)..
Synths zijn me daar nooit echt opgevallen.. paar keyboards, en dat was het wel.. :)
 
Hee Tom,

Wat bijzonder man.. Gisteren zat ik nog te bomen over de CS 80 met een vriend van me, een enorme kenner van die vintage synths.. Kan geen toeval zijn.. Laat de andere forumleden jou je plezier niet ontnemen.. Weer typisch voor dit forum als ik zo vrij mag zijn.. Haters will be haters.. Grappig hoe die prachtige muziekinstrumenten voortdurend worden uitgedrukt in getallen.. Jij had plezier, jammer dat je er niet een leuk filmpje van hebt (of?..)

Ha, toch iemand die me begrijpt. ;)

Lastig om te zeggen.
Ik vond het heel bijzonder om op dit toch legendarische instrument te spelen.
Niet in het laatst omdat de CS-80 zo nadrukkelijk aanwezig is in de muziek van de door mij hooglijk bewonderde Vangelis.
Zoals gezegd moet er nog het een en ander aan gebeuren aan dit instrument, dus het was wel een uitdaging om er wat muzikaals uit te krijgen, maar voor mij klonk het in alles toch als echt als een CS-80.

Ik weet niet eens of ik er echt één zou kopen als geld geen rol zou spelen, maar ik vind het in ieder geval een bijzondere/mooie/leuke ervaring om er eens even wat tijd mee doorgebracht te hebben.
Dat neemt niemand me meer af. :)
 
De kritiek is op Dirk Witte, niet op Tom of zijn ervaring. Wat een merkwaardige reactie toch...
 
De kritiek is op Dirk Witte, niet op Tom of zijn ervaring. Wat een merkwaardige reactie toch...

Wat ik merkwaardig vind is dat een enthousiast forumlid een leuke ervaring deelt wat vevolgens compleet ontspoort in een rant over een suf winkeltje. Niet alleen typisch voor dit forum maar ook voor andere fora.. Laat ik verder mn mond houden.. Ik deel Tom's enthousiasme
 
En dat maakt 't forum lezen nu juist interessant, als er alleen maar positieve vrolijke en opbeurende reacties te lezen zijn taai ik af.
Ik vind dat het een discussie uitlokt prima.
Er zijn regels op 't forum om 't netjes te houden.

Anders word het echt zo wijvengepraat vol complimenten.:koffie:
 
Niks negatiefs over de ervaring met de cs80 van een forum lid hartstikke leuk. Maar het gaat idd meer om de winkel. Is alleen beter toch om mensen te waarschuwen?

Het gaat hier om ongeserviced vintage synths met forse reseller prijzen. Op marktplaats kun je bijvoorbeeld een Juno 106 voor de helft van de prijs krijgen in dezelfde of zelfs betere staat.

Niemand word hier persoonlijk aangevallen.
 
Het ging mij inderdaad om de leuke ervaring die ik gisteren had met zoveel mooie spullen om mij heen.

Er werd mij door de medewerkers uitgebreid uitgelegd dat de instrumenten de nodige aandacht behoeven en dat er op het moment gekeken werd naar mensen met de expertise en vaardigheden hiervoor. Er word helemaal niet gegokt op snelle verkoop of iets dergelijks. Het in goede staat krijgen van dergelijke spullen kost tijd en ik heb de stellige indruk dat een en ander ook erg serieus genomen wordt.

Ik koop al jaren alles wat Dirk Witte mij kan leveren en nog steeds tot volle tevredenheid.
Over de service in alle opzichten heb ik niets dan lof.
Ik werd hier speciaal over gebeld door de eigenaar omdat hij vermoedde dat ik dit interessant zou vinden en ze weten daar ook dat ik niet tot de categorie mensen behoor met budget voor dit soort spullen.
Gewoon een vriendelijk gebaar naar een trouwe klant en liefhebber.
Dat ik er heen ging om te kijken en vervolgens achter de CS-80 gezet werd met de mededeling "neem er de tijd voor" was meer dan ik durfde te hopen.

En dat laatste is wat ik met dit topic wilde.
Mijn enthousiasme over een hele leuke ervaring delen.

By the way....ik heb GEEN aandelen Dirk Witte. ;)
 
Ik heb niet vaak bij Witte gekocht, alleen een Beyerdynemics DT-990. Toen, na een korte periode gebruik, het draadje stuk was heb ik een nieuwe gekregen. (de oude werd terug gestuurd naar de fabriek zijden ze)
Vond ik prima service.

Verder ben ik lichtelijk jaloers op Tom. Het is dat mijn vriendin ook muziek maakt anders had ik waarschijnlijk een hekel aan hem.. :p
 
Ik kan bevestigen dat er aan servicebeurten en reparaties wordt gewerkt bij Dirk Witte.
Vanmiddag ga ik bij ze op bezoek omdat er iemand voor gezocht wordt.
Dikke kans dat o.a. die CS80 binnenkort hier staat :mega:
 
Goed om te lezen, al hadden ze dat waarschijnlijk beter kunnen regelen voordat de winkel werd volgegooit met half werkende spullen. Heel Dirk Witte vrees ik, beetje ondoordacht en zonder al te veel kennis van zaken een soort Waterlooplein handeltje draaien.

Hoop wel dat de prijzen zijn bepaald met servicebeurt al in gedachte. Als dat er nog bovenop komt wordt het lachen :)
 
Behalve de CS80 stond er heel veel meer interessants op de nieuwe vintage afdeling van Dirk Witte Musicstore, in Amsterdam.

Een impressie.....

Shiiiiiiiiiiiiips, en SH-5. Die stond/staat op m'n verlanglijstje van -synth's-die-ik-graag-had-gehad-...

Jaren geleden vast klant (en half onderdeel van de inventarisatie - elke zaterdag een paar uurtjes gezellig doorgebracht) bij Dirkw Witte (o.a. Juno-106, M1 en een TR-909 voor 350 gulden....).

Ik denk dat ik daar maar weer eens vaker langsga...

JurgeN
 
Ja, die is aardig van het potje gerukt. De stinkende panties van z'n vriendin liggen er nog naast, of horen die bij z'n gereedschap?
Die CS80 (alsook mijn CS60) is wel van dik multiplex maakt men zware synths zeg.....
 
Zojust terug gekomen van een bespreking met Dirk Witte.

Natuurlijk naar de CS80 gekeken.
Die is in principe geheel functioneel.

Natuurlijk, er moet service aan verleend worden maar dat is niet probleematisch.
5 toetsen hebben sigartenpeukschade en zouden vervangen moeten worden want doet veel afbreuk aan de verder goede staat van het ding.
Ik ga er van uit dat na servicing, volledige recap en afregeling deze cs80 voor veel geld verkocht gaat worden.

Uit de CS60 komt geen geluid. Die moet eerst open om eens te kijken hoe diep het probleem zit. Het kan ook iets heel lulligs zijn.

Verder is het een ware schatkamer wat ik gezien heb (in de handen wrijven doet)
Helaas gaan alle Roland synth's naar Roland.
 
Back
Top