Avalon Bassline

vnF3vafZ6WU.jpg


Alweer een 303 clone, jawel! Deze heeft wel wat interessante nieuwe mogelijkheden:


https://www.youtube.com/watch?v=bjxQ...yt-cl=85114404

"Features:
  • The Avalon Bassline synth is an analog monosynth based on the TB-303. It combines a 100% mirror of TB-303 RevD mainboard together with a panel board containing additional analog and digital circuitry.
  • Uses all original spec parts of the original TB-303 (transistors, caps, IC’s, diodes, transformer, etc..) together with a BA6110 VCA with current gain calibrated to match the original BA662.
  • Fully backwards compatible with the original TB-303 (actually works with an original TB-303 CPU).
  • Sub oscillator has saw, sqr, and tri both -1 and -2 oct.
  • The cartridge slot is for filter carts which can be hot-swapped and used in place of the internal TB-303 filter.
  • Additional analog controls include sub/ext level control, filter tracking, accent decay, vca decay (goes full off), AD utility envelope with bi-polar modulation of the VCA and VCF.
  • I/O on back includes CV & Gate In/Out, accent sweep cv out (amplified and normalized to 0-5V), filter cv input. Audio out consists of saw and sqr out (+/-5V), external input, and vca & filter outputs.
  • Sequencer control has TB-303 pitch/time modes as well as a new realtime mode making use of the the step led switches (yes those are switches). Too many features to list – browse the panel to get an idea. patterns can be 64 steps in length with numerous time signature options. There are 448 internal patterns and 56 tracks. These can also be saved and loaded via sysex.
  • Sync modes are internal, MIDI and DIN, and it outputs both MIDI and DIN Sync. Also has USB-MIDI, and synth can be played externally.
  • Extremely high build quality including custom pots, german key switches, and 4-piece steel enclosure.
Official availability and pricing is to be announced."

Minder dan USD$1000 heb ik ergens gelezen.



http://www.synthtopia.com/content/20...e-with-a-twist
 
Last edited by a moderator:
En je bronsignaal oplossen met wat eq.......liever niet.

ff offtopic.. waarom niet? er valt een hoop goed te maken met de eq van mn mackie.. daar is dat toch voor? ik heb wel eens vaker het idee dat mensen hier knoppen en schuiven niet of nauwelijks durven open te draaien (maar wel de meest bizarre filters gebruiken)..

ff ontopic.. ik vindt 1000,- voor zo'n ding, hoe vet geproduceerd en uitgedacht ook, echt een exorbitant bedrag.. vergelijk dat eens met een xoxbox die net zo vet klinkt, misschien iets minder filter mogelijkheden heeft, maar met een andere bekasting er net zo vet uit kan zien... zal wel aan mij liggen ;)
 
ff ontopic.. ik vindt 1000,- voor zo'n ding, hoe vet geproduceerd en uitgedacht ook, echt een exorbitant bedrag.. vergelijk dat eens met een xoxbox die net zo vet klinkt, misschien iets minder filter mogelijkheden heeft, maar met een andere bekasting er net zo vet uit kan zien... zal wel aan mij liggen ;)

appelen met peren vergelijken

575 kost een x0xb0x, en deze is dan massaproductie met goedkope parts gemaakt en dit bedrag omvat 0,0 van research en development aangezien het een open source project is dat ze "geleend" hebben.
De software SokkOS of n0nx0x is gratis door anderen gemaakt.

die Avalon is van een hele andere kwaliteit, alles is door 1 persoon van de grond op gebouwd (en dat gaat echt ver), een project waar werkelijk jaren in gekropen is en in veel kleinere oplage op de markt komt. Zo'n product op de markt brengen is ook al niet gratis (allerlei keurmerken, ROHS gezever, ..) en die software schrijft zichzelf niet..
dus ja, het mag dan wel wat kosten
 
ff offtopic.. waarom niet? er valt een hoop goed te maken met de eq van mn mackie.. daar is dat toch voor? ik heb wel eens vaker het idee dat mensen hier knoppen en schuiven niet of nauwelijks durven open te draaien (maar wel de meest bizarre filters gebruiken)..

ff ontopic.. ik vindt 1000,- voor zo'n ding, hoe vet geproduceerd en uitgedacht ook, echt een exorbitant bedrag.. vergelijk dat eens met een xoxbox die net zo vet klinkt, misschien iets minder filter mogelijkheden heeft, maar met een andere bekasting er net zo vet uit kan zien... zal wel aan mij liggen ;)


Punt 1: Een beetje eq is normaal, maar wat er niet inzit kan je er ook niet bij eq-en....wordt je mix niet echt frisser van. Daarnaast hou ik zelf van een strakke bron en geloof me dat het resultaat daarvan als je de knoppen en schuiven opendraait zorgt voor vette geluiden en niet voor een matig oke geluid. Daar ligt het grootste verschil.

Punt 2: wat Rvooh typt.....arbeid kost geld.


Klein stukje over eq-en, let er vooral op dat er meer over cutten gesproken wordt dan over boosten en als het over boosten gaat dat het niet zo positief is. Sounddesign is belangrijker dan ff wat bij eq-en.
http://www.soundonsound.com/sos/nov08/articles/qa1108_3.htm
 
Hmm, met die verwisselbare filters en extra controls heeft het wel een meerwaarde ten opzichte van de meeste andere 303 clones. Maar een euro of duizend neertikken voor weer een pruttelbakje met een sound die al zo vaak eerder is gehoord? Ik hou het wel bij mijn TB3, die is goed zat wat mij betreft. Die trek ik door wat distortion en eq en draait meestal toch op de achtergrond ipv als main lead dus ik vind het wel best.
 
hoewel die acid sound helemaal men oren (en kl*ten) uitkomen is dit tosch wel 1 van de hebbedingen van namm 2015

ook een zwarte voor mij aub !

:baco:
 
Back
Top