Kawai: VPC

teaser-s_zpsfac42f4e.jpg


Nieuwe piano controller van Kawai.
Eindelijk is een keer geen plastic troep maar een echt piano gevoel onder de vingers. :)
Meer info volgt de komende week. http://www.kawaivpc.com
 
Zou zo maar interessant kunnen zijn...

de vraag is dan wel weer; welke virtuele piano ga je erbij gebruiken.
Tot nu toe heb ik (als piano purist) er nog niet één gehoord die ook maar een beetje in de buurt komt bij een akoestische piano
 
Ik zie daar een vierkantje met Ivory II in staan en een met Pianoteq. Ivory kan ik nog begrijpen, maar Pianoteq??? En dat van mensen die vleugels bouwen?

............Vraag me af wat en hoe...

Kan iemand die kleine lettertjes ontletteren in die kleine vierkantjes?
 
de toetsen van de mp10 of zo hehe
niks voelt als een echte piano natuurlijk
ik vond de roland rd700 toetsen wel erg ok-ish overigens met die ivoorfeel
daarnaast is t ook de respons van je sound natuurlijk wat meespeelt
het is niet alleen je toetsen
welke piano ga je er mee aansturen inderdaad
aldusch we moeten het nog maar zien hoe geweldig het allemaal is
zo'n claim in de openingspost slaat natuurlijk nergens op als je m nog niet eens bespeeld hebt
maar goed, nietszeggende claims heeft ts wel vaker geen moeite mee :D
 
Zou zo maar interessant kunnen zijn...

de vraag is dan wel weer; welke virtuele piano ga je erbij gebruiken.
Tot nu toe heb ik (als piano purist) er nog niet één gehoord die ook maar een beetje in de buurt komt bij een akoestische piano

Dat is het mooie van deze bak. Nu heb je de keuze :)
Het blijft voor veel mensen natuurlijk een smaak ding maar volgens mij zijn er genoeg libraries vol prachtige piano's. (ben zelf geen piano purist)
 
ik vond de roland rd700 toetsen wel erg ok-ish overigens met die ivoorfeel

Ivoorfeel? Had thuis nog een ouwe ivoren piano staan maar volgens mij is de rd700 toch echt gewoon plastic?
 
Ivoorfeel? Had thuis nog een ouwe ivoren piano staan maar volgens mij is de rd700 toch echt gewoon plastic?

Vandaar ook 'ivoorfeel' denk ik? Echt ivoor mag al een tijdje niet meer namelijk. :D

Ben wel benieuwd of het echt alleen een 88-keys toetsenbord is, of dat er ook nog wat handige controller opties opzitten.
 
Ik zie daar een vierkantje met Ivory II in staan en een met Pianoteq. Ivory kan ik nog begrijpen, maar Pianoteq??? En dat van mensen die vleugels bouwen?

............Vraag me af wat en hoe...

Kan iemand die kleine lettertjes ontletteren in die kleine vierkantjes?

Er staat:

Approved
blabalabla
 
Er staat:

Approved
blabalabla

Ahhh, is dat alles? Hebben ze echt approval nodig? Kawai? Zwakke marketing ook dat je approval nodig hebt. Al begrijp ik wel dat Kawai lag uit deze markt heeft gelegen, maar toch.

Ach ja. Ben nog wel benieuwd.
 
Nope maar zover ik heb kunnen lezen is de VPC grotendeels uit hout opgebouwd.

je hebt toch ook bv nu al hammer action [organalike ] master keys oberheim / roland stage keys ..

kwailiteit qa keys kost wat denksoow
:P
 
Ik zie ook niet wat er nou nieuw (laat staan revolutionair) aan is...
Ik speelde 20 jaar geleden al op een masterkeyboard met gewogen klavier. Het enige verschil is dat je er toen een soundmodule aan hing en nu een laptop :erm:
 
Klinkt leuk, maar kun je met een stagepiano (met geluiden) niet net zo goed (ook) een virtuele bespelen? Dan is dit ding dus eigenlijk gewoon een stagepiano zonder interne geluiden? En hangt alles van de prijs af. Maar m.i. zijn de klavieren tegenwoordig het duurste onderdeel van een stagepiano, dus zal het prijsvoordeel van een stagepiano zonder interne geluiden niet zo heel groot kunnen zijn. Dus?
 
Een stagepiano (met geluiden dus) kost toch nog altijd meer dan een kaal masterklavier.

Voordeel stagepiano: bediening, aanslag en samples/sounds zijn perfect op elkaar afgestemd. Geen latency. Alles-in-één.
Nadeel: duurder, geen- of beperkte masterfuncties.

(De betere stagepiano's hebben overigens wel goede masterfuncties)

Voordeel masterklavier: goedkoper, vaak betere masterfuncties, lichter.
Nadeel: mogelijk latency, er moet een module of laptop aan hangen. Meestal lelijk design :D
 
Back
Top