Breakbot Brass Geluid

Dubluv

Ouwe rot
Lid sinds
6 Maart 2012
Berichten
988
Locatie
9000
Dag jongens en meisjes,

Ik had een vraagje over een remix van breakbot,
Hoe word dat typische brass synth geluidje gemaakt op 3.06-3.08 / 3.10-3.12 / 3.14-3.16 ?
http://soundcloud.com/breakcloud/yuksek-extraball-bbot-remix

Alvast bedankt ;)
 
klinkt als één oscillator, zaagtand. attack van de filter envelope een beetje traag, zodat hij die typische 'bwoaap' klank krijgt. filter redelijk dicht, resonantie laag / medium, afhankelijk van je synth.
een trage chorus erover a la roland dimension D... ook lijkt de toonhoogte een beetje te zweven, dus een vrij trage LFO die de toonhoogte een heel klein beetje moduleert...

probeer dat eerst eens, je zou hiermee redelijk in de buurt kunnen komen. mooie klank wel.
 
Beter 2 osc's zaagtand zelfde toonhoogte met een beetje drift (krijg je meer het brass effect).
Laat de filter ook beinvloedt worden door de adsr (enveloppe).
De osc een beetje laten beinvloeden door de adsr is inderdaad beter
Een vleugje reverb en zeer stille korte delay (1/4).

Dubluv als het niet lukt hoef je maar eens te passeren ik woon ook in Gent.
 
ik hoor niet echt een tweede oscillator, eerder een gewone chorus. of de oscillatoren moeten echt maar een minuscuul klein beetje ontstemd zijn ten opzichte van elkaar, zodat de beating >1sec is..
 
Beter 2 osc's zaagtand zelfde toonhoogte met een beetje drift (krijg je meer het brass effect).
Laat de filter ook beinvloedt worden door de adsr (enveloppe).
De osc een beetje laten beinvloeden door de adsr is inderdaad beter
Een vleugje reverb en zeer stille korte delay (1/4).

Dubluv als het niet lukt hoef je maar eens te passeren ik woon ook in Gent.

Ik kom dicht in de buurt, allee tis te zeggen een goeie brass sound maar zeker niet dezelfde..
Zal morgen nog eens verder proberen.
En ik zou graag eens langskomen maar voorlopig gaat dat niet.. Examens .. :(
 
Back
Top