Welke Synth (Geluid) gebruiken ze

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord


Wie kan mij vertellen uit welke Synthesizer het Pizzicato / E Piano komt van Opzoek naar Yolanda,
ik heb Clous van Mechelen gecontacteerd en hij zei dat het uit een Synth komt beginnende met een F. Italiaans merk, Ik vermoed dat het een Farfisa is maar welke ? En het intro sound lijkt verdacht veel op een FM Synthesizer sound geluid alleen net iets anders, en is het nu een E-Piano of een Pizzicato wat ik hoor?

Of heeft er iemand een klein sampletje van dit geluid?

Alvast bedankt !!!

Daniel.

Ha Daniel, wat een leuke vraag. Ik had een miskoop (of was ik misschien niet handig genoeg?)
Een Italiaanse synth omdat ik net als Hazes toendertijd Italiaanse muziekprodulties zo ge-
weldig vond. Het merk weet ik niet meer maar het begon met een groet F.........
Vandaag aan de dag maak ik gebruik van Yamaha Genos. Wens een vebouwing intern
moet ik snel van wat spullen af een Fender piano 76 en een Korg PA2 Pro maar dit ter zijde !
Groet Clous
 
Haha Ja het is Jacques Plafond het alter ego van Wim T "Ernie Kermit" Schippers...

Clous van Mechelen "Jantje Vos om maar in de Wim T Schippers sfeer te blijven" schreef ook een Italiaanse Synthesizer beginnend met een F... Voor zover ik weet qua Synthesizers en Keyboards uit Italiƫ beginnende met een F kom ik uit op een Farfisa, en dan zit ik zelf te denken aan de TK Keyboard serie "Maar dan een professioneel keyboard" van Farfisa.
 
Geen inhoudelijke bijdrage maar wat leuk zo'n reactie. Legendarische programma's maakten die gasten.
 
Back
Top