Welke analoge synths kunnen de mooiste e-piano's doen?

hier 3 probeersels met een Prologue 16. de 3e patch is een beetje wurly en alleen analoog. in de eerste twee ook digitale oscs gebruikt
 

Attachments

  • pianoooo.mp3
    2 MB · Bekeken: 114
Niets tegen fm, maar een beetje driftende vco / dcos klinkt voor mij toch natuurlijker / ronder als je een lekkere piano sound wil krijgen.
dit kun je horen in het juno 60 en polysix voorbeeld.
als je en voorbeeld met fm hebt hoor ik het graag. Maar sommige analoge synths geven mij een goede rhodes vibe. Die ik bij digitaal fm nog niet heb gehoord
Een paar jaar verder kan ik dit helemaal tegenspreken.

FM kan het juist heel goed. Heb inmiddels een TX7 en een TX816
Heb inmiddels ook een Korg Z1 waar je allerlei niet bestaande pseudo akkoestische toest instrumenten mee kan maken. of synth piano sounds.
 
De Prophet-5 is geliefd voor epiano klanken omdat die als een van de weinig synths (voor zover ik weet) standaard voices aan keys koppelt (dus geen round robin). Het effect is dat je bij 2x aanslaan van dezelfde toets een voice rertriggert ipv een nieuwe pakt. Dit effect lijkt piano-achtig.

Overigens staat mijn P-10 op round robin omdat ik een broertje dood heb aan voice stealing, maar dat terzijde :D
 
Hmm nooit zo over nagedacht. Op de Matrix 6 kun je het voice allocation type kiezen.

Ik was bij een concert van Micheal Kinawaku die speelde 1 track de P10.
Echt vet. Ik wacht nog 110 jaar als ie wellicht wat goedkoper word. Ben alsnog dik tevreden met de P6. Krijg daar ook lekker romige dingen uit.
 
Back
Top