Moby -| Live Ambient Improvised Recordings Vol. 1 (welk geluid hoor ik?)

Devin

Ingeburgerd
Lid sinds
7 februari 2021
Berichten
44
Locatie
Duitsland


Timestamps: 22:18 & 1:03:33

Vraag: zou iemand mij kunnen vertellen wat de bron is van deze geluiden (zie timestamps) en welke nabewerking/effecten hieraan zijn toegevoegd.
Zelf denk ik aan veel reverb en dat de bron - in reverse - simpelweg het spoor is van de piano die we eveneens horen. Ik vind het moeilijk om hier zeker van te zijn omdat het timbre van een piano nogal vervalt doordat hij reversed is en er zo veel reverb aanwezig is. Je zou soortgelijke geluiden ook kunnen creëren middels gitaar, synthesizer etc.

Handig om te weten is dat Moby dit album (de video in het linkje is gevuld met dezelfde muziek die te horen is op zijn album: Live Ambient Improvised Recordings Vol. 1) heeft opgenomen met een aantal regels die hij vooraf in acht neemt.

1. they had to be strictly improvised. nothing was written or rehearsed beforehand, everything was recorded as it was being played for the first time.
2. i wasn’t allowed to go back and change or edit any of the improvised performances.
3. every part of the process, from recording to mixing to listening, had to be calming.

Ik wil het gewoon graag met enige zekerheid weten. Ik hoor graag jullie reactie en bij voorbaat dank!

Groet,
Devin
 

Attachments

  • live-ambient-improvised-recordings-vol-1-1024x1024.png
    live-ambient-improvised-recordings-vol-1-1024x1024.png
    1,1 MB · Bekeken: 166
Inderdaad een reversed piano met reverb, maar het klinkt alsof er nog een granular effect aan is toegevoegd.
 
klinkt als een piano door MI Clouds // paulstretch en achterste voren.
Somige stukjes klinken als een synth.
 
inderdaad, sowieso een reverse reverb die in ieder geval in de eerste timestamp ook nog door een shimmer reverb gelust wordt.

dus dan een chain van: reverse reverb -> shimmering reverb

ik hoor er geen granular reverb in, dat klinkt hier in ieder geval anders als ik dat toepas.
 
klinkt als een piano door MI Clouds // paulstretch en achterste voren.
Somige stukjes klinken als een synth.
inderdaad, sowieso een reverse reverb die in ieder geval in de eerste timestamp ook nog door een shimmer reverb gelust wordt.

dus dan een chain van: reverse reverb -> shimmering reverb

ik hoor er geen granular reverb in, dat klinkt hier in ieder geval anders als ik dat toepas.
Ook dank voor de reacties! Dit maakt alles duidelijker!
 
Back
Top