Nadeya [Federation Remix]

pad

flampad
Lid sinds
30 augustus 2004
Berichten
498
Locatie
Arnhem
Tijdens een zoektocht naar een geschikte acapella voor een track waar ik mee bezig was kwam ik deze tegen. De track heb ik vervolgens omgebouwd zodat hij paste bij de vocal track. De vocaal heb ik eigenlijk niet aangepast, behalve wat herhalingen aan het begin en eind.

Hij is nog niet helemaal af, maar de basis ligt er.
Ik ben benieuwd naar feedback op het gebied van mix en opbouw. :)

http://soundcloud.com/padl/nadeya-federation-remix-001
 
Begint veelbelovend. maar er gebeurd nix. mis fx. wel leuke vocal gevonden, 't blijft veelbelovend. Mis echt meer percussie. Hihats etc. Misschien gewoon een toploopje? of 2 toploopjes en dan link rechts gepant. de bongo's wat harder, vocals 4db zachter, en maak 'r natter. Dan zou ik t draaien.
Opbouw klopt maar met automation kun je een hele hoop.
 
Dank voor de reacties!
Het is nog een work in progress. Automation stond sowieso nog op het lijstje.
Ik heb zelf ook nog het idee dat er meer uit te halen valt. Misschien moet ik het inderdaad op het gebied van percussie zoeken.
Het einde van de vocal heb ik nu gewoon weg gedraaid, maar dat vind ik niet echt een elegante oplossing. Daar zoek ik dus ook nog wat voor.

Deze reacties en feedback van anderen zullen zeker meegenomen worden in de rest van het proces. :)
 
Begint veelbelovend. maar er gebeurd nix. mis fx. wel leuke vocal gevonden, 't blijft veelbelovend. Mis echt meer percussie. Hihats etc. Misschien gewoon een toploopje? of 2 toploopjes en dan link rechts gepant. de bongo's wat harder, vocals 4db zachter, en maak 'r natter. Dan zou ik t draaien.
Opbouw klopt maar met automation kun je een hele hoop.

Die vocals 4db zachter was een hele goede, klinkt een stuk beter! :)
 
De goede bedoelingen zijn er helemaal, maar je blijft helaas te veel vasthouden aan die basisloop.
De toevoeging van de percussie, pad en Noise FX heeft eigenlijk niet veel aan het stuk veranderd.
(net alsof je wat meer zout aan de soep hebt toegevoegd...) :)
Naar mijn gevoel zitten er ook net iets teveel vocals in...die blijven ook maar gewoon doorlopen.
Geef de muziek zelf ook wat plaats en variatie.

In die zin sluit ik me ook aan bij de comment van Relexted en Lansberg.
Maar de goede intenties zijn er en je hebt alvast de goede basis elementen bij elkaar.
Nog even blijven sleutelen dus.
 
ik vond het begin erg saai, maar werd aangenaam verrast door de vocalen.


Denk dat je meer een refrein (de hoofd vocal) en dat pad gedeelte (couplet) anders moet maken. dynamischer.

Bv, een shaker in het couplet

Die pads kunnen beter en langer.

meer percussie (echte percussie) desnoods wat loops.
 
Hey, vergis ik me nu of lopen er in je nieuwste versie veel meer dan eerst vocal partijen tegelijkertijd door elkaar heen? Het klinkt me wat rommelig in de oren, ik zou het nog ietsjes 'uitdunnen'. Verder is de mix prima geworden zo, klinkt hier lekker!
 
Back
Top