[HC] Hard for Koor FINAL EDIT

harrewarre

Ouwe rot
Lid sinds
5 mei 2008
Berichten
992
Locatie
Delfzijl
Hier een nieuwe track van mij


Ben wel benieuwd hoe zo track als dit in een grote kerk klinkt en knalt haha
Dus ruige hardcore met een zondagse nette koortje er door zonder fuck en slechte taal er door
Er mag soms wel wat humor en gevoel door vind in Hardcore nummers
zo dat mensen meer met een happy smile uit een Harcore feest komen
ik hoor dit niet veel meer in Hardcore tracks wel jammer


Ben er best wel lang mee bezig geweest denk 8 uurtjes
Het meeste werk was de vocals een passende plekje te geven in dit nummer
Heb mijn best er op gedaan hoop ik
ik vind hem zelf wel aardig goed geworden
ik hoop dat de luisteraars dat ook vinden


Ik heb er zoveel mogelijk afwisseling er in gemaakt
Om een track van iets meer dan 4 min toch leuk te houden
Een begin in een nummer maken is altijd makkelijk maar na 3 mintuten heb ik zelf altijd veel moeite om de track spannend te houden


Ontworpen met Fruity loops 12
6 kicks zijn gemaakt met bazz murda + veel filters en ook de pitch op alle kicks aangepast zo dat het een mooie geheel word
Ook heb ik rekening proberen te houden in de opbouw van de kick
Dus rustig beginnen en op het einde lekker knallen met de kicks


De Synths komen van Spire vst
En een synth van sylenth 1


Wijze Feedbacks goed of slecht zijn zeer welkom bij mij:halleluja


https://soundcloud.com/the-earfucker/hard-for-koor-final-edit
 
Als ik erna luister denk ik dat je meer tijd in je tracks kan steken.
De mix is niet zo fijn om naar te luisteren. Het klinkt allemaal erg ver weg.

Kan leggen aan je skills, steek meer tijd in het afstellen van je geluiden. 8 uur voor een track is in mijn optiek niet veel, ik doe gemiddeld een paar weken over 1 track.

Je afluistering, is te testen met tracks vergelijken op dezelfde speakers waar je ook op produceer.

Meer kwaliteit minder kwantiteit.

Dit is iets wat ik als laatst gemaakt hebt, zonder mastering zo recht uit de mixer L+R:
https://soundcloud.com/brz-tdk/into-the-wild-01

grtzzz Bruce
 
Als je hem maakt om te draaien (voor dj's), misschien iets korter intro. Of anders een breakbietje erin om de track alvast in te kunnen mixen. En een langer outro, met beats, zodat ie uit gemixt kan worden. :dj:
 
Als je hem maakt om te draaien (voor dj's), misschien iets korter intro. Of anders een breakbietje erin om de track alvast in te kunnen mixen. En een langer outro, met beats, zodat ie uit gemixt kan worden. :dj:

Sorry dit keer ben ik het er totaal niet mee eens
Ik hoorde deze feedback een keer van een label 15 jaar geleden

toen dacht ik gelijk moet ik nou in een track maken en dan ook nog rekening gaan houden waar de dj goed kan mee kan mixen?

Jij bent de DJ dus jij bent diegene die er wat moois van moet maken een producer hoeft daar geen rekening mee te houden

stel als ik nou een dj zou zijn en ook producer dan zou ik idd rekening houden met mijn eigen tracks

Een dj moet doen waar diegene goed in is dus een track mixen die onmogelijk is bij andere dj's dat is talent bij mij als dj

En ook een lange intro en lange outro kan je juist het beste mixen
en dan het beste zonder beat of percussie
bijna kaal dus

Voorbeeld":
Als in beide nummers nou in de intro en outro een beat en percussie zit??
is het wel moeilijker om een goeie overlapping te maken in de mix denk ik ?

Denk als oplossing dat je op een track het hoog naar beneden gooit
hoor je de percussie denk ik minder bij de andere track met inmixen?

hier een simpele voorbeeld zie bijlage
Een outro van een melodie van don't touch my stereo gaat goed samen toch???


Ik noem iemand pas een echte dj als diegene een keer zelf een track gemaakt heeft en als DJ zelf laat horen


Of als DJ uit 3 tracks gewoon 1 mooie track maakt


dat lukt alleen als je 25 jaar ervaring hebt
maar dan heeft diegene al lang zelf nummers gemaakt



En als dj en (producer die niet draait op een feest) s het ook moeilijk over elkaar te te oordelen omdat iedereen hun eigen twist en style hebben met in mixen
 

Attachments

  • hc outro.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
ik vond hem wel leuk, maar ga wel akkoord wat betreft de mix.. Alles klinkt echt ver af.. Ik weet niet hoe je dit zou kunnen oplossen.. Al bij al leuke plaat herriewerrie :)
 
Ik blijf erbij... Ik vond die eerste versie die je postte het leukst. Deze langere versie klinkt een beetje overgeproduceerd qua effecten en losse patterns die er soms indraaien en dan even later weer eruit, en sommige patterns overlappen dan af en toe een beetje zonder heel veel met elkaar te maken te hebben.

Er gebeurt ook niet zo veel met die kicks bijvoorbeeld - pam pam pam pam pam, pa-pa-pa-pa-pam pam pam pam pam... pjiew pjiew pji-pji-pji-pji-pjiew pjiew pjiew... f-f-f-g-♯g-♯g-♯g-c-♯d-♯d-♯d-c-e-e-e-f... Repeat...

Sorry maat, ik kan niet zeggen dat ik het vind klinken als een "af" stuk muziek. Meer als lift die op en neer gaat waar af en toe een paar patterns instappen, die dan in de lift even naast elkaar staan zonder elkaar aan te kijken, en op een andere verdieping weer uitstappen.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Je moest eens zelf gaan mixxen harrie, daar leer je veel van over opbouw en kwalieteit.
Zo als jou dacht ik ook : fuck DJ`s, dit is mijn muziek.

Probeer eens verschillende stijlen te mixxen, niet alleen hardcore, dnb etc,
per stijl is de opbouw anders qua mixxen.

Als jouw song niet in een hardcore mix past is het ook geen hardcore, meer jouw eigen exclusieve stijl,
of je moet zo een vette song maken dat DJ`s per se je track willen draaien, dan vinden ze wel een manier om te mixxen.
 
toen dacht ik gelijk moet ik nou in een track maken en dan ook nog rekening gaan houden waar de dj goed kan mee kan mixen?

Jij bent de DJ dus jij bent diegene die er wat moois van moet maken een producer hoeft daar geen rekening mee te houden

Wel, als dj knip je een te lang intro ervan af. Tja, had de producer ook even voor me kunnen doen... En als een outro te kort is, en niet te mixen is, waarom zou ik de track dan úberhaupt kopen ? Of moet ik hem eerst remixen of zo ?
Heb genoeg tracks aan elkaar gezet om te weten welke structuur ik zoek bij het uitzoeken van een track.
Daarom was mijn reply meer van, als je hem voor jezelf maakt en je vindt hem goed, verander er dan niet te veel aan. Als je hem echter wilt uitbrengen, zorg dan voor wat (basis) structuur.
 
Als ik erna luister denk ik dat je meer tijd in je tracks kan steken.
De mix is niet zo fijn om naar te luisteren. Het klinkt allemaal erg ver weg.

Kan leggen aan je skills, steek meer tijd in het afstellen van je geluiden. 8 uur voor een track is in mijn optiek niet veel, ik doe gemiddeld een paar weken over 1 track.

Je afluistering, is te testen met tracks vergelijken op dezelfde speakers waar je ook op produceer.

Meer kwaliteit minder kwantiteit.

Dit is iets wat ik als laatst gemaakt hebt, zonder mastering zo recht uit de mixer L+R:
https://soundcloud.com/brz-tdk/into-the-wild-01

grtzzz Bruce



Idd ben ik het er mee eens klopt het muziek maken lukt wel
Maar in de mix en kwaliteit is bagger
Ik wordt er zelf nu ook woest van wat ik nu verkeerd doe
heeft idd met de skils te maken hoor? klopt :stupid:duivels:
ik ga jou track nog ff een paar keer weer luisteren
heb hem al een paar keer beluisterd lekkere freestyle hoor ?
maar moet ff goed paar keer weer horen voordat ik pas een feedback geef
 
Yowwww,

Ik hoef geen feedback op mijn track hoor:)
Was meer om te laten horen welke kant je kwa mix op kan als je er net wat meer tijd insteekt.

Denk dat als je meer aandacht besteed aan sounddesign, je mix niet veel meer is dan de levels goed te zetten en eq's te moduleren waar nodig.

grtzzz
 
8 uur is peanuts, ik ben soms een maand bezig met één track en maak dan iets van 52 versies.

Het eerste wat mij opvalt aan deze track is dat hij zo dof is als wat.
Alsof er een hicut filter op zit op 3 khz.
 
Misschien kun je eens proberen gewoon een klein stukje zo goed mogelijk na te maken van iemand die je heel goed vindt. Een intro'tje of refreintje of zo. Gewoon beats bijten, niets mis mee hoor, als het een leerprojectje is :) Dan kun je focussen op goed mixen, goede instrumenten etc. en hoef je even niet ook nog creatief te zijn. Dat kunstje heb je dan in je zak als een stuk gereedschap om beter uit de verf te komen als je wel creatief bezig bent.
 
Yowwww,

Ik hoef geen feedback op mijn track hoor:)
Was meer om te laten horen welke kant je kwa mix op kan als je er net wat meer tijd insteekt.



grtzzz
Toch doe ik het
ik zeg gelijk eerlijk ik kan horen dat dit wel 10x meer gevorderd is vergeleken met mijn tracks dat zeg ik gelijk!!


klinkt raar maar voor mij persoonlijk is het makkelijker om te oordelen over een track van een andere producer
Terwijl ik het op mijn eigen tracks niet snel hoor wat ik zelf verkeerd doe in de mix raar maar waar


de beat in jou track gelijk in het begin klopt iets niet
hij loopt niet goed op een lijn of op maat met de rest op bepaalde momenten
iets in de ritme van de beat klopt iets niet
Dit viel mij gelijk op
Vind jou track echt top maar de opening viel mij tegen terwijl het later halverwege wel echt mooi word
Ik denk dat je te veel bezig bent met iets dat geluiden op een duur met elkaar verzuipen en dan op een duur geen overzicht meer hebt



Voor de rest is gewoon TOP!!!!:okdan::halleluja
En jou style hou ik echt van netjes!!!
 
ik vond hem wel leuk, maar ga wel akkoord wat betreft de mix.. Alles klinkt echt ver af.. Ik weet niet hoe je dit zou kunnen oplossen.. Al bij al leuke plaat herriewerrie :)


Dankje gloomer klopt inderdaad
ik ben het nu zelf ook aan het uitzoeken haha
k probeer nu de reeverb naar beneden te gooien en bepaalde stukken delay zo dat misschien alles dan minder ver weg klinkt en dan meer naar voren komt
Elke stukje synth en geluid heeft aandacht nodig in het geheel heb ik door
 
Neem dan niet dit nr als voorbeeld, geen touw aan vast te knopen in je mix.

KNIGHTVISION-KNIGHT OF VISIONS - YouTube
WTF... 8~:okdan::halleluja Heerlijk vrolijk plaatje ook,

Nou, wat je er dus wel van op kunt pikken is wat een "prik" erin zit. Het klapt en mept en dat is toch wat leuke hardcore moet doen. En de brute telefoonhijger intro natuurlijk :dubbel::dubbel:
 
Hoor je echt niet zelf wat er mis is met de mix? Of ik kan beter zeggen het geluid in het algemeen. Want de kick kickt bijvoorbeeld al niet. En daar begint het toch mee met hardcore. Ook op een goedkope koptelefoon hoor je dat meteen.

Misschien zit je te veel je eigen track te loopen? Dan hoor je na een tijdje niet meer wat er raar klinkt. Zet dan af en toe even een nummer op van een van je favo producers in de stijl die je zelf wil maken, om je oren fris te houden en ter vergelijking.

Wat ik wel leuk vind is dat je een beetje humor hebt en gaat voor een smile bij de luisteraar. Ook hoor ik dat je vol met ideeen zit. Andere mensen hebben een super strakke mix waar duidelijk veel aandacht en skills in zitten maar geen humor en ideeen. Maar bij jou is het een beetje naar de andere kant.
 
Sorry ben nu al weer 8 uur bezig geweest en druk op opslaan en vergelijk de track in de MIX
En het klinkt nog meer verkeerd !!!!
Heb zelfs alle EQ uitgezet en de multiband comp
En helemaal alles weer opnieuw geprobeerd


Die MIX is iets wat ik in praktijk over de schouders moet zien van een pro


Vaak klinken mijn tracks erg dof muddy
En inderdaad ik moet zelf een een keer proberen te mixen als dj maar dat is totaal weer anders dan producen
en ik vind het DJ werk niet heel erg leuk om te doen je kan snel fouten maken
Even omdraaien en met de hand over de naald NIET BEST!!
Maarja muziek is voor mij hobby en lol
Daarom deze voor de kids LOL
 

Attachments

  • visjes.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 99
Back
Top