Wegens het advies een nieuwe thread te openen, doe ik dat dan ook maar:
citaat van UNDERDOG:
volgens mij krijgen sommige mensen op dit forum last van allerlei psychische stoornissen zodra het woord commerciele trance genoemd wordt. Volgens mij kan je niet van te voren bepalen of een nummer commercieel genoemd gaat worden, commercialiteit heeft namelijk geen ene flikker met muziek te maken alleen met marketing. als iemand muziek maakt en het wordt opgepikt door een dikke sigarenrokende vvd-er die denkt dat ie het kan uitbuiten voor wat extra centjes en kilotjes dan wordt het commercieel genoemd en dit staat los van enige muzikaliteit. Dit willniet bij voorbaat zeggen dat de muziek slecht is, al leert de geschiedenis ons wel met een cynische blik naar dit soort plaatjes te kijken. Trance is niet sowieso waardeloos, al is het niet mijn stijl, maar het kan net zo goed zijn dat we over een jaartje spreken van "commerciele UndergroundTechno" en dat iedereen dat dan weer meteen slecht vind. Mensen die graag naar commerciele muziek luisteren moeten dat gewoon doen als ze dat niet kunnen laten maar het is niet nodig om daar elke keer over te liggen zeiken
reaktie:
Waarom wordt de term commercieel altijd in verband gebracht met SCOREN!
Ik zie de term meer als TOEGANKELIJK voor een wat breder publiek. Er zijn inderdaad mensen bezig om alleen te SCOREN.
Ik vind het wel leuk om TOEGANKELIJKE MUZIEK te maken die ik leuk vind. Slaat dat bij een groter publiek aan dan is dat mooi meegenomen. Ik merk ook wel enige JALOEZIE naar 2 trance op. Het is gewoon knap dat ze een contract binnengesleept hebben. Het is aan hun om na hun 1ste zelfgemaakte nummer hun eigen ding te blijven doen. Volgens mij is dat niet erg gemakkelijk, omdat een platenlabel (publiek trouwens ook) je in een hokje stopt. Alleen de groten, zoals U2 kunnen hun eigen ding doen. omdat de platenmaatschappij daar toch wel achter staat.
Ook vind ik het belachelijk te stellen dat Trance per definitie commercieel is. Bepaalde muziek is aan een periode verbonden. Wanneer iemand nu REGGAE maakt, zou het kunnen zijn dat dit niet aanslaat. Stel je voor dat reggae over een aantal jaren weer een opleving krijgt en in de top40 staat. Dan zou de band dus bestempeld worden als een band die de commerciele toer opgaat. Maak gewoon wat je leuk vind en sta achter je muziek.
Groet Erik
citaat van UNDERDOG:
volgens mij krijgen sommige mensen op dit forum last van allerlei psychische stoornissen zodra het woord commerciele trance genoemd wordt. Volgens mij kan je niet van te voren bepalen of een nummer commercieel genoemd gaat worden, commercialiteit heeft namelijk geen ene flikker met muziek te maken alleen met marketing. als iemand muziek maakt en het wordt opgepikt door een dikke sigarenrokende vvd-er die denkt dat ie het kan uitbuiten voor wat extra centjes en kilotjes dan wordt het commercieel genoemd en dit staat los van enige muzikaliteit. Dit willniet bij voorbaat zeggen dat de muziek slecht is, al leert de geschiedenis ons wel met een cynische blik naar dit soort plaatjes te kijken. Trance is niet sowieso waardeloos, al is het niet mijn stijl, maar het kan net zo goed zijn dat we over een jaartje spreken van "commerciele UndergroundTechno" en dat iedereen dat dan weer meteen slecht vind. Mensen die graag naar commerciele muziek luisteren moeten dat gewoon doen als ze dat niet kunnen laten maar het is niet nodig om daar elke keer over te liggen zeiken
reaktie:
Waarom wordt de term commercieel altijd in verband gebracht met SCOREN!
Ik zie de term meer als TOEGANKELIJK voor een wat breder publiek. Er zijn inderdaad mensen bezig om alleen te SCOREN.
Ik vind het wel leuk om TOEGANKELIJKE MUZIEK te maken die ik leuk vind. Slaat dat bij een groter publiek aan dan is dat mooi meegenomen. Ik merk ook wel enige JALOEZIE naar 2 trance op. Het is gewoon knap dat ze een contract binnengesleept hebben. Het is aan hun om na hun 1ste zelfgemaakte nummer hun eigen ding te blijven doen. Volgens mij is dat niet erg gemakkelijk, omdat een platenlabel (publiek trouwens ook) je in een hokje stopt. Alleen de groten, zoals U2 kunnen hun eigen ding doen. omdat de platenmaatschappij daar toch wel achter staat.
Ook vind ik het belachelijk te stellen dat Trance per definitie commercieel is. Bepaalde muziek is aan een periode verbonden. Wanneer iemand nu REGGAE maakt, zou het kunnen zijn dat dit niet aanslaat. Stel je voor dat reggae over een aantal jaren weer een opleving krijgt en in de top40 staat. Dan zou de band dus bestempeld worden als een band die de commerciele toer opgaat. Maak gewoon wat je leuk vind en sta achter je muziek.
Groet Erik