Korg Kronos

Heb vandaag te horen gekregen, dat ik nu binnen een week mijn Kronos 73 terug krijg, met een nieuw key-bed en een software update.
Ben benieuwd....
 
Heb vandaag te horen gekregen, dat ik nu binnen een week mijn Kronos 73 terug krijg, met een nieuw key-bed en een software update.
Ben benieuwd....

top,
hou ons op de hoogte hoe de nieuwe oplossing bevalt!
 
Nou, ik heb 'm vanmorgen opgehaald! Eerst even getest in de winkel en het lijkt nu in orde.
Ik voel geen rare dingen meer gebeuren onder mijn vingers.
Er ligt een nieuw klavier in en de software heeft een update gehad.
Wederom werd er bij vermeld, dat voornamelijk Nederlandse Kronos bezitters getroffen zijn.
Mocht ik nog wat tegenkomen, dan meld ik mij weer....
 
Dan ben jij er wel héél erg snel bij. Zelft vanuit Amerika hoor ik er nog niemand over. Heb je e.e.a. via Voerman geregeld, of ben je naar je dealer gegaan? Ik zou ook graag op korte termijn een fix hebben.

Weet je toevallig ook of je gelijk het geheugen kunt upgraden, als ie toch open ligt? Ik wil er graag 4 GB inprikken.
 
Dan ben jij er wel héél erg snel bij. Zelft vanuit Amerika hoor ik er nog niemand over. Heb je e.e.a. via Voerman geregeld, of ben je naar je dealer gegaan? Ik zou ook graag op korte termijn een fix hebben.

Weet je toevallig ook of je gelijk het geheugen kunt upgraden, als ie toch open ligt? Ik wil er graag 4 GB inprikken.

is inderdaad erg snel, mijn dealer heeft zelfs nog niet eens de moeite genomen om iets van zich te laten horen hierover, ook al heb ik uiteraard direct om de fix gevraagd. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat voerman eerst beroepsmuzikanten die fulltime bij een band spelen van een update voorzien en dan pas de studio's aangezien die vaak wel alternatieve keyboards hebben.

die 4 GB wil ik ook laten doen direct en als het even kan een low noise fan erin (maar dat zal niet kunnen denk ik)
 
4GB in de Kronos plaatsen is redelijk zinloos. Er zal niet meer dan 3GB worden geadresseerd. 1GB bijprikken is voldoende.
 
4GB in de Kronos plaatsen is redelijk zinloos. Er zal niet meer dan 3GB worden geadresseerd. 1GB bijprikken is voldoende.

klopt, dat zegt korg ook. Alleen in de volksmond heeft iedereen het over de 4 gb upgrade. Dan zit je op 3,25 GB adresseerbaar, wat ook wel weer lekker is natuurlijk aangezien de huidige 2 gb behoorlijk vol zit met die piano's en HD1 samples.
 
Helaas, toch weer mis met de Kronos. Ze hebben er een nieuw toetsenbord in gelegd, maar niet goed.
Als ik 'hoog' speel, slaan verschillende toetsen vast. Dat kun je ook voelen als het apparaat helemaal niet aan staat. Er is echt niet op te spelen. Bovendien hadden ze het los zittende datawieltje niet gerepareerd.
Dus maar weer terug gebracht naar de dealer. Daar hadden ze nog een Kronos 73 binnen gekregen.
Maar die had weer het bekende 'drop out' probleem. Toen een Kronos 88 geprobeerd in de winkel, maar die had het ook. Ik ben nu een bijna een jaar verder en heb nog geen Kronos onder mijn vingers gehad waarvan het klavier deugt. Ik heb er inmiddels 6 getest!
Ik heb het helemaal gehad met Korg en Kronos. Ik stap over naar een ander merk!
 
Helaas, toch weer mis met de Kronos. Ze hebben er een nieuw toetsenbord in gelegd, maar niet goed.
Als ik 'hoog' speel, slaan verschillende toetsen vast. Dat kun je ook voelen als het apparaat helemaal niet aan staat. Er is echt niet op te spelen. Bovendien hadden ze het los zittende datawieltje niet gerepareerd.
Dus maar weer terug gebracht naar de dealer. Daar hadden ze nog een Kronos 73 binnen gekregen.
Maar die had weer het bekende 'drop out' probleem. Toen een Kronos 88 geprobeerd in de winkel, maar die had het ook. Ik ben nu een bijna een jaar verder en heb nog geen Kronos onder mijn vingers gehad waarvan het klavier deugt. Ik heb er inmiddels 6 getest!
Ik heb het helemaal gehad met Korg en Kronos. Ik stap over naar een ander merk!

vind ik echt vervelend voor je :(

Die toetsen die vastslaan is ook een bekend probleem, dat komt meestal voor doordat dan de kronos vervoerd is zonder de kartonnetjes tussen de toetsen en voorkant. De metalen strap aan de voorkant is van heel dun metaal en verbuigt bij het minste of geringste en komt dan tegen de toets aan. Andere mogelijkheid die gemeld is door anderen over dat vastslaan is een metalen strip onder de keys die ook verbogen is.

het blijft allemaal wel erg gammel die keys op die manier. volgens mij is dit ook de enige synth op de wereld waarbij je kartonnetjes tussen de keys en de behuizing moet klemmen om te garanderen dat de keys nog werken als je de kronos meeneemt naar een gig bijvoorbeeld. Welke japanner dit bedacht heeft? :D (we moeten er uiteindelijk maar om gaan lachen want als je er over na gaat denken schieten de tranen je in de ogen natuurlijk)
 
Quifster, bedankt voor je begrip. Nogmaals: ik wil absoluut het plezier niet verpesten voor degene die een goede Kronos heeft.

Ik heb het probleem van de vastzittende toetsen naar Voerman gemaild en kreeg dit belachelijke antwoord: "Het komt door je manier van spelen, er heeft verder niemand problemen."

Ik ben wel klaar met die gasten!
 
Ik heb het probleem van de vastzittende toetsen naar Voerman gemaild en kreeg dit belachelijke antwoord: "Het komt door je manier van spelen, er heeft verder niemand problemen."

Ik ben wel klaar met die gasten!

Serieus?

Ongelooflijk wat onprofessioneel!

Ik zou direct de volgende dag mijn kronos inleveren bij de winkel en geld terugeisen als ik dat als reactie zou terugkrijgen. Als ik jou was zou ik dit ook melden op korgforums aangezien korg daar de reacties wel degelijk leest. En als een distributeur zo reageert op klachten dan zou ik als korg dat toch echt wel willen weten.

overigens kan ik me wel voorstellen dat ze bij voerman ook gek worden van al die klachten en teruggebrachte kronossen, maar ja, kun je nagaan hoe de mensen zich voelen die 3400 tot 3700 euro voor die synth over hebben gehad en al zo'n lange tijd aan het lijntje gehouden worden. Voor dat soort bedragen mag je nooit voor je verantwoordelijkheden weglopen als synth ontwikkelaar of distributeur. Dat product in die prijsklasse moet gewoon vrij zijn van materiaal fouten, en op zich zijn fouten niet eens zo erg, maar wel de manier waarop de problemen afgehandeld en opgelost gaan worden. Dat maakt het verschil. Zeker in deze huidige economische tijden waarin klantservice de sleutel tot succes is.

ik zit nu zelf ook al bijna 6 maanden met een kapotte kronos, als je dan nagaat hoe dit hele traject de afgelopen 6 maanden is verlopen wordt je daar niet vrolijk van. Helemaal het feit dat ze de mensen die veel vertrouwen in korg hebben gesteld door het product zo vroeg te kopen op deze manier behandelen is denk ik iets wat op de lange termijn veel imago schade oplevert. Helemaal in deze social media tijden, de duitse forums, de itialiaanse forums, de griekse forums, het is allemaal niet best op dit moment.

Ik vind het echt jammer dat het zo loopt allemaal met de kronos. Dan heb je eindelijk een synth die praktisch evengoed is als omnisphere en misschien nog wel beter op sommige punten en dan krijg je dit soort dingen. Je verwacht het gewoon niet in deze prijsklasse.

Laten we hopen dat de komende berichten over fixes wat positiever gaan zijn en dat jouw fix een incident was, want zo kan het niet doorgaan lijkt me.
 
Laatst gewijzigd:
Quifster, ik had jouw uitleg over de vastzittende toetsen bij mijn mail gevoegd, zonder je naam te noemen uiteraard, maar dat werd als flauwekul afgedaan. Ze hadden er nog niet eerder van gehoord en degene aan wie ik mijn mail gericht had, nam zijn Kronos al tijden zonder problemen mee in een flightcase.
Zijn conclusie was dat het aan mijn 'spelstijl' moest liggen.
 
klopt, dat zegt korg ook. Alleen in de volksmond heeft iedereen het over de 4 gb upgrade. Dan zit je op 3,25 GB adresseerbaar, wat ook wel weer lekker is natuurlijk aangezien de huidige 2 gb behoorlijk vol zit met die piano's en HD1 samples.

Even ter info: de werkelijke beschikbare ruimte voor samples is 2gb bij een upgrade naar 4gb intern.
Hiervan ben je 917mb kwijt aan de preload vanuit de fabrieksinstelling. 1094mb beschikbaar voor je eigen plannen.

Het systeem heeft ook nog wat ram nodig om te functioneren natuurlijk.

4gb of 3gb? Qua kosten maakt het zeer weinig uit. Scheelt slechts enkele euro's. Daarnaast is het advies bij pc's altijd om identieke modules te gebruiken voor systeemstabiliteit.
Dus wat maakt het uit voor die paar euro. Je krijgt er nog een paar mb's extra bij. Toch mooi.
 
Quifster, ik had jouw uitleg over de vastzittende toetsen bij mijn mail gevoegd, zonder je naam te noemen uiteraard, maar dat werd als flauwekul afgedaan. Ze hadden er nog niet eerder van gehoord en degene aan wie ik mijn mail gericht had, nam zijn Kronos al tijden zonder problemen mee in een flightcase.
Zijn conclusie was dat het aan mijn 'spelstijl' moest liggen.

ja, dat ontkennen wordt je wel wat moe van. Zo hebben ze de eerste maanden ook ontkent dat er een double strike (cutoff probleem) was.

Het is geen flauwekul, als ze de moeite zouden nemen om de posts op korgforums te lezen dan hadden ze de user ervaringen hierover zo kunnen lezen. Er staan zelfs foto's op dat forum waarin de metalen strips die verbogen zijn zijn gefotografeerd.

En zelfs al zouden allerlei mensen dit verzinnen en fake foto's maken en online posten, dan nog ben ik van mening dat je een klacht van een gebruiker van zo'n dure synth serieus zou moeten nemen. Ook al is de diagnose van de gebruiker fout (wat ik betwijfel) dan kun je daar nog altijd netjes mee omgaan lijkt me als leverancier en proberen het probleem van die gebruiker te verhelpen.

Een oplossing is niet: "Er is geen probleem, bij mij werkt het prima"

Als je die toon gebruikt in dat de mailtjes naar je klanten vind ik dat behoorlijk slecht.

Maar wat ik niet begrijp is, waarom je steeds naar voerman gaat. Laat je winkel het maar oplossen en als die het niet kan oplossen dan is je een inferieur product verkocht die niet doet wat je ervan mag verwachten dus moet die teruggenomen worden door de winkel.
 
Quifster, Dit was de eerste keer dat ik rechtstreeks met Voerman mailde. Voor de rest heb ik het idd steeds via mijn dealer gecommuniseerd. Ik heb ook helemaal geen Kronos thuis, die heb ik steeds meteen weer terug gebracht, of het exemplaar in de winkel al afgekeurd. Ik ben nu echter al negen maanden bezig om een correct werkende Kronos te bemachtigen en daarom zocht ik nu eens zelf contact met Voerman. Met een zwaar teleurstellend resultaat dus.
Ik denk dat ik van de week maar eens wat anders ga uitzoeken.....
 
"Het komt door je manier van spelen, er heeft verder niemand problemen."

Bevenstaande opmerking suggereert dat het probleem zich ook op een ander merk klavier zou moeten kunnen voordoen.

Tenzij het andere merk de techniek van het klavier wel op order heeft.
 
Nou, de kogel is door de kerk. Nadat ik een mailtje van Voerman kreeg dat ik goed moest testen en dat de vastzittende toetsen met mijn spelstijl te maken zou hebben, heb ik een verontwaardigd antwoord terug gestuurd. Daar heb ik helemaal geen reactie meer op gekregen.
Vanmorgen was ik het helemaal zat en heb bij mijn dealer een Nord aangeschaft.
Mij zul je voorlopig niet meer op Korg zien spelen!
 
Je zult zeker niet de eerste, maar ook niet de laatste klant zijn, die uit teleurstelling Korg de rug toekeert. Er zijn gewoon veel te veel problemen met deze Kronos. En dan ook nog ontkennen... :(

Met zulke problemen en dan ook nog zo'n arrogante houding van Korg èn Voerman, zou ik ook zeker een ander merk kopen.

Gefeliciteerd met de Nord. :)

8>



 
Nou, de kogel is door de kerk. Nadat ik een mailtje van Voerman kreeg dat ik goed moest testen en dat de vastzittende toetsen met mijn spelstijl te maken zou hebben, heb ik een verontwaardigd antwoord terug gestuurd. Daar heb ik helemaal geen reactie meer op gekregen.
Vanmorgen was ik het helemaal zat en heb bij mijn dealer een Nord aangeschaft.
Mij zul je voorlopig niet meer op Korg zien spelen!

kan ik me goed voorstellen dat je dat hebt gedaan na al je ervaringen. Welke nord heb je gekocht?

Is er trouwens iemand anders hier die zijn rh3 keys al in reparatie heeft gekregen, of uberhaupt een reactie heeft gekregen dat die gerepareerd gaat worden?
 
Ik heb de Nord Electro 3 HP gekocht: Weegt niets, toch gewogen toetsen en klinkt als een dijk.
Ik speel al jaren met veel plezier op de originele Electro 3, voornamelijk orgel, omdat die geen gewogen toetsen heeft. Voor piano had ik de Yamaha CP1, maar dat begon me wat te veel gesjouw te worden.
Ik zag in de Kronos 73 een alternatief, maar ben nu heel blij met m'n Nord.
 
Back
Top