Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ok, dus je weet helemaal niets van midi of audio bewerking, daar is niks mis mee, maar dan weten we dit als uitgangspunt bij het antwoorden.

Maar wat wil je nu bereiken via het posten hier op het forum? Wil je:
- laten horen wat je maakt?
- complimenten over hoe goed je speelt?
- tips over hoe je je tracks soundwise kan verbeteren?
- tips over hoe je speeltechnisch beter kan worden?
- tips over hoe je muziek maakt met de computer?
- tips over produceren?

Het is niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat heel veel reacties (ook hier in deze thread is 99 procent weer off topic) voortkomen uit het feit dat het echt compleet onduidelijk is wat je nu echt wilt met die threads van jou.

Als we weten wat je wilt bereiken dan kunnen we ook in die lijn antwoorden geven, nu geeft iedereen maar in het wilde weg wat tips die hoogstwaarschijnlijk helemaal niet in de lijn van jouw (door ons niet begrepen) bedoelingen liggen.


Ik wil tips over hoe ik mijn tracks kan verbeteren, en over het produceren, want de meeste tracks klinken te kazig en met overvloed aan ruis.
 
Ok, een tip, ik weet niet of het je al eerder is verteld, maar misschien moet je eens midi gaan opnemen met een sequencer en dat nabewerken, en als het dan goed klinkt, de audio opnemen, en dat met de andere sporen in je track ook doen, en als je alle goedklinkende audio bij elkaar hebt, dat goed afmixen, en het resultaat daarvan, dat moet je dan maar eens posten.

Dan kunnen we over dat resultaat nieuwe tips en adviezen geven. :W
 
Ach, waarom niet.. :W

Interessant antwoord, misschien was de vraag ook iets teveel van het goede.
Anyway, van sommige mensen kan ik het begrijpen dat zij hier keer op keer graag tegen een muur praten, maar ik had het achter jou gewoon niet gezocht. my bad.
 
Braadslee,

Als je midi opneemt, dan neemt je daw (cubase ableton of andere shizl) je noten op.
dus precies wat jij hebt gespeeld, dat staat als noten in je computert.
Het heeft ook verder geen reet met audio te maken. dus haal die 2 niet doorelkaar. de ene is een fiets en de ander een auto....je kunt niet met een auto fietsen (tenzij het een skelter is!).

Begin in het klein (dus niet meteen met 28 synths naast elkaar, maar sluit er gewoon 1 aan...) en bouw daarna uit met de rest van je collectie.
het is ECHT niet moeilijk, maar als je met audio blijft klootviolen op deze manier, dan klinkt je ding op je 88ste ng steeds niet strak.




Effe DE vraag der vragen;

WELKE apparatuur heb je nu??
en die 5 casios hoef ik niet te weten, welke andere spullen heb je nog om die mikmak aan te sluiten?

heb je een midi-interface, en een audiokaart?

Ik heb hiero nog een ouderwetse midi interface, zoeentje om op je joystickpoort aan te sluiten op je pc.
als dat past dan wil ik deze wel naar je opsturen...
 
Ik wil tips over hoe ik mijn tracks kan verbeteren, en over het produceren, want de meeste tracks klinken te kazig en met overvloed aan ruis.

ok, maar dat is dus gelijk bijna alles.
Wat je dan het beste kan doen is een snippet posten, en dan PRECIES aangeven waar je advies over wilt.

Om het vertrouwen van de mensen hier weer wat terug te winnen zou je dan die tips eens kunnen proberen op die snippet en dat dan weer posten zodat we ook zien dat het zin heeft om tijd en moeite in jou te steken.

Dit klinkt wat hard, maar zo als het nu gaat kom jij nergens en wij ook niet :mexico:

Je hebt een lange weg te gaan, maar ik denk dat je het wel kan, mits iedereen maar eerlijk is tegen je, en jij er voor openstaat.
 
Ik wil tips over hoe ik mijn tracks kan verbeteren, en over het produceren, want de meeste tracks klinken te kazig en met overvloed aan ruis.

heb je wel eens gedacht over een cursus hier of daar ?
en kijk ook eens op de website van sound on sound
koop een stapeltje oude interface tijdschriften en lees ze eens door .
of een workshopje bij rob papen aes etc etc.
kortom zelfstudie.
of de plaatselijke muziekschool
of een advertentie zetten/ lezen voor een prive leraar midi en recording.

echt je zult een zeker mate van basisbegrippen je eigen moeten maken alvorens via algemene vragen proberen het naadje van de kous te achterhalen. dus gewoon doorzetten en studeren , dan komt het vanzelf.

ps dat kazige hebben we allemaal last van , daarom heet het hier ook DUTCH synthforum. niets om je zorgen over te maken
 
Braadslee,

Als je midi opneemt, dan neemt je daw (cubase ableton of andere shizl) je noten op.
dus precies wat jij hebt gespeeld, dat staat als noten in je computert.
Het heeft ook verder geen reet met audio te maken. dus haal die 2 niet doorelkaar. de ene is een fiets en de ander een auto....je kunt niet met een auto fietsen (tenzij het een skelter is!).

Begin in het klein (dus niet meteen met 28 synths naast elkaar, maar sluit er gewoon 1 aan...) en bouw daarna uit met de rest van je collectie.
het is ECHT niet moeilijk, maar als je met audio blijft klootviolen op deze manier, dan klinkt je ding op je 88ste ng steeds niet strak.




Effe DE vraag der vragen;

WELKE apparatuur heb je nu??
en die 5 casios hoef ik niet te weten, welke andere spullen heb je nog om die mikmak aan te sluiten?

heb je een midi-interface, en een audiokaart?

Ik heb hiero nog een ouderwetse midi interface, zoeentje om op je joystickpoort aan te sluiten op je pc.
als dat past dan wil ik deze wel naar je opsturen...

Ik heb een DX-7/Juno-60/Dx-27s.
Midiplus audio interface.
Mixertje (phonic MU1722x)

Aan zo`n midipoort heb ik helaas niks... mijn geluidskaart heeft dat niet...
 


Juist....zoiets moet je hebben als je geen joystickpoort op je pc hebt die je cunt gebruiken.


de MIDI- UIT van dat ding douw je in de MIDI IN van je masterkeyboard (welke jij het fijnste vindt spelen)
De MIDI IN van deze interface sluit je aan op de MIDI OUT van je masterkey..


dus IN IN UIT
EN
UIT IN IN

Vervolgens prik je je hoofdtelefoon in je keyboard (je mixer is nu effe mol toch?)
Vervolgens download je een gratis DAW. (is reaper gratis??)
daarin maak je een miditrack (gewoon 1 om mee te beginnen).
Kijk vervolgens op welk midikanaal je midikeyboard staat ingesteld.
Zet het midikanaal van die miditrack op hetzelfde cijfertje, en tadaa, in principe moet je dan je ingespeelde spul kunnen opnemen als midi.

het is ECHT niet zo moeilijk.
tuurlijk, hier en daar kun je wat instellingen verwachten, maar er zijn ongeveer 700 man die staan te springen om je op weg te helpen.


Vraag 30 euro aan je moeder, of pijp wat vrachtwagenchauffeurs ergens, en KOOP DAT MIDI INTERFEESSIE NOU!!!!!!!!


ALSJEBLIEFT!:okdan::okdan::okdan::okdan:
 
Gelijk ff een gratis tip bij doen, als je dan een midiport gaat kopen.. let er op dat ie ook compatible is met je besturingsysteem..

Midisport's bijvoorbeeld worden onder windows 7 niet meer ondersteund en worden daarom ook goedkoper aangeboden de laatste tijd, dus let daar van te voren even op, dat scheelt jou maar ook ons een boel gedoe achteraf. -> :W
 
leg me eens eventjes uit aub :
hoe kan het dat iemand na 3 jaar, 1000+ posts, en idem zoveel behulpzame tips, nog steeds niet gewoon een midiinterface van 30 euro heeft, midifiles afspeelt op een casio , niet lijkt te horen wat andere adviseren ( of er gewoon weinig mee doet ) en wel erg uitgebreide ( fundamentele ) vragen blijft stellen en dan vervolgens maar het zelfde in een aparte treat stopt en gewoon op die manier doorgaat?
en hoe komt het dat dat bij zovelen de bereidwilligheidsbutton tot hulp blijft triggeren ?
kazige bedoening inderdaad. geloof dat ik dat inmiddels wel begin te begrijpen.
succes !!
( m'n tip van een priveleraar inhuren en/of een cursusje gaan volgen met veel eigen leeshuiswerk blijft overeind, veel meer kan ik geloof ik niet bijdragen aan deze treat: succes !! )

+ 1
 
Woensdag komen de Edirol UM2X weer binnen, ik neem er meteen een mee naar huis!
Kijken of ik een betere interface kan scoren volgende maand(zo`n m-audio audiophile of een Tascam US serie).
 
Ik zit deze discussie hier nu voor het eerst een beetje door te lezen.
Best amusant. Een soort ADHD thread. Hij zou ook "Plaat voor de kop" kunnen heten, zoals we dat in het oosten des lands noemen. Maar amusant.

P.S. Als Cubase 'leraar' heb ik tot nu toe nog nooit klanten geweigerd, maar..............;)

No offence, leuke thread.
*D
 
Brad...
Je hebt een aantal keys tot je beschikking. Dit is voor het moment meer dan genoeg. Met 2 handjes kan je nooit meer dan 2 apparaten tegelijk gebruiken.

Van Stije heb je een mixer gekregen. Laat deze repareren en ga dan naar de volgende stap in je studio ontwikkeling.

Het wordt tijd dat je alles synchroon laat spelen en dit vanuit een centraal punt opstart. Je gaat kennismaken met de wereld van midi. Om dit voor elkaar te krijgen heb je een midi interface nodig om je keys en computer samen te laten communiceren. Koop een midi interface die zeker samenwerkt met je computer. Om je apparaten met je computer te laten communiceren heb je ook midi kabels nodig.

Met een midi interface en een aantal midi kabels kan je je apparaten aansluiten op je computer. Maar om alles met elkaar te laten communiceren heb je een sequencer programma nodig (Ableton, Cubase, Fruityloops, en zo zijn er nog veel meer).... Dit programma installeer je en dan sluit je je apparaten midi aan.

Na het instaleren van het sequencerprogramma op je computer wordt het tijd dat je leert werken met het programma... zoek op internet naar informatie en evt. filmpjes op youtube waarin het programma wordt uitgelegd.

Als je deze stappen hebt genomen kan je beginnen met het bespelen van je apparaten via midi. Er zal een wereld voor je opengaan..... uit de maat spelen vanuit je sequencer is vrijwel onmogelijk geworden (zeker als je de quantinze functie hebt uitgevogeld)...

Maar dan realiseer je je ... ik wil mooiere drums ipv de drums uit mn PSR keyboard. Je zal op dit punt een keus moeten maken ... wil ik een hardware drumcomputer of neem ik bijv. FruityLoops waarin diverse drumsounds voorhanden zijn.....

Wat hierboven staat beschreven is min of meer een basis opstelling van een studio'tje......

Leg eerst een goede basis voordat je verder gaat!

Succes :okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top