Optreden in Parijs: mijn ervaringen

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk optreden in Parijs. In aanloop naar deze show heb ik hier regelmatig vragen gesteld, daarom vind ik het wel leuk om even een terugblik te geven. Dit zijn mijn ervaringen.

1. Ik had een set-up met de Ableton Push 1 van @NicoNoise, een Novation Launch Control XL, een Focusrite Scarlett soundcard en een laptop met Ableton Live. Dat was een kleine set-up en het werkte perfect. Binnen 2 minuten stond alles.

2. Om mezelf te ontlasten had ik veel geautomatiseerd in Ableton Live, en deed ik het meeste met de Launch Control (delay, reverb, filters, volume). Dat gaf veel rust en werkte goed.

3. Optreden is leuk! Dit was mijn eerste gig in 15 jaar en ik was alweer vergeten hoe tof het is om je eigen muziek hard in een zaal te horen. Echt magisch!

4. Mijn voorganger dook erg in zijn laptop, en had weinig interactie met het publiek. Ik besloot het anders te doen en keek meteen iedereen recht in de ogen. Dat werkte als een malle. Na een poosje zaten ze zelfs te schreeuwen: "De Facto, De Facto!" Echt tof om te ervaren.

5. Het werd zelfs nog erger, na een poosje zat ik zelfs onbewust Armin van Buuren na te doen, met de handjes in de lucht en gebaartjes. Maar het publiek vrat het en vond het geweldig. Je moet er samen een feestje van maken en dat lukte heel goed.

6. Deze gig heeft me enorm gestimuleerd om door te gaan. Tracks maken en over gear ouwehoeren is tof, maar mensen zien genieten nog net wat leuker.

7. Praktisch: neem deo, een handdoek en een extra setje kleren mee. Zomaar (gelukkig hadden ze een douche, ik was na afloop kleddernat) 😁

8. Mijn muziek kan verfijnder, merkte ik tijdens de andere shows. Vooral meer kleine breakjes en korte variaties. Maar energie weegt zwaarder, merkte ik ook. Het publiek was er echt om er samen een leuke avond van te maken en die interactie is cruciaal. Ik kreeg ook heel veel leuke reacties van enthousiaste Fransen en heb zelfs handtekeningen uitgedeeld, haha.

9. Ik wil dit vaker doen. Dan investeer ik wel in goede oordopjes, want het geluid stond erg hard en de show ging door tot 5.30.

10. Blijf dromen. Ik ben nu 44 en had mijn zoon van 14 meegenomen. Die was helemaal onder de indruk en een dronken vrouw fluisterde hem in zijn oor: "Your dad is really good, I want to fuck him." Hij kwam niet meer bij van het lachen en ik ben maar niet op het aan het aanbod ingegaan, haha.

Tot zover mijn verslag 👍
 
investeer ik wel in goede oordopjes
Kan ik iedereen aanraden. Ik heb ze momenteel van Elacin, die hebben een vlak filter wat voor muziek het mooist is.

Goed te lezen dat het een succes is geweest! :dj: :okdan:
 
..en een dronken vrouw fluisterde hem in zijn oor: "Your dad is really good, I want to fuck him.👍

haha, de rock & roll lifestyle! ;)

Tof om te lezen allemaal! Welke tent was het en komen er ook nog video's en fotos??
 
Tof om te lezen allemaal! Welke tent was het en komen er ook nog video's en fotos??
Er zijn wel foto's en video's gemaakt, maar die heb ik nog niet binnen. Na de nacht heb ik 2,5 uur geslapen en daarna moesten we de trein pakken. We waren pas om 18.00 uur thuis en daarna heb ik 13 uur non-stop geslapen. Als ik wat binnen krijg, zal ik het delen.
 
Wat geweldig om te lezen. Echt leuk dat het zo goed is gegaan. Lijkt me altijd weer eng zo'n eerste keer. Kan me heel goed voorstellen dat dit een enorme motivator is om lekker door te gaan en nog beter te worden. Voordeel van optreden is dat je kan zien hoe het publiek reageert op bepaalde tracks. Weet je wat wel en niet werkt. Althans dat is mijn ervaring toen ik optrad eind jaren tachtig.

Ook de oordopjes kan ik aan mijn kant echt aanraden. Niet gedaan, nu tinnitus. Dat wil je echt niet.

Wat ik zo leuk vind aan jou is dat je schijt aan alles en iedereen hebt en vooral je eigen ding doet. Maakt je een stuk origineler. Keep on going !
 
Hier nog 2 filmpjes en een foto. De kwaliteit is niet denderend, maar het gaat om het idee 😀
 

Attachments

  • WhatsApp Video 2022-05-09 at 12.45.43 PM.mp4
    12,4 MB
  • WhatsApp Image 2022-05-09 at 12.43.32 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-05-09 at 12.43.32 PM.jpeg
    68,4 KB · Bekeken: 188
  • WhatsApp Video 2022-05-09 at 12.44.38 PM.mp4
    4,2 MB
wat gaaf om te lezen, fijn dat het zo goed bevallen is!
 
Leuk dat je lol hebt gehad toch?
Maar ja die handjes das wel fout hurr :)
 
Wat leuk voor je dat het zo goed uitgepakt heeft!
Maar wat die oordopjes met filters betreft heb ik slechte ervaringen.
Was echt een goed en duur setje wat ik had, speciaal gemaakt voor percussie, maar zoals elk filter zorgen deze filters voor fase verschuiving rond de afsnijdrequentie wat vooral hinderlijk is bij de lage tonen.
Ik heb ze gekocht toen ik Afrikaanse percussie speelde en hoorde dat de persoon naast me niet helemaal in de maat speelde, wat hij wel deed als ik de dopjes uitdeed!
 
Maar ja die handjes das wel fout hurr :)
Dat vond ik dus ook vaak, zeker als ze ingestudeerd zijn. Maar het publiek wilde dat, lekker meegenomen worden in de sfeer en het moment. Als ik met wat theater een drop harder liet lijken, viel hij ook meteen harder. Ik heb een nummer met een 909 snare-roll en daar gingen ze het hardste op. Clichés zijn niet voor niets clichés 😉
 
keileuk om te lezen, en de filmpjes, hoe kort ook, te zien!

44? broekie! maar je hebt geheel gelijk, de jacht, de snelheid, tegen de tijd in.

gevaar! VINKT™ uitweiding! pas in 2015 vond een uitgever mij, zo wilde ik dat.. en 5 boeken daar uitgegeven... waarvan 2 met werk uit de jaren '90, en 3 vanaf 2013, heel mijn oeuvre (op 1 lang gedicht na, maar dat is in een tijdschrift gepubliceerd, en staat ook in zijn geheel op.. intersnert).
en muziek, mijn werk was altijd al 'geboren uit de geest van de muziek' (lichte parafrase van nietzsche), ritmisch, etc. en dat was altijd een droom, en blijkbaar beleef ik er niet alleen lol aan, jaagt het angst aan bij anderen....

de enige opmerking die ik me herinner, want via video-opnames waren 2 meisjes.......... 'die zanger is eng'...... 'ja'.

weer terug naar @bombario ! lekker! erg fijn en bizonder om te lezen! you go! you go!
 
Hier nog 2 filmpjes en een foto. De kwaliteit is niet denderend, maar het gaat om het idee 😀

Meer dan goed genoeg om iets van de sfeer te proeven. :) En nu 'ns ergens dichter bij huis een optreden doen, dat van die handjes in de lucht willen we wel 'ns in het echt zien. :D
 
Maar ja die handjes das wel fout hurr :)

Als je dat hier in RockCity doet wordt dat voor bier bestellen aangezien, dus op gegeven moment regelt 't zich vanzelf :biertje:

Maar serieus, terwijl EDM en verre omstreken etc volledig niet my cup of tea is wel leuk deze thread, en meerdere vervolg-sessies toegewenst, al dan niet met bier bestellen ;)
 
Back
Top