Optreden in Parijs: mijn ervaringen

Dat vond ik dus ook vaak, zeker als ze ingestudeerd zijn. Maar het publiek wilde dat, lekker meegenomen worden in de sfeer en het moment. Als ik met wat theater een drop harder liet lijken, viel hij ook meteen harder. Ik heb een nummer met een 909 snare-roll en daar gingen ze het hardste op. Clichés zijn niet voor niets clichés 😉
Nou als het gemeend is dan mag natuurlijk alles
 
Nou als het gemeend is dan mag natuurlijk alles
Aah, gelukkig 😅 Maar bezoekers kopen een kaartje om een leuke avond te hebben. Dan ben ik met alle plezier een pleaser, merkte ik. Prima, kom maar op, dan maken we er een feestje van.

Ik heb dat zelf ook bij optredens. De beste shows zijn als er een groepsgevoel ontstaat, echte interactie tussen de artiest en het publiek. Dat zoek ik graag op, ook na afloop. Je doet het samen.
 
Leuk man om mee te maken ! Dat is toch de jus op het leven. Haha, altijd geweldig dat soort avonden.
Mijn laatste echte optreden is ook alweer een hele tijd geleden (2008 ) dus ik snap je gevoel wel.
Je tracks staan af en toe op tijdens lange autoritten, zoals die laatste in dat filmpje :okdan: ! Lekker trancen 8)
 
Super dat jullie het leuk gehad hebben.
Publiek zien loskomen is toch een ervaring die nooit went 🤗
 
Lekker trancen 8)
In Frankrijk heet de stijl ook wel Neo Trance, vertelde iemand daar. Dat vind ik een betere naam dan Melodic Techno. Want het is vaak gewoon trance op 122 bpm 😀 Mooie akkoordprogressies, arpeggio als hoofdmelodie en een fijne breaks. Ik ben er dol op en luister regelmatig de In Trance We Trust albums op YouTube. Dat is muzikaal nog net zo goed en muzikaal als destijds,
 
In Frankrijk heet de stijl ook wel Neo Trance, vertelde iemand daar. Dat vind ik een betere naam dan Melodic Techno. Want het is vaak gewoon trance op 122 bpm 😀 Mooie akkoordprogressies, arpeggio als hoofdmelodie en een fijne breaks. Ik ben er dol op en luister regelmatig de In Trance We Trust albums op YouTube. Dat is muzikaal nog net zo goed en muzikaal als destijds,

Wel een mooie term Neo Trance, het dekt de lading denk ik beter dan Melodic Techno wat toch een beetje een schizofrene beschrijving is. Techno is wat mij betreft meer duister, futuristisch en minimalistisch terwijl melodic techno dat juist niet is. Aan de andere kant zie ik ook wel meer psytrance invloeden/geluiden terugkomen. Leuk hoe dingen zich toch blijven ontwikkelen. :)
 
Leuk dat je je ervaring op het forum met ons deelt!
Tof dat alles lekker liep, wat dat betreft is de setup die je had goed gekozen want live voor een publiek is altijd ff anders dan thuis tussen de schuifdeuren.

Ik ben nu 44 en had mijn zoon van 14 meegenomen. Die was helemaal onder de indruk en een dronken vrouw fluisterde hem in zijn oor: "Your dad is really good, I want to fuck him." Hij kwam niet meer bij van het lachen en ik ben maar niet op het aan het aanbod ingegaan, haha.
:D:D
 
Haha, dan heb ik thuis wel wat uit te leggen. Ik ben al 15 jaar gelukkig getrouwd 😉
Dat zegt niets over de hormoon gestuurde gedachte kronkels van een ander hé :)

Kweet trouwens niet of ik er mee weg zou komen.. :D
 
Leuk om te lezen en mooi dat het zo goed is gegaan! Nu al je eerste groupie haha

Voor oordoppen kan ik je echt aanraden om naar RS Audio te gaan in Oosterhout. Hij heeft heel veel kennis en werkt met meerdere bekende dj’s en artiesten.
 
Gefeliciteerd @bombario wat ontzettend fijn dat het jou goed is bevallen en dat het ook nog een daverend succes was. Ik hoop dat je het een vervolg kunt geven. Bedankt voor je leuke verslag.
 
Wat staat er nu op het programma?
Als het aan mij ligt vaker optreden. Maar dat is nog niet zo makkelijk, blijkt. Ik heb een mooie Press Kit gemaakt en verschillende lokale partijen en festivals benaderd. Hopelijk rolt daar wat uit. Als jullie tips en suggesties hebben hoor ik dat ook graag 👍

Daarna ga ik door met steeds betere muziek maken. Het optreden gaf een enorme boost en ik heb duidelijke ideeën hoe ik me kan verbeteren. Ik heb vroeger veel feestjes bezocht, maar sinds zaterdag luister ik toch anders. Ik kan het beter vertalen naar de dansvloer. Daar gaat het vooral om contrast en climaxen, al is het maar een filtersweepje. Daarom wil ik nog veel meer muziek maken vanuit gevoel. Dus echt inspelen, volledig eigen beats maken en automation live recorden. Staand musiceren helpt daar ook bij. Ik wil de muziek 'voelen'

Mogelijk dat ik ook wat tracks wil aanbieden bij Nederlandse labels, want die hebben vast meer ingangen voor feestjes. Elke keer naar Frankrijk reizen schiet niet op 😀 Maar daar ben ik nog niet helemaal uit en het moet ook behapbaar blijven. Als ik een keer per maand een leuke set kan geven, ben ik helemaal blij. En dan steeds beter worden.

Waar ik voor wil waken is dat het als werk gaat voelen, met stress en deadlines. Ik heb al een baan en die betaalt een stuk beter.

P.S. Een kennis is getrouwd met een Noorse en geëmigreerd. Van de zomer gaan we daar langs en hij bood aan dat ik in het buurthuis mag optreden. Misschien doe ik dat wel, ben ik écht een internationale artiest 😁
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top