Effecten - jullie opinie

Effecten - jullie opinie

  • Digitech Studio QUAD (v1 geloof ik)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Alesis Nanoverb

    Stemmen: 1 7,1%
  • ZOOM RFX-1000

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lexicon MPX-100

    Stemmen: 10 71,4%
  • eigenlijk zijn dit geen van allen FX bakken die ik iemand aan zou raden......

    Stemmen: 3 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    14

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Ik ben vandaag even wezen kijken welke effecten ongeveer binnen mijn budget vallen, nieuw, 2e hands of in de aanbieding.

Ik geef de voorkeur aan een effectunit die los reverb en delay kan, de andere effecten boeien me niet zo die er in zitten, als de reverb en de delay maar goed zijn.

Oh ja als je er nog wat over kunt vertellen zou dat helemaal fijn zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Een echte aanrader vind ik (kwaliteit/prijs) verhouding mpx-100 van lexicon. Voor €160,- te vinden op marktplaats.

Maar bedoel je met los delay & reverb tegelijkertijd ?? (dual)
 
Kijk eens naar de wat exotische effecten. Bij dat winkeltje in arnhem hadden ze nog een Electrix Mofx voor iets van 300 €. Dat is echt een gaaf ding. De flanger zuigt maar de tremolo en delay zijn heel cool. Nog nooit zoiets gehoord.
 
Dit is ook dat winkeltje in Arnhem :)

Laat ik even duidelijk zijn, ik heb op dit moment geen externe FX, dus mijn Juno moet het doen met de chorus (ruis....) en de Six-Trak heeft helemaal niks, dus dit wordt mijn eerste FX bak.

Waarom dual? Ik heb in principe een losse delay en een reverb nodig, want over drums gooi je geen delay maar alleen een beetje reverb, maar over leads weer wel. Dus een 'ambience' achtige setting en delay + reverb.

Wat betreft tremolo, flanger en chorus heb ik niet direct nodig, zeker niet als ik daar een FX kanaal voor op moet offeren.

Is er verder niemand bekend met de Digitech Studio QUAD? Hij was duurder qua nieuwwaarde, maar is door SOS al in februari '96 gereviewed, en die lui daar gaven redelijk hoog op van het effect.
 
Laatst gewijzigd:
voor echte highend studio reverbs kom je toch snel bij lexicon, eventide en TC terecht....als je meer flexibele multifx zoekt met acceptabele delays en reverbs zijn de boss VF1 en de zoom rfx1000/2000 erg goeie en leuke bakkies......voor hele lekkere tape echo achtige dingen kun je niet verkeerd gaan met de Line6 DL4 delay-modeler..

Olaf
 
Eigenaardig lijstje...

Eigenaardig lijstje...

Een redelijke delay komt overal wel uit.. maar je hebt er aparte bakkies voor zoals de D-Two van TC.

De beste reverb.. hehe.. Lexicon PMC91, TC 5000.. nee.. die kant wil je niet op met je verhaal, want dan kom je in de 15.000 Euro en meer klasse terecht.

Van Lexicon zijn de MPX-500 en MPX-1 Erg goed en betaalbaar. En vergeet ook dat kleine bakje.. de LXP-1 niet.. die is ook niet mis!

TC heeft met de M-One (XL) een hele fijne multi-effect bak in huis.

Alesis heeft de Midiverbs.. momenteel heb ik daar even de 4 van thuisstaan .. en ondanks dat ie erg lekker klinkt heb ik problemen met de bediening (die draaiknop is echt wazig).. en het snelle oversturen (plus bijbehorend gekraak).
 
Ik heb net een Q20 gekocht was voorheen >fl. 2000 maar kost nu voor fl. 1295,00 bij de importeur in Almere. De bak is 20 Bit (intern 24bit)+adat poort +spdif, gebalanceerde i/o.
Je kunt (afhankelijk van de DSP) tot acht fx blokken achter elkaar plaatsen en ook nog eens appart routen. Een waanzinnig goede bak fx geluiden echt toppie kwaliteit.

Dit is MPX1 kwaliteit voor een hele lage prijs....



:) midisys
 
Ik heb zelf de Digitech Studio Quad v2, maar ben er niet echt tevreden over. Ik heb hem nog nooit met een echte lexicon kunnen vergelijken, maar hij klinkt niet echt dynamisch en mooi helder. Ik had voorheen een Yamaha REv-500 die alleen een reverb had. Die had ik weggedaan omdat ik toch ook iets met een delay wilde hebben. Maar die digitech zou ik je niet aanraden. Als ik zelf nu een andere zou halen (en dat gaat ook snel gebeuren ben ik bang) dan zou ik een Alesis Midiverb IV halen. Die dingen schijnen een stuk beter te klinken en zijn uiterst bruikbaar hoor ik van veel mensen. De prijs valt ook nog eens best mee. (vooral 2de hands).

Kijk ook eens op: http://www.harmony-central.com/User_Reviews/

voor meer info over je vraag!
 
Hmmmm......

Hmmmm......

OK ik zie al dat ik beter ff mezelf heel goed kan gaan inlezen voordat ik een 'koopje' neem.

Ik denk dat de MPX-100 dan om te beginnen een goed effect is, en dat ik er later nog eens een dure reverb bij kan kopen. Ik heb ook niet zulke hele bijzondere synths dus het is niet dat hier duizenden euro's aan topsynths staan die vervolgens door een middelmatig effectje heengehaald worden.

Dat "eigenaardige lijstje" had die jongen van LiveMusic opgesteld aan "de hand van mijn budget" (wat ik nog helemaal niet had verteld......beetje eigenaardige gast was het......).

Nou ja ze moeten het natuurlijk verder ook doen met het spul wat daar staat en ik had niet echt veel tijd in mijn lunchpauze. Ik zag dat ze nog een Airbase hadden staan die ga ik vanmiddag even checken en dan zie ik vanzelf wel of ze echt iets van de spullen afweten of niet.
 
onderschat de MPX100 zeker niet, dat klinkt echt wel als een "dure" lexicon reverb.....denk dat je daar zeker goed mee zit, zitten ook nog andere leuke effecten in.

Olaf
 
MPX-500 vs M-One

MPX-500 vs M-One

Toen ik mijn M-One kocht heb ik eerst een halve dag zitten klooien met zowel een MPX-500 van Lexicon, als de M-One van TC. MC-303 meegenomen, MDS'je van Phil Rees.. en natuurlijk een TB-303.

Petje af voor de muziekzaak in kwestie (Reijnen in Roermond).. ze lieten me gewoon mijn gang gaan.

Na lang rommelen kwam ik erachter dat de M-One betere presets had, maar dat de reverb van de lexicon er toch net iets beter uitkwam. De M-One heeft echter veel meer mogelijkheden .. wat me toen heeft doen besluiten om voor de M-One te gaan.

Nu wil ik er toch een lexicon bij (MPX-1) voor die klassieke reverb. In de lagere prijsklasse (waarin de MPX-100 en 200 zich bevinden) is Lexicon overigens niet te verslaan. Ook niet door Alesis :p
 
Okee, ik ga me nog even goed inlezen, ik ben geneigd om een MPX-100 te nemen maar ik moet eerst even weten of hij aan alle voorwaarden voldoet.
 
Ik heb zelf geen Lexicon, maar heb er wel veel goeds over gehoord. Maar bv op harmonycentral lees je allerlei meningen, mensen die lexicons geweldig vinden, en mensen die het echt afkraken.

Ikzelf zou als je al een lexicon kiest, niet voor de mpx100 kiezen omdat je die voor zover ik weet niet MIDI kunt sturen, de anderen (mpx200, 500,1 en de pcm's wel). Die anderen zijn echter wel een beetje tot schofterig duurder. De mpx1 kost al ver over de 900 euro ofzo.

Zelf heb ik net in die Arnhemse zaak voor een weggeefprijs een DigiTech S200 gekocht. Dual engine, twee effecten per kanaal met elk gate en EQ. Ik heb er nog niet zo veel mee gedaan, maar hij klinkt echt OK. Maar die kost normaal bijna meteen net zoveel als de mpx500.

Lexicon blijft dus een aanrader, hoe dan ook. Vooral voor reverbs.
 
Back
Top