Wav naar aiff converter

jikbeh

Stamgast
Lid sinds
11 februari 2006
Berichten
436
Locatie
den haag
Hoi,

Ik ben op zoek naar een gratis en simpele wav naar aiff converter! Ik heb al gezocht op het forum maar ik kan niks vinden. Misschien dat iemand iets weet. Het liefst een software programma waar ik meerdere samples tegelijk kan omzetten. Weet iemand toevallig nog een programma?

Alvast dank!
 
Dankjewel, maar ik had er natuurlijk even bij moeten zetten dat het voor de PC is!
 
Er staat wel bij dat je met Fairstars audio kan converteren naar aiff! Eenmaal geïnstalleerd blijkt dat je toch het moet aanschaffen. Het programma is beperkt en pas na aanschaf volledig te gebruiken. Daarbij is het programma als "try versie" verder gelimiteerd. Je kan maar 180 sec "converten". Ik kan dus niet de gewenste omzetting doen naar aiff. Net als AVS audioconverter en nog wat anderen die ik heb geprobeerd. Wel dank nogmaals! :)
 
Laatst gewijzigd:
het stomme is, is dat AIFF en WAV eigenlijk zo'n beetje hetzelfde is...alleen WAV is Windows en AIFF is typisch voor Mac computers ..

het zijn dus niet compleet andere formats. converteren stelt dus eigenlijk niet zo veel voor


en WAV is ook het geluid wat en hond maakt. welk dier AIFF doet weet ik niet....
 
Ja klopt. Laat ik anders maar even het hele verhaal doen! De reden waarom ik aiff wil gebruiken is deze! Normaal gezien gebruik ik mijn akai om samples in te laden. Ik zit nu op een andere locatie en heb mijn roland fantom xr mee. Ik probeer .wav in te laden. Als ik bij file utility kijk zie ik de samples wel staan. Als ik naar de sampler zelf toe ga om de samples van de kaart te halen ( in te laden op Ram geheugen) staan ze niet op mijn sd kaart. Een paar jaar terug gebruikte ik dat ding nog wel is zo af en toe en was het geen probleem om die samples in te laden. Ik heb al van alles geprobeerd: Andere samples. Bestandsnaam verkorten. Sd kaart geformatteerd. Fantom volledig gereset. Dit was even de laatste oplossing. Het schijnt trouwens dat Fantom beter omgaat met aiff dan met wav. Ik heb in ieder geval niet veel ideeen meer dan die samples te converteren. Als iemand trouwens een aiff sample heeft die ik kan gebruiken om in te laden zou dat ook welkom zijn want die kan ik ook niet heel makkelijk gratis en zonder ergens in te schrijven vinden. Mijn dank is groot! :)
 
Sluit dit topic maar want er is toch iets anders mis. Ik heb net een aiff sample geprobeerd en die willen ook niet. M.a.w. had ik mijn akai maar! :(
 
Ik zit toch nog even te kijken naar itunes, maar als het goed is kan die inderdaad converteren. Mijn probleem lag bij de audio import die ik eerst had moeten doen. Nogal dom. Ik ben gewend aan akai. Slechte smoes maar goed! Dank voor de hulp in ieder geval! Topic mag dus dicht! :slotje:
 
je moet en beetje uitkijken met apple aiff's omdat de endian hiervan omgedraaid is na het overgaan op intel cpu's.
aiff was big endian (voor de powerpc cpu) en nu gebruikt apple aiff-2. Alles aiff's die je op OSX aanmaakt zijn little endian (zonder dat apple ergens meldt dat dit nu de standaard is...)
 
Jemig jongens. Het is voor de PC en het web stikt echt van de gratis converters op dat gebied. Ik krijg 2.5 miljoen hits als ik "wav 2 aiff" intik...
Ga me nou niet vertellen dat daar niks bruikbaars tussen zit?
 
Gewoon converteren binnen iTunes
Snel en makkelijk.
 
Back
Top