Beste Synthesizer liefhebbers,

Magellan3001

Nieuwkomer
Lid sinds
18 juli 2022
Berichten
1
Locatie
Limburg
In het verleden ben ik al eens lid geweest van het synthforum maar door allerlei verschillende activiteiten ook op muzikaal
gebied heb ik niet actief deelgenomen aan dit forum. Door een verandering van het email adres was het niet meer mogelijk
mijn oude account te herstellen, vandaar dat ik opnieuw zou willen deelnemen aan dit forum en van de gelegenheid gebruik
wil maken om mezelf en mijn interesses aan de leden van het synthforum voor te stellen.

Na een periode van afwezigheid ben ik toch nieuwsgierig waar andere mensen op het gebied van synthesizer muziek mee
bezig zijn omdat ikzelf weet hoe breed dit genre is.
Zelf ben ik ruim 30 jaar geleden begonnen met het maken van muziek veelal omdat ik het leuk vond om te experimenteren met
de mogelijkheden die toentertijd mogelijk waren met een C64 later Amiga, Atari en daarna allerlei muzikale software.
Wat mij altijd gefascineerd heeft is het maken van muziek in real time of op een interactieve manier. Zelf heb ik veel
geëxperimenteerd met Dr. T’s Keyboard Controlled Sequencer, eerst op een Amiga en later op een Atari. Een aantal jaren
geleden heb ik nog eens KCS 5.0 gekocht bij Dr. Emile Tobenfeld. Dit is de laatste versie van deze software die niet meer
commercieel is uitgebracht voor de Atari.
Voor zover ik het kan beoordelen zijn er nog altijd functies in deze software die niet beschikbaar zijn in de hedendaagse sequencers.
Hetzelfde geldt voor het programma “M Intelligent Music” van Cycling ‘74. Voor dit programma heb ik eens een hardware controller
gebouwd die het bedienen van de software in realtime mogelijk maakt.
Het lijkt erop dat het maken van muziek op een alternatieve manier niet erg in trek is bij de meeste gebruikers maar ik hoop dat er
op dit forum meerdere enthousiastelingen te vinden zijn.
De Zyklus Improviser is natuurlijk een relatief recent stuk software wat meer aansluit bij de hedendaagse mogelijkheden hoewel
het concept natuurlijk ook al 35 jaar geleden bestond. Dit instrument (de Zyklus MPS) was zijn tijd in de jaren ‘80 al ver vooruit
en het is dan ook jammer dat het Zyklus Improviser project een beetje is opgehouden te bestaan.

Mijn muzikale interesses zijn heel breed. Dat betekent dat ik luister naar alle elektronische muziek met een voorkeur voor
Tangerine Dream van het oude tot het nieuwe repertoire. Maar ook experimentele atonale muziek is iets waar ik mee geëxperimenteerd
heb in MAXMSP aan de hand van een Mandelbrot set berekening die vervolgens wordt omgezet in tonen. Maar dit gaat eigenlijk te ver
voor het voorstellen van mezelf.

Kortom, ik ben op allerlei manieren geïnteresseerd in elektronische muziek. Het maken en luisteren ervan maar ook
het bouwen van elektronische hardware.

Ik hoop dat ik jullie met deze omschrijving een idee kan geven van mijn muzikale bezigheden en hoop graag met mede gebruikers ideeën
te kunnen delen.
 
Back
Top