Logic 9 (Mac) écht zoveel beter dan Logic 5.5 (PC)???

Ho ho, dat is natuurlijk helemaal geen nadeel want met een MAC is het uiteraard onmogelijk om tegen problemen aan te lopen! Zoveel moet toch onderhand wel duidelijk zijn lijkt me!

8o)

De Garantie is ver te zoeken bij Apple daarvoor hoef je
echt geen nieuwe te kopen =(
Problemen kom je ook bij de mac tegen maar deze zijn
in het algemeen zelf te herstellen ,maar als je voor het eerst
een Apple gebruikt is het wel even zoeken.
 
In het kort, de hardware is gewoon standaard hardware. Volgens mij kan je best een eind komen met problemen.

Ja dat denk ik ook wel. Ik heb in m'n leven behoorlijk wat pc's gebouwd.
Als het inderdaad normale hardware is wat erin zit, dan is een HDD erbij bouwen geen enkel probleem.

Standaard zit er 3Gb ram in... is dat een beetje voldoende, of zou ik die uitbreiding naar 6Gb toch maar wel doen?
 
Mag ik een wedervraag stellen aan een pc-boer-medewerker met het risico op mn lazer te krijgen van de mods, ofwel wat zou een goeie prijs voor 4G DDR3 laptop-geheugen zijn en wat is de beste plek dat te halen? Tweakers geeft me altijd uitslag op mn elleboog, het is hier zoveel leuker :)

Ik prik uit bijgeloof altijd alles zo vol mogelijk, of het echt nodig is vraag ik me wel eens af...
 
Zelf uitbreiden en bij problemen liever een pc-boer dan een Apple-boutique dus volgens mij alleen maar voordeel. Ik had ooit een HD-crash in mn iMac(is toch echt een normale hd die er in zit) en de boutique vroeg inclusief 320G schijf tegen de 260 euro. Mycom deed het voor net iets over de honderd euro en dat was inclusief 640G WD 7200rpm schijf. En de reparateur had dan wel geen goed kapsel, maar wel verstand van zaken.

In het kort, de hardware is gewoon standaard hardware. Volgens mij kan je best een eind komen met problemen.

Ja dat klopt maar deze Apple-boutique moet het juist hebben van mensen die totaal geen verstand van Apple
hebben en dat vind ik nou jammer , ik weet niet of dit het beleid van Apple is of van deze Apple-boutique .
 
Precies, koop zo min mogelijk bij Apple aan standaard spul. En zoek voordeel bij degene waar je de mac haalt, misschien krijg je de standaard bankjes wel als korting op grotere bankjes die je erbij koopt. Anders zoals ik zei, zo min mogelijk bij Apple, de rest bij de goedkoopste.
 
Ja dat klopt maar deze Apple-boutique moet het juist hebben van mensen die totaal geen verstand van Apple
hebben en dat vind ik nou jammer , ik weet niet of dit het beleid van Apple is of van deze Apple-boutique .

Het valt me vooral op dat ze allemaal zo zijn, die boutique's. En dat ze allemaal heel erg Apple jammeren als je er iets redelijks over zegt. Maar dat ze als het er op aankomt net zo hufterig doen. Ik haalde mn MBP Pro wat weken terug bij Machouse Amsterdam, wil een grotere schijf en ze mompelen jammer mompel zeur ok maar dat moest dan wel met een uurprijs ipv de Apple online prijs. Komt het toch nog op 20 euro meer dan Apple online na wat geschuif met componenten, zijn ze niet bereid dat verschil gewoon te laten. Er moest echt 20 euro bij. Een laptop van 1900,-. Dat is echt een kutmentaliteit.

PC-boeren met een Mac in de hoek zijn voor mij altijd een stuk redelijker gebleven.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van Apple producten de laatste jaren achter uit vind gaan. Werk zelf nu ± 12 jaar met Apple in de studio dus veel macs versleten. Eind jaren 90 waren de machines veel degelijker dan nu. Wel begrijpelijk want Apple wil natuurlijk om de paar jaar een computertje aan zijn trouwe fans slijten en dan mag de oude niet te lang meegaan.

Ook vind ik Apple arroganter worden naar zijn klanten toe. Garantie is iets waar Apple een hekel aan heeft. PAs na dreigen met de publiciteit of een advocaat wordt er iets gedaan (persoonlijke ervaring)
Ook het feit dat ze bv macbook pro's uitbrengen met slechts 1 firewire aansluiting en GEEN pci-cia slot is ongelofelijk. In de studio kun je dus geen Macbook pro's meer gebruiken als je een firewire geluidskaart hebt, een batterij aan HD's en bv een UAD card hebt. Veel van mijn vrienden willen graag de nieuwe serie MBP kopen maar stappen dus niet over.

Toch even de DARK SIDE van apple laten zien
 
Je kent hun argument dan ook wel denk ik. "Ja, de MBP's en iMac's zijn natuurlijk gewoon voor thuisgebruik..." Dat je een 3.02 iMac quadcore met 8G nodig hebt voor thuisgebruik. Even echt ONGELOVELIJK snel een mailtje tikken ofzo. Kijk die letters gaan...
 
Maar voordat ik doorsla, het zegt wel wat dat ik ondanks al dit gekloot, alle zeikerigheden, de fantastische service van Dell(dat is geen grap) en ander gejengel ik geen seconde twijfel. Muziek? OSX. Zonder twijfel.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van Apple producten de laatste jaren achter uit vind gaan. Werk zelf nu ± 12 jaar met Apple in de studio dus veel macs versleten. Eind jaren 90 waren de machines veel degelijker dan nu. Wel begrijpelijk want Apple wil natuurlijk om de paar jaar een computertje aan zijn trouwe fans slijten en dan mag de oude niet te lang meegaan.

Ook vind ik Apple arroganter worden naar zijn klanten toe. Garantie is iets waar Apple een hekel aan heeft. PAs na dreigen met de publiciteit of een advocaat wordt er iets gedaan (persoonlijke ervaring)
Ook het feit dat ze bv macbook pro's uitbrengen met slechts 1 firewire aansluiting en GEEN pci-cia slot is ongelofelijk. In de studio kun je dus geen Macbook pro's meer gebruiken als je een firewire geluidskaart hebt, een batterij aan HD's en bv een UAD card hebt. Veel van mijn vrienden willen graag de nieuwe serie MBP kopen maar stappen dus niet over.

Toch even de DARK SIDE van apple laten zien

Dit is vanaf dat de G5 op de markt is gekomen dat je deze verhalen hoort , ook Apple Forums staan er vol van hoe
klantonvriendelijk ze zijn geworden =(
Ik heb er zelf niet zoveel mee te maken ,ik koop alleen
tweedehands Mac's waarvan de garantie al jaren is verlopen maar ik hoor soms verhalen waarvan je denkt ;{
 
Eind jaren 90 waren de machines veel degelijker dan nu.
Ja, maar OS 9 was volkomen klote :P.

In de studio kun je dus geen Macbook pro's meer gebruiken als je een firewire geluidskaart hebt
Ja, maar je hebt een studio, dus een computer staat daar toch lekker te zoemen. Laptops zijn dan alleen maar lomp gedoe erbij.

Toch even de DARK SIDE van apple laten zien
Maar je moet niks kopen - dat is 't 'm nou juist. Elke keer bij zo'n discussie vergeten mensen even voor het gemak alle andere ellende die er bij een switch komt kijken omdat men te druk bezig is het alu + glas op te hemelen of te druk bezig is over prijzen te klagen.
 
Je kent hun argument dan ook wel denk ik. "Ja, de MBP's en iMac's zijn natuurlijk gewoon voor thuisgebruik..." Dat je een 3.02 iMac quadcore met 8G nodig hebt voor thuisgebruik. Even echt ONGELOVELIJK snel een mailtje tikken ofzo. Kijk die letters gaan...


Ik heb 1 keer een nieuwe I-mac opengemaakt dit was echt horror , ze willen helemaal niet dat mensen zelf hardware
gaan vervangen:duivels:
 
het blijft een lap geld, maar als je het toch uit 'moet' geven zou ik het zeker aan een macpro + logic 9 besteden. geheugenuitbreiding niet bij apple zelf bestellen, maar gewoon standaard geheugen kopen. scheelt heel veel. harde schijven idem.

mijn ervaring met garantie bij apple winkels is ook matig. toen de HD van m'n imac kapotging (wat een pokkewerk) heb ik deze vervangen door een dikke WD schijf voor weinig. backup terugzetten en klaar ! een macpro is trouwens helemaal makkelijk met uitbreiden / vervangen.
 
Ik heb 1 keer een nieuwe I-mac opengemaakt dit was echt horror , ze willen helemaal niet dat mensen zelf hardware
gaan vervangen:duivels:

Klopt. De Mycom jongen met slecht kapsel keek ook wat angstig toen hij wel moest omdat ze nu eenmaal adverteren dat ze voor een vast bedrag al hun hardware voor je inbouwen. Ellende was niet eens het erin zetten(met zuignappen het scherm etc eruit tillen van de magneetbaan en zo verder) maar het stofvrij terugplaatsen. Dat wil niemand...

De nieuwe mbp's lijken overigens een stuk vriendelijker op dat vlak, heb alle filmpjes gezien en het meeste is zelf wel te vervangen. Ook de batterij inderdaad :)
 
@ Yoozer:

OS 9 is idd klote maar gebruik het nog steeds ;) ( voor de NordModular G1 & Micromodular)

Ik heb een studio maar treed ook veel op en dat wil ik op de zelfde machine doen...en soms heb is al die aansluitingen dus ook nodig.

Ik moet idd niks kopen maar als je al die jaren klanten probeert te binden aan je verwacht ik wel dat er naar die klant geluisterd wordt en dat doet Apple in vele gevallen niet! Ik weet dat het een commercieel bedrijf is en dat ze een bepaalde strategie hebben maar ben het er af en toe niet mee eens.

En in alle redelijkheid...er is geen goed alternatief. Zoals de topicstarter al eens schreef...hij bouwde jaren lang PC's en weet dus alle in's en out's. Ik heb daar geen tijd en zin in. Ik wil een computer die, als ik hem uitpak, meteen doet wat ik wil en dat ik na 30 minuten muziek kan maken.
 
Klopt. De Mycom jongen met slecht kapsel keek ook wat angstig toen hij wel moest omdat ze nu eenmaal adverteren dat ze voor een vast bedrag al hun hardware voor je inbouwen. Ellende was niet eens het erin zetten(met zuignappen het scherm etc eruit tillen van de magneetbaan en zo verder) maar het stofvrij terugplaatsen. Dat wil niemand...

De nieuwe mbp's lijken overigens een stuk vriendelijker op dat vlak, heb alle filmpjes gezien en het meeste is zelf wel te vervangen. Ook de batterij inderdaad :)

idd , het blijven natuurlijk wel mooie machines maar bij
sommige modellen zou ik zeker even een straatje om
lopen en dan vooral die alles in 1 meuk.
 
Ach, een laptop is ook alles in 1 meuk en een Macbook Pro is echt iets waar je niet omheen kan om maar even een metafoor van je te lenen :) iMac is redelijk hetzelfde, maar dan met een prettig scherm en een prettiger prijs als je de specs bekijkt. Niets om je voor te schamen. Als je Mycom als tip onthoud komt het ook met die nieuwe schijf wel goed denk ik ...
 
@ Yoozer:

OS 9 is idd klote maar gebruik het nog steeds ;) ( voor de NordModular G1 & Micromodular)

Ik heb een studio maar treed ook veel op en dat wil ik op de zelfde machine doen...en soms heb is al die aansluitingen dus ook nodig.

Ik moet idd niks kopen maar als je al die jaren klanten probeert te binden aan je verwacht ik wel dat er naar die klant geluisterd wordt en dat doet Apple in vele gevallen niet! Ik weet dat het een commercieel bedrijf is en dat ze een bepaalde strategie hebben maar ben het er af en toe niet mee eens.

En in alle redelijkheid...er is geen goed alternatief. Zoals de topicstarter al eens schreef...hij bouwde jaren lang PC's en weet dus alle in's en out's. Ik heb daar geen tijd en zin in. Ik wil een computer die, als ik hem uitpak, meteen doet wat ik wil en dat ik na 30 minuten muziek kan maken.

Werk nog steeds met OS 9.2.2 en met OSX 10.3.9 en
10.4.11 en dat op 1 Mac :walker:
 
Back
Top