Welke Mac Pro configuratie voor Logic studio 9

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@Alex: misschien heb ik overgevoelige oren... :D

En inderdaad, de iMac i7 presteert in veel gevallen beter dan dat Mac Pro-serie.
Uitstekende machine voor minder geld dus.
Mocht de Mac Pro ooit worden geüpdate, dan wordt het weer een ander verhaal...

Kans is niet onbestaande dat ze er zelfs mee stoppen...
 
best GEEN mac pro kopen momenteel

enorm verouderd.
wachten op nieuwe modellen

alternatief iMac of Mac Mini kopen (deze laatste wel configgen bij Apple store naar i7, mogelijk ook quad..)
 
Hartelijk dank voor al jullie tips:)
Inderdaad; motu ultralite mk3 is een
prima tip voor 8 in 8 uit
Optie: wellicht next MAC pro afwachten...
 
je zou ook kunnen denken aan een best of both worlds oplossing. Apple software tegen de prijs van gewone hardware.

Ik werk inmiddels al 3 jaar met het hackintosh(osx software op gewone pc) concept. In den beginnen op een oude amd computer met logic 8, sinds dit weekend mijn system geupgrade naar Lion 10.7.2.

Tegenwoordig is het echt een peuleschil dit werkend te krijgen. Mijn lion install op mijn ssd duurde wel geteld 11 minuten!

Ik draai inmiddels als een tijdje loogic 9 (9.1.5) met mijn fa-66 geluidskaart.

Ik weet niet wat je budget is maar ik was voor 600 euro helemaal klaar en heb een pc met ongeveer imac 2011 specs daarvoor gekregen.

check anders http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac

Zeker als je voor iets als een mac pro oplossing wil, kan het je 1000 euro schelen!
 
best GEEN mac pro kopen momenteel

enorm verouderd.
wachten op nieuwe modellen
Eens, ben jij op de hoogte wanneer de nieuwe modellen ongeveer komen ?

Zeker als je voor iets als een mac pro oplossing wil, kan het je 1000 euro schelen!
Grrr dodelijk......Morgen mn desktop verkocht, was van plan om een een een imac voor in de plaats te doen voor meer horse power. Imac wordt erg prijzig als je upgrade naar ssd, i7.......ram mhz is ook beetje aan de trage kant. De moeite waard dus om zelf 1 in elkaar te steken.

Dank voor de link en je post :okdan:
 
je zou ook kunnen denken aan een best of both worlds oplossing. Apple software tegen de prijs van gewone hardware.

Ik werk inmiddels al 3 jaar met het hackintosh(osx software op gewone pc) concept. In den beginnen op een oude amd computer met logic 8, sinds dit weekend mijn system geupgrade naar Lion 10.7.2.
...
check anders http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac
Wow, dat lijkt me wel wat !

Maar ja hoe zit het bvb met drivers voor PCI kaarten ?
Die zijn toch niet meer in de Mac-hardware te draaien, niet ?

Is er ergens een test software om te zien of je hardware OSX aankan ?
Welk hardware-systeem heb jij nu (Lion 10.7.2) ?
 
Eens, ben jij op de hoogte wanneer de nieuwe modellen ongeveer komen ?

Het is pure speculatie, maar misschien komt die wel helemaal niet. Kleine kans, 1 nieuwe serie zit er allicht nog wel in, maar Mac is duidelijk bezig met een nieuwe strategie, en wat ik ter vergelijk maar even formule 1 racen noem hoort daar niet meer bij. Jammer, maar niet onbegrijpelijk, het kost veel en levert ze weinig meer op. Het lijkt me niet ondenkbaar dat ze het bij de iMac en MacBooks laten, en de iMac een soort Pro optie gaan geven die wat meer flexibel is qua uitbreidingen. Met thunderbolt rekent Mac er volgens mij ook een beetje op dat pcie kaarten snel tot het verleden gaan behoren. Misschien kijken ze die kat nog even uit de boom?
 
Wow, dat lijkt me wel wat !

Maar ja hoe zit het bvb met drivers voor PCI kaarten ?
Die zijn toch niet meer in de Mac-hardware te draaien, niet ?

Is er ergens een test software om te zien of je hardware OSX aankan ?
Welk hardware-systeem heb jij nu (Lion 10.7.2) ?

Als je er voor zorgt dat je moederboard van gigabyte is, de videokaart in de lijst van compatible kaarten staat is er niets aan de hand!

Ik had in mijn eerste versie zelfs mijn m-audio 2496 werkend onder leopard.

Drivers voor pci kaarten, tja als de fabrikant ze zelf niet schrijf kan je alleen hopen op drivers van uit de community. Er is geen test software, je zal dus even je hardware moeten googlen, maar nogmaals als je zorgt dat je gigabyte moederboard en juiste videokaart heb is er niets aan de hand.

Zijn er dan geen nadelen bij een hackintosh? Jawel, je kan niet elke update meteen installeren, eerst checken via de bekende websites of er speciale zaken zijn waar je mee rekening moet houden. Maar tegenwoordig zijn er geen uitzonderingen.

ik heb op dit moment dit staan als osx bak:

Gigabyte GA-P55M-UD2
Intel Core i5 i5-750
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB
Be quiet! Pure Power BQT L7-530W
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G201 80GB
Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

Apple keyboard en magic mouse.
 
Er zijn nu juist weer signalen verschenen die wijzen op een Mac Pro update.
http://www.macrumors.com/2011/12/04/mac-os-x-10-7-3-beta-drivers-reveal-evidence-of-new-mac-pros/

En over dat Hackingtosh gedoe: prima als je daarmee wilt knutselen, maar dan niet zeuren als het (opeens) niet (meer) werkt. Bijvoorbeeld, een Apple-update kan de boel weer teniet doen namelijk.

Klopt, als niet handig bent of totaal geen gelazer wilt moet je gewoon een apple computer kopen.

Maar ja, als het je 1000 euro scheelt, dan kan het wel eens waard zijn. Zeker als je muziek maken alleen als hobby hebt enniet om je brood mee te verdienen.

Ik heb tot nu toe geen gelazer gehad met software.(ik heb uiteraard osx snow leopard en lion gewoon gekocht)
 
Voor ik het vergeetn een hackintosh upgrade je makkelijker en goedkoper!

Ik herinner me nog het verhaal van AOR, zijn videokaart (een nvidia 7300) in zijn mac pro was stuk gegaan. Hij heeft deze uiteindelijk laten vervangen door een dezelfde terwijl dat ding allang achterhaald was. Koste hem toen bijna 300 euro! Terwijl een ati 6850 op dit moment 125 euro kost.
 
ah ja

Draai hier nu al +2 jaar een quadcore hackintosh
maar heb voor mezelf in de studio toch een Mac Mini Core i7 aangeschaft om gezeik te vermijden. Draait ook een hoop zuiniger en stiller.
Mijn hackintosh momenteel is perfect (via KAKEWALK.se) maar een update kan daar snel verandering in brengen.
Indien ik alle uren dat ik er vroeger aan gesleuteld heb (van Leopard tot Lion) optel, en reken aan de prijs dat een IT'er normaal kost, dan had ik beter een echte mac gekocht, en had ik zo goed als geen tijd verspild. ;) Maar goed, het is en blijft leuk te prutsen met die dingen...
 
mac pro is wel duurzamer. als er iets stuk gaat kan je het makkelijker vervangen. imac stuk betekent weggooien en nieuwe kopen (temzij je mac care hebt)

ook moet je maar van glimmende beeldschermen houden.

en je kan er natuurlijk harddisks bij plaatsen, kaarten in stoppen, extra beeldschermen ed.

overal ben je denk ik voor audio editing goed af met een imac.
als ik nu voor de keuze zou staan zou ik er denk ik ook voor kiezen.
toch ben ik heeeeel blij dat ik in 2006 voor een mac pro gekozen heb.
nooit serieuze problemen mee gehad. draait nog steeds snel en stabiel op het nieuwst OS
en blijft voorlopig nog wel even doorkachelen hier :)

nog een leesje:

http://www.macworld.com/article/133150/2008/05/macbuying.html
 
ah ja

Draai hier nu al +2 jaar een quadcore hackintosh
maar heb voor mezelf in de studio toch een Mac Mini Core i7 aangeschaft om gezeik te vermijden. Draait ook een hoop zuiniger en stiller.
Mijn hackintosh momenteel is perfect (via KAKEWALK.se) maar een update kan daar snel verandering in brengen.
Indien ik alle uren dat ik er vroeger aan gesleuteld heb (van Leopard tot Lion) optel, en reken aan de prijs dat een IT'er normaal kost, dan had ik beter een echte mac gekocht, en had ik zo goed als geen tijd verspild. ;) Maar goed, het is en blijft leuk te prutsen met die dingen...

www.kakewalk.se is inderdaad ideaal. De uren die ik er aan besteed had zijn behoorlijk , maar met de laatste installatie(lion) was ik wel geteld 15 minuten bezig met wachten tot kakewalk.se de usb disk had gemaakt en 11 minuten bezig met wachten tot lion geinstalleerd was. Hoefde verder niets meer te installeren geen drivers oid, ze hebben het nu zo simpel en makkelijk gemaakt. Komt geen terminal of bash sessie meer aan te pas. Mits je je natuurlijk houdt aan die geverifeerde hardware lijst. Als je dan zorgt dat je bv ook een videokaart neemt die apple zelf gebruik ben je verzekerd van enige ondersteuning voor toekomstige versies.
 
Als je er voor zorgt dat je moederboard van gigabyte is, de videokaart in de lijst van compatible kaarten staat is er niets aan de hand!

Ik had in mijn eerste versie zelfs mijn m-audio 2496 werkend onder leopard.

Drivers voor pci kaarten, tja als de fabrikant ze zelf niet schrijf kan je alleen hopen op drivers van uit de community. Er is geen test software, je zal dus even je hardware moeten googlen, maar nogmaals als je zorgt dat je gigabyte moederboard en juiste videokaart heb is er niets aan de hand.

Zijn er dan geen nadelen bij een hackintosh? Jawel, je kan niet elke update meteen installeren, eerst checken via de bekende websites of er speciale zaken zijn waar je mee rekening moet houden. Maar tegenwoordig zijn er geen uitzonderingen.
m.u.f.f thanks !

Die updates zijn die zo noodzakelijk ?
(ikzelf werk nog steeds tevreden met XP)

Verder toch nog betreft drivers : als ze bestaan voor OSX draaien ze dan op elke versie ervan ?
(Lion, Leopard e.d. ik ben daar niet zo goed in thuis en vind al die extra nummering of benaming eerder verwarrend.)
 
Bericht door een moderator:
Omdat deze thread inmiddels niks meer te maken heeft met de originele vraag, en nog veel minder met synths, sluit ik hem. Eventuele verdere discussie kan in de daarvoor geëigende PC en Mac configuratie draadjes.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top