Logic 9 (Mac) écht zoveel beter dan Logic 5.5 (PC)???

't Maakt niet uit waarmee je muziek maakt...als je maar muziek maakt.

Ik denk wel dat 154 gelijk heeft...wat betreft optimaliseren e.d. Een mac is ready out of the box en de meeste PC's niet. Een mac is een (redelijk) gesloten systeem waardoor de software ontwikkelaar weet wat de computer wel of niet kan. Zo krijg je dus een erg stabiel systeem en daarom zie je in de meeste studio's een Mac staan.
 
Ja, de overweging om op een andere DAW over te stappen (Cubase 5) had ik ook al gemaakt, maar op een of andere manier kan ik daar ECHT niet aan wennen...

Van oorsprong ben ik Cubase gebruiker, eerst jaaaaren op Atari 1040 en daarna op PC, Cubase VST32 / VST5. Daarna in 2002 op Logic 5 overgestapt en ik was binnen 1 dag compleet om! Wat fantastisch, hoe LOGISCH!!! :P

Diverse malen geprobeerd om op Cubase / Nuendo over te stappen en elke keer botste ik en de interface ervan. Ook ben ik heel erg te spreken over de plugins uit Logic. De compressor in Logic bijvoorbeeld; The guy who invented it, is a genius!!!

Dus het lijkt mij duidelijk dat ik altijd Logic zal blijven gebruiken.
Ik ben opzich wel overtuigd dat ik naar Mac zal moeten overstappen, ook al zal dat wel moeilijk zijn. Het zal me uiteindelijk goed doen.

Maar helaas moeten die appeltjes zoooooo duur zijn.
Ik heb ook al gekeken naar een Mac Mini, maar helaas, daar kun je maar 1 scherm op aansluiten. En dat terwijl ik juist 2 mooie schermen heb hangen.

Hoe is trouwens de integratie van Logic 9 over meerdere beeldschermen???

Dus jaaa... dan maar even diep in de buidel tasten!
Tja, of niet...

(Ik ben nu weer terug op 50/50 wat de keuze gaat worden!)
 
http://buyersguide.macrumors.com/

Qua even een momentje objectieve input voor een keus, product lifecycles zijn altijd handig om even te bekijken.

Overigens was ik bij Logic juist altijd zo blij met hoe ze alles zo mooi overzichtelijk in 1 scherm hadden gekregen. Door die integratie ben ik persoonlijk meer van groter scherm(27" anyone?) dan van meerdere schermen. Maar goed, ik staar driekwart van de tijd toch naar tweeregelige prigel-lcd schermpjes of looplichtjes op mn drumvrienden...
 
En een Imac dan?
Maat van me heeft de nieuwe 27 inch gekocht. Is iemand die fulltime muziek maakt en is er heel erg blij mee.
Geen dubbel beeldscherm meer nodig. Dus kan je die mischien verkopen en vaatwasser voor kopen :eureka:


Ja, de overweging om op een andere DAW
Dus het lijkt mij duidelijk dat ik altijd Logic zal blijven gebruiken.
Ik ben opzich wel overtuigd dat ik naar Mac zal moeten overstappen, ook al zal dat wel moeilijk zijn. Het zal me uiteindelijk goed doen.

Maar helaas moeten die appeltjes zoooooo duur zijn.
Ik heb ook al gekeken naar een Mac Mini, maar helaas, daar kun je maar 1 scherm op aansluiten. En dat terwijl ik juist 2 mooie schermen heb hangen.

Hoe is trouwens de integratie van Logic 9 over meerdere beeldschermen???

Dus jaaa... dan maar even diep in de buidel tasten!
Tja, of niet...

(Ik ben nu weer terug op 50/50 wat de keuze gaat worden!)
 
En een Imac dan?
Maat van me heeft de nieuwe 27 inch gekocht. Is iemand die fulltime muziek maakt en is er heel erg blij mee.
Geen dubbel beeldscherm meer nodig. Dus kan je die mischien verkopen en vaatwasser voor kopen :eureka:

Haha, nee een iMac gaat in mijn setup gewoon niet passen (letterlijk, qua opstelling dan). Een Mac Mini (welke in feite een iMac zonder scherm is) wel. Die zou ik bijvoorbeeld op 1 scherm aan kunnen sluiten en een PC met Soundforge op het 2e scherm. Zo bespaar ik wel een hoop centjes.

Maar ik denk dat ik toch uiteindelijk liever een Mac Pro heb dan een Mac Mini.

Zeg... hoe makkelijk werkt een netwerkje tussen Mac en PC, qua file sharing etc...???
 
Die fraaie 27" is een prachtige quad-core, das toch zeker geen Mac-mini ;)
 
Die fraaie 27" is een prachtige quad-core, das toch zeker geen Mac-mini ;)

Oh ja ik zie het nu. Sjeeees wat een mooie dingen zijn het toch ook he. Jammer dat ik die niet echt kwijt kan bij mij, alhoewel, alles valt te passen en meten...............................

Waarom is er nu geen Mac Pro kast met de Specs van deze iMac????
 
Gewoon mac pro met logic 9.. NIETS beter als dat. loopt lekker soepel allemaal en stabiel (tegenover windows) En het gebruik van meerdere schermen met logic is geen probleem, werkt perfect. Ook bijna geen last van drivers installeren want bijna alles loopt direct als een zonnetje op ene mac. Je zult er jaren plezier van hebben terwijl je met windows binnen paar maanden alweer moet herinstalleren ivm alle crashes exc.
en trouwens die logic compressor is vanaf 8 verbeterd ;)
 
die i7 imac is sneller dan de mac pro quadcore

Daarom istie ook ongeveer 1000 euro goedkoper......
Lijkt mij dat de Mac Pro welke een Xeon CPU heeft toch nog sneller / krachtiger is dan de i7....

Gewoon mac pro met logic 9.. NIETS beter als dat. loopt lekker soepel allemaal en stabiel (tegenover windows) En het gebruik van meerdere schermen met logic is geen probleem, werkt perfect. Ook bijna geen last van drivers installeren want bijna alles loopt direct als een zonnetje op ene mac. Je zult er jaren plezier van hebben terwijl je met windows binnen paar maanden alweer moet herinstalleren ivm alle crashes exc.
en trouwens die logic compressor is vanaf 8 verbeterd ;)

Nou, PC heb ik nooit hoeven herinstalleren en heb ook nooit crashes. Maar wat ik al zei; ben een echte PC man, heb heel mn leven al PC's gebouwd en dus is een stabiel systeem configureren voor mij geen probleem.

Dus vanwege de stabiliteit zou ik het niet doen.

Trouwens gisteren nog wat filmpjes van Logic 9 zitten jijbuizen. Heel vet hoor, die flex opties etc. Helemaal tegek!

Wat is er trouwens aan die Logic compressor verbeterd vanaf 8???
 
Je hebt het over dat mac slomer is dan pc?? ik denk dat je niet weet wat tje meemaakt met een nieuwe mac.

Lees http://db.tidbits.com/article/8893 maar eens. Er was voor de G5 een stukje software; de API die dat programma toelaat zit niet meer in Snow Leopard.

De beweging van de muis interpreteren mensen als "sloom".

De enige reden om te switchen is de software. Hardware in ieder geval niet; er zit precies hetzelfde in beide systemen op EFI na.

PC only-plugs? Kijk naar vervanging, niks frustrerender dan erachter komen dat een essentieel effect of synthje het stomweg niet meer doet, en dan kun je alsnog gaan dokken voor een V-Machine of zo.
 
Ik vind wel dat er wat tegengeluiden moeten komen hoor.
Als dat apple gezwets.
Ik zal eens ff een paar goede argumenten VOOR pc de groep in gooien:

1. Het design van apple computers is mager. PC wint met grote afstand op dit gebied.
2. De bedrijfsfilosofie van Microsoft is beter dan van Apple. Microsoft staat tenminste ergens voor.
3. De integratie tussen hardware en software is matig bij Apple. Vaak heb je te maken met een samengeraapt allegaartje van losse net niet goed bij elkaar passende onderdelen.

Als je na deze post nog besluit een Mac te kopen...dan weet ik het ook niet meer...

Wow. Dit is wel frapant. Want ik zou precies hetzelfde zeggen, maar dan met Microsoft/PC en Apple/Mac omgedraaid.
 
ze zeggen het bij de imac store Sub.....

quad vc quad is de Imac sneller, en tering goed beeld die Imac
 
die i7 imac is sneller dan de mac pro quadcore

Er is geen i7 iMac quadcore, wel een i5 iMac quadcore.

Alleen even mee oppassen. Apple is momenteel gestopt met leveren van de 27 Inch iMacs door verschillende vrij serieuze problemen.

Bovendien zijn er nog wel wat nadelen aan een iMac. Denk aan het ontbreken van uitbreidings mogelijkheden dmv pci-e slots. Je kunt natuurlijk via USB of Firewire uitbreiden maar daat zitten wel beperkingen aan (extra usb of firewire aansluitingen creeeren kan zo bijvoorbeeld niet).

Ik blijf er alleen bij, Apple is duur, dat weten we. Maar de MacPro is wel heel erg duur.
 
Als ik zo de discussie lees, zou ik zeggen koop een Apple Imac 27" met logic. Schaf dan ook gelijk parallels dekstop aan, kun je gewoon Soundforge (en andere programma's) blijven gebruiken in een Windows omgeving zonder de Apple opnieuw op te starten. Files kun je makkelijk gebruiken in beide systemen. Daarnaast zou je ook met Bootmanager Windows kunnen installeren en kun je eenvoudig switchen! Daarnaast zijn OS updates bij MAC vaak veel goedkoper.

Ik heb zelf een PC (en een oude Imac), maar zit zelf ook sterk te denken aan een overstap. Ik heb geen bedrijf en hoef geen €2000 ui te geven...helaas ;) Anders had ik het wel geweten.
 
Volgens de Applestore is de magic mouse ook gewoon te bestellen, en heb je je macbook op maat samengesteld binnen een paar werkdagen. In de praktijk valt het allemaal wat tegen vrees ik. Ze maken mooie produkten maar het blijft een hufterig kutbedrijf. Zeker als het op communiceren aankomt...
 
Volgens de Applestore is de magic mouse ook gewoon te bestellen, en heb je je macbook op maat samengesteld binnen een paar werkdagen. In de praktijk valt het allemaal wat tegen vrees ik. Ze maken mooie produkten maar het blijft een hufterig kutbedrijf. Zeker als het op communiceren aankomt...

Ja dat maakt het voor mij ook nog steeds lastig om een mac te kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met OSX en Logic (gewoon netjes betaald) maar ik draai geen originele mac hardware om precies deze reden.
 
Stel nou:


  • 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7
  • 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB
  • 1TB Serial ATA Drive
  • ATI Radeon HD 4850 512MB

  • 8x double-layer SuperDrive
  • Apple Magic Mouse
  • Apple Keyboard with Numeric Keypad (English) and User's Guide
  • Country Kit

  • Logic Studio 9
Samen $2898

Dat naar euro's is 1978.56 Euro en een externe harde schijf kun je gebruiken voor meer opslag. Of is het Dollar = Euro?
 
Back
Top