Logic 9 (Mac) écht zoveel beter dan Logic 5.5 (PC)???

2998 US Dollars = 2046.84 Euros, volgens google.
Er is trouwens ook gewoon een Nederlandse apple store wellicht zijn de prijzen daar net iets anders?
 
Het is idd erg duur spul allemaal.
Maar je hebt er wel jaren plezier van.
Die Imac 27' is mischien niet eens zo heel duur als je erover nadenkt.
Je hebt echt een mega mooi groot beeldscherm en een snelle computer in een.
Zodra mijn portemonnee het toelaat koop ik er ook een.
 
Dan loop je alleen tegen 1 probleem aan. Vind maar een MacStore die een Mac naar het buitenland levert.

Doen ze simpelweg niet omdat de afspraak is niet met elkaar te concureren.

Heb ooit eens wat MacStore's in Engeland en Amerika gemaild maar dit was onder geen enkele voorwaarde een mogelijkheid.


Stel nou:


  • 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7
  • 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB
  • 1TB Serial ATA Drive
  • ATI Radeon HD 4850 512MB

  • 8x double-layer SuperDrive
  • Apple Magic Mouse
  • Apple Keyboard with Numeric Keypad (English) and User's Guide
  • Country Kit

  • Logic Studio 9
Samen $2998

Dat naar euro's is 1978.56 Euro en een externe harde schijf kun je gebruiken voor meer opslag. Of is het Dollar = Euro?
 

Mja, dat is wel erg fout hoor.
Bovendien zal dat niet heel lang duren aangezien PsyStar de rechtszaak ook al heeft verloren.

Bovendien kun je dit met wat onderzoek makkelijk zelf realiseren met een usb stickje.

Maar geld verdienen op basis van het idee/product van een ander vind ik wel erg fout, zeker gezien alles wat men daarvoor gebruikt zo 1 op 1 uit de OSX86 community wordt gejat. Men laat dus de community onbetaald het onderzoek doen en pikt dit om hun eigen product aan de man te brengen.

HEEL FOUT!
 
check ff logic ninja:

http://www.youtube.com/user/SFLogicNinja

Belangrijkste is dat Logic 9 anders klinkt dan 5.5 dus dat is ff wennen.

ik vind 9 veel cooler qua functies:

door andere logic songs zoeken en tracks daarvan importeren -> ff die bassdrum uit een andere songs eronder zetten :)

channelstrips saven en op een andere track gebruiken -> geweldig

timestretchen en audiofiles locken in de grid -> niet meer die slechte time and pitch factory gebruiken.

Niet meteen switchen maar even een tijdje beide programmas naast elkaar draaien -> bootcamp. anders word de switch te groot en ben je eeuwig naar die coole tricks aan het zoeken. ( ook omdat je OS wisselt )

op een gegeven moment merk je dat je de oude niet meer gebruikt en dan weg ermee :)
 
HEEL FOUT!


Maak je niet zo druk, zo erg is het allemaal niet...Ja, je kan het ook zelf doen.
Je weet trouwens niet of ze het uit de OSX86 community hebben gejat. Ik neem aan dat ze zelf ook wel wat research hebben gedaan.
En het stelt ook allemaal geen ruk voor. Kwestie van de juiste hardware bij elkaar zoeken.
En de vergelijking met PsyStar gaat niet op aangezien dat een bedrijf uit de US is.
De EULA van Apple is vooralsnog niet rechtsgeldig in de EU. Zal die voorlopig ook niet worden. Ja, ze (apple) zeggen dat je in de problemen kan komen ...om bang van te worden...;-)
 
Laatst gewijzigd:
Maak je niet zo druk, zo erg is het allemaal niet...Ja, je kan je ook zelf doen.
Je weet trouwens niet of ze het uit de OSX86 community hebben gejat. Ik neem aan dat ze zelf ook wel wat research hebben gedaan.
En het stelt ook allemaal geen ruk voor. Kwestie van de juiste hardware bij elkaar zoeken.
En de vergelijking met PsyStar gaat niet op aangezien dat een bedrijf uit de US is.
De EULA van Apple is vooralsnog niet rechtsgeldig in de EU. Zal die voorlopig ook niet worden. Ja, ze (apple) zeggen dat je in de problemen kan komen ...om bang van te worden...;-)

Die EULA doet er niet zoveel toe. Het gaat erom wat de rechter besluit indien Apple besluit je voor de rechter te trekken.
Apple heeft een sterke zaak omdat men bij de aanschaf van een OS ook ondersteuning koopt en dit is in het geval van deze constructie onmogelijk voor Apple. Dan gooien ze het dus gewoon op het niet kunnen uitoefenen van hun bedrijfsproces. Een erg sterk argument voor de rechter.
Bovendien kan ik je het nodige gezeik met software updates beloven. Zelfs een hardware oplossing als EFI-X is/was hier erg gevoelig voor.

Moet zeggen dat ze er ook behoorlijk geld voor durven te vragen bij dit bedrijf. Wat dat betreft wel een beetje Apple like. :)

Wat ik fout vind is overigens niet ter discussie. Een product van een ander bedrijf misbruiken om de verkoop van je eigen product te stimuleren is simpelweg fout. Dat is mijn mening.

Waar je gelijk in hebt is dat dit bedrijf zijn gang kan gaan tot er een rechter uitspraak over heeft gedaan.
 
NVT anymore
 
Laatst gewijzigd:
Evenmin
 
Sorry voor de OT...

Die EULA doet er niet zoveel toe. Het gaat erom wat de rechter besluit indien Apple besluit je voor de rechter te trekken.
Apple heeft een sterke zaak omdat men bij de aanschaf van een OS ook ondersteuning koopt en dit is in het geval van deze constructie onmogelijk voor Apple. Dan gooien ze het dus gewoon op het niet kunnen uitoefenen van hun bedrijfsproces. .

EULA doet er wel degelijk toe want daarin staat dat je OSX niet op een non apple computer mag draaien. Mocht je dat wel doen is het logisch dat je geen ondersteuning krijgt. Eigen risico zeg maar. Core business van Apple is nog altijd computers verkopen, niet ondersteuning leveren.
Geen ondersteuning kunnen leveren is niet iets waar Apple direct schade van ondervind. Ik denk niet dat de rechter daar z'n tijd aan gaat verdoen.
 
Sorry voor de OT...



EULA doet er wel degelijk toe want daarin staat dat je OSX niet op een non apple computer mag draaien. Mocht je dat wel doen is het logisch dat je geen ondersteuning krijgt. Eigen risico zeg maar. Core business van Apple is nog altijd computers verkopen, niet ondersteuning leveren.
Geen ondersteuning kunnen leveren is niet iets waar Apple direct schade van ondervind. Ik denk niet dat de rechter daar z'n tijd aan gaat verdoen.

Iets is niet logisch of onlogisch. Zoiets staat vastgesteld in de voorwaarden.

Hoe kan een EULA niet van toepassing zijn terwijl het dan toch logisch is dat je geen support krijgt als je dit negeert? Iets is rechtsgeldig of niet.

Dit zijn juist van die zaken waar men rechters voor nodig heeft. Als alles zwart wit was dan hadden rechters geen baan. :)
 
Weer sorry voor de OT

Hoe kan een EULA niet van toepassing zijn terwijl het dan toch logisch is dat je geen support krijgt als je dit negeert? Iets is rechtsgeldig of niet.

Lastige zin dit ;-). Ik ken de Eula van Apple niet van buiten maar ik denk dat het gedeelte..."geen osx op een non apple compu" in de EU niet rechtsgeldig is.
In de EU is de EULA van APPLE dus niet compleet rechtsgeldig.
Is toch ook raar, koop je osx en mag je er niet mee doen wat je wil..?
Mag dus wel in de EU. En logisch dat je dan niet in alle situaties support krijgt. Moeten ze OSX maar niet los verkopen.
Stel, ik koop Windows 7 en probeer het op een power mac te installeren. Is toch ook logisch dat ik DAN geen support van Microsoft krijg?

BAck on topic, ..ff voor de duidelijkheid, ik kwam die link ook maar toevallig tegen. Heb zelf geen ervaring met hackintosh.
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet kopen i.v.m. updates en het feit dat ik geen zin heb om te troubleshooten mocht er iets niet werken.
 
Eh volgens mij heeft hier eigenlijk helemaal niets meer met het topic te maken? Subgroover ging voor de wasmasjien zover ik begrepen had. ;]

Nou, das nog jelemoal nie seker!

Even kijken op http://www.tweedehandsmac.nl/ hier zit altijd wel een
leuke Mac tussen , zeker als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt
hebben of wilt draaien :)

Even gekeken, maar gemiddeld toch nog zo'n 2000 pieken voor een Mac Pro Quad van begin 2008... Dan die paar centjes extra liever uitgeven voor een nieuwe! Wil wel volledige garantie en factuur etc. hebben natuurlijk.


Vandaag in Breda gewinkeld, toen liep ik langs de iFactors Apple shop. Toch even naar binnen om te kwijlen op die Mac Pro!!! :{
Blijft mooi spul hoor.

Ik heb nu besloten ALS ik voor een Mac ga, dan sowieso een Mac Pro en geen iMac.

Daar nog even e.e.a. nagevraagd, de Xeon Quad in de Mac Pro is krachtiger dan de i7 Quad in de iMac. Had ik wel verwacht en is natuurlijk logisch.

De basisprijs van de Mac Pro Quad is 2299,-
Valt mij eerlijk gezegd nog mee, want ik had iets van 2600 euro verwacht.
Maargoed, dit zijn dus gewoon de normale Apple prijzen NL.

Liefs breid ik de HDD nog wel uit met een extra terrabyte.
Ik neem aan dat dat gewoon SATA is en dat ik een standaard Samsung 1TB SATA HDD kan kopen? Of is dat toch beter via Apple zelf samen te stellen en in te laten bouwen???

Nu het volgende:
Ik werk zelf voor 2 daagjes in de week in een computerwinkel erbij. Puur voor de afwisseling en de gezelligheid. (Fulltime in je eentje muziek maken werkt ook niet echt motiverend natuurlijk...).
Nu kan ik daar ook de Mac Pro bestellen en krijg ik 12,5% korting!!!
Of ik daar Logic 9 kan bestellen moet ik nog even navragen.

maar is natuurlijk wel een goede deal he:
Mac Pro Quad standaard: 2299,-
Logic Pro 9: 499,-
1,5 TB Samsung Spinpoint HDD: 100,-
Totaal: 2898,-
Korting: 362,25
Te betalen: 2535,75


En dan nog even wat plugins bestellen via internet.

Alleen, een nadeel... als ik met bepaalde problemen kom -> geen service van de winkel waar ik werk, want wij zijn eigenlijk puur een PC winkel en weten niks van Mac. We kunnen hem alleen opsturen en hebben geen technische dienst in tegenstelling tot iFactors in Breda!!!

Momenteel neig ik 75% naar Mac Pro en 25% naar afwasmasjien+basgitaar+lcdtv
 
Alleen, een nadeel... als ik met bepaalde problemen kom -> geen service van de winkel waar ik werk, want wij zijn eigenlijk puur een PC winkel en weten niks van Mac. We kunnen hem alleen opsturen en hebben geen technische dienst in tegenstelling tot iFactors in Breda!!!


Ho ho, dat is natuurlijk helemaal geen nadeel want met een MAC is het uiteraard onmogelijk om tegen problemen aan te lopen! Zoveel moet toch onderhand wel duidelijk zijn lijkt me!

8o)
 
Zelf uitbreiden en bij problemen liever een pc-boer dan een Apple-boutique dus volgens mij alleen maar voordeel. Ik had ooit een HD-crash in mn iMac(is toch echt een normale hd die er in zit) en de boutique vroeg inclusief 320G schijf tegen de 260 euro. Mycom deed het voor net iets over de honderd euro en dat was inclusief 640G WD 7200rpm schijf. En de reparateur had dan wel geen goed kapsel, maar wel verstand van zaken.

In het kort, de hardware is gewoon standaard hardware. Volgens mij kan je best een eind komen met problemen.
 
Back
Top