Welke Mac Pro configuratie voor Logic studio 9

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

marxpost

Nieuwkomer
Lid sinds
1 september 2011
Berichten
3
Ooit begonnen met Notator, Atari en smpte met 8track.
Nu "gestrand" met Logic 5.5.1 voor Windows Pentium4 2.8Ghz en 3 G,
Emagic a 6|2 m,
Mackie 1604-VLZ3,
BCF2000 (LogicControl mode) voor automatisering.

Moet nodig upgraden, PC trekt het niet, overload, crashes etc.
Nu wil ik het volgende aanschaffen:
Een Mac Pro 3,2-GHz quad-core Intel Xeon "Nehalem"
12 GB (3x4 GB), Logic studio 9 en Motu 828 MK3 Hybrid.

Ik wil vooral meerdere VSTi's realtime kunnen editen,
bv. meerdere Moog Modulars en meerdere samples(esx),
is hier het werkgeheugen een bottleneck, of is bv.2x2,6 GHZ
met bv. 8 G een betere keus.
Heeft er iemand ervaring met nieuwste
Mac pro en Logic studio 9?
 
Alles wat nu standaard wordt aangeboden op de apple site is top. Zelfs de laptops zijn belachelijk goed.

Heb net vorige maand een mac book pro gekocht. Loopt als een trein. Heb grote projecten met 50 tot 60 sporen. Werk nu aan een track met ziets als:

- 4 x nexus
- 5 x sylenth
- 3 x massives
- 5 x kontaktplayer
- de rest allemaal waves en automation tracks.

Zou me dus niet al te druk maken. Ik heb net nog een compleet album afgerond met mijn MAC PRO van 3 jaar geleden. Die was Quad-core. Ok, die gaf wat meldingen (dat die t niet meer trok) op het einde, maar goed. Hij deed het wel. Projecten die ik nu heropen op mijn laptop fietst die makkelijk doorheen.

Succes!
 
ps. "Ik wil vooral meerdere VSTi's realtime kunnen editen,
bv. meerdere Moog Modulars en meerdere samples(esx)"

waarom dan ook een Motu? Kan toch gewoon aansluiten op mengpaneeltje en dan richting (active) speakers?
 
ps. "Ik wil vooral meerdere VSTi's realtime kunnen editen,
bv. meerdere Moog Modulars en meerdere samples(esx)"

waarom dan ook een Motu? Kan toch gewoon aansluiten op mengpaneeltje en dan richting (active) speakers?

Hij heeft zoals iedereen toch een geluidskaart nodig ?
 
De goedkoopste Mac Pro voldoet al. Deze heb ik en hij trekt alles gemakkelijk. Let er wel even op dat het alleen PCI-e ondersteund, en niet PCI. Hier had ik niet naar gekeken en moest toen een nieuwe geluidskaart kopen.
 
wanneer j ealleen met AU/vsts werkt heb je niet perse een geluidskaart nodig.
Bedoel je trouwens niet de Ultralite mk3???
 
Kom op mensen, als je geluid in- en uitvoert op een computer (m.a.w. opnemen en afspelen), dan heb je een audio-interface nodig als je tenminste geen middelmatig geluid wilt en/of als je meerdere inputs en outputs wilt.
Op de MacPro kan je kiezen uit een interne PCI-e kaart of een van de vele USB/FireWire-oplossingen.
Motu is prima spul met, heel belangrijk, stabiele drivers.
 
Kom op mensen, als je alleen werkt met AU/vst (ja, dat kan) dán is een externe geluidskaart niet perse nodig..
 
"niet per sé" zeg je al....

Als je je digitale muziek optimaal wilt afluisteren, dan zal het toch eerst omgezet moeten worden en alleen al daarvoor is een goede D/A convertor (lees: audio-interface) essentieel.
 
"niet per sé" zeg je al....

Als je je digitale muziek optimaal wilt afluisteren, dan zal het toch eerst omgezet moeten worden en alleen al daarvoor is een goede D/A convertor (lees: audio-interface) essentieel.
Ach nee, het is een luxeprobleem :)

Maar als iemand zo serieus bezig is met muziek om een (dure) Mac Pro te kopen, waarom dan geen audio-interface erbij ;)
 
@Alex: pff...tja, zo lus ik er nog wel eentje: geluid is geluid, who cares the details...?

Nou ik dus...En als ik voor 200 euro al een beter geluid kan krijgen + nog wat in- en outputs erbij, dan zeg ik geen nee. En zeker niet als je al een Mac Pro gaat kopen.
 
100% mee eens dat je uiteindelijk een mooie interface aanschaft...

Maar de beste man zou ook een mooie Imac kunnen nemen, tenzij hij UAD oid wilt draaien....maar dat lijkt me toch niet (UAD is veel te duur imo)
 
@Alex: pff...tja, zo lus ik er nog wel eentje: geluid is geluid, who cares the details...?

Nou ik dus...En als ik voor 200 euro al een beter geluid kan krijgen + nog wat in- en outputs erbij, dan zeg ik geen nee. En zeker niet als je al een Mac Pro gaat kopen.


Voor 200 euro heb jij geen super goede interface die veel beter klinkt hoor. Ins en out zijn idd handig.. maar de beste man gebruikt plugins.... Een DUET is al 2x zo duur en babyface is ook 540 euro ofzo....

Ik zeg alleen dat het niet niet perse nodig is, is dat nu zo erg?
 
The Beatles maakten prachtige muziek op een analoge 4-sporen recorder. Niks mis mee, want het gaat vooral om de muziek: de compositie en de uitvoering. Dat beetje ruis (wat je op de re-masters niet eens meer hoort) maakt dan ook niet meer uit.
Mij gaat het erom dat als je zoveel geld gaat uitgeven aan een computer, het gek is als je niet een paar honderd euro extra uitgeeft om een optimale sound + extra mogelijkheden te krijgen i.p.v. de kale standaard-geluidskaartsound van de Mac (die niet helemaal ruk is, maar toch).
 
Jaja, het is al goed :D.... duidelijk verhaal....is ook zo als je een mac pro gaat kopen.... ik zeg alleen maar wat ik eerder al zei. Met als toevoeging waarom een macpro precies.....

(Ik zeg erbij, is dat nu zo erg, mede door je "pffffff" en omdat ik nu op een dell laptop met asio4all werk, en hiervoor een iMac met een DUEt en alleen vsts, maakt qua geluid echt niet veel uit, vandaar)
 
@Alex: misschien heb ik overgevoelige oren... :D

En inderdaad, de iMac i7 presteert in veel gevallen beter dan dat Mac Pro-serie.
Uitstekende machine voor minder geld dus.
Mocht de Mac Pro ooit worden geüpdate, dan wordt het weer een ander verhaal...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top