Windows 7

>3GB heb je alleen iets aan met 64 bits OS.

Da's niet helemaal waar. De meeste moderne 32 bit processoren - vanaf pak hem beet de Pentium II - hebben een 36 bit adres bus en kunnen dus 64GB adresseren. Dat gebeurt met Intel's "Physical Address Extension". Dat Windows niet hoger dan 3.5GB ofzo gaat, komt gewoon omdat je genaaid wordt door Microsoft:duivels: Ze kunnen het wel, maar alleen als je een Extra Dure Windows koopt:maffia:

http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx
 
Dit wil ik ook wel eens weten.
Draait Viruscontrol al onder 64bit trouwens? (ik vind er niks van terug alleszins)

De plugin zal op zich wel draaien op een x64 os, aangezien je normale x86 vst plugins ook kan draaien, maar er is geen x64 driver voor het usb gebeuren en die heb je zeker nodig.

Verder hebben wat mensen van de Access site getest onder Windows7 32bits, dus x86. Het resultaat is niet best, grote latency problemen en andere ellende. Aangeraden wordt te wachten op een nieuwe release.

Access zelf meldt dat ze bezig zijn met een Windows7 versie van de plugin en driver, voor zowel 32 al 64 bits.
 
Is wel goed om weten dat ze er bij Access toch aan bezig zijn.
Ondertussen dus gewoon wachten ...

Voorlopig maakt het voor mij ook niet veel uit, ik kan me trouwens voorstellen dat x64 voor een Virus helemaal geen meerwaarde biedt, vermits de synth zelf al 't werk doet.

Dat wordt natuurlijk wél een probleem als je alles op een 64bit platform wil gaan doen (wat ik van plan ben vanaf Windows 7), dan heb ik graag een x64 USB-driver waar ik kan op rekenen.
 
Voorlopig maakt het voor mij ook niet veel uit, ik kan me trouwens voorstellen dat x64 voor een Virus helemaal geen meerwaarde biedt, vermits de synth zelf al 't werk doet.

Precies, ik flipte er eerst ook van toen ik erachter kwam dat ik terug moest naar Vista 32bits voor die Virus, maar 64bit en muziekmaken is alleen leuk als je al je host en vstplugins ook 64bits hebt.

Ik gebruik bijvoorbeeld Reaper en als ik de 64bits versie daarvan draai kan ik alleen de plugins van Reaper x64 gebruiken, omdat die ook 64bits zijn. Dan kan ik ook meer geheugen als 3.2gb in gebruiknemen en werkt mijn processor ook 2x zo efficient. Ik kan echter niet de normale 32bits vstplugins openen, die werken gewoon niet in een 64bit daw.

Als ik andere gewone vst plugins wil gebruiken, moet ik de 32bits versie van Reaper draaien. Op deze manier heb je er zover ik weet niets aan dat je een 64bits os draait. Dan werk je op dezelfde snelheid en met hetzelfde geheugen als een 32bits os.

Aan de andere kant had ik wel een paar tooltjes die niets met muziek te maken hadden maar wel fijn werkte op het 64bits os. Zoals 7zip64 en IE8 64bits, dat werkte echt sneller.

Dat wordt natuurlijk wél een probleem als je alles op een 64bit platform wil gaan doen (wat ik van plan ben vanaf Windows 7), dan heb ik graag een x64 USB-driver waar ik kan op rekenen.

Nogmaals wat de Virus betreft: Of de VirusControl plugin 32bits of 64bits is niet meteen zo boeiend, als ze maar een 64bit driver uitbrengen, anders kun je de virus niet eens aansturen over usb, laat staan met VirusControl. Voor een 64bits os heb je ook 64bits drivers nodig, ongeacht of de software die je gebruikt 32 of 64bits is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik run nu voor het eerst Windows 7 (beta) en ik vind het erg vervelend dat er bijna geen drivers zijn te vinden voor mijn apparatuur.
Bijvoorbeeld mijn Tascam 1082, nu zit ik zonder geluid.

Drama.

tsja......
 
Zit zelf nog met Xp te werken en zou niets anders willen, Behalve als het echt waar is wat ze zeggen, Dat er een Xp in 7 zit, dan zou ik eventueel wel willen overschakelen...
Werk ook wel eens met vista op de laptop van mams, maar dat vind ik persoonlijk echt kut...
Vst`s die op mijn pc met xp 5 procent in beslag nemen, Nemen op vista ruim 20 in beslag!...
 
Zit zelf nog met Xp te werken en zou niets anders willen, Behalve als het echt waar is wat ze zeggen, Dat er een Xp in 7 zit, dan zou ik eventueel wel willen overschakelen...

Zit alleen in de Ultimate versie
 
Wordt geen emulatie als het goed is. Ik had begrepen dat het een geintegreerde virtual machine met een windows xp licentie is. Dus praktisch honderd procent compatibiliteit.
 
/daylife is nog steeds benieuwd naar de stabiliteit van Windows 7 in het algemeen...
of verschilt dat zoveel per applicatie?
 
Wordt geen emulatie als het goed is. Ik had begrepen dat het een geintegreerde virtual machine met een windows xp licentie is. Dus praktisch honderd procent compatibiliteit.

Net gelezen op microsoft.com dat het niet in de Home versie zit omdat het niet goed samenwerkt met hardware die aparte drivers behoeft zoals video of audio componenten. Dus alleen voor accountancy software ed.

Lijkt me trouwens nogal onzinnig om in Windows7 op XP emulatie te gaan werken omdat alles gewoon 100% draait onder W7 (32-bit). Bij mij tenminste wel. En dan heb ik het over
Software:
Cubase 5 (en Cubase 4, SX3, SX2 en SX)
WaveLab 6
Halion 3
Miroslav Philharmonik
Kore Player

Hardware:
Echo AudioFire12
M-Audio midisport 4x4
Steinberg cc121
Behringer BCF2000
Frontier Design Tranzport

Als je spul nu onder XP goed draait, en je hebt Windows7 niet nodig (beschikbaarheid meer dan 3GB RAM bijvoorbeeld), dan zou ik gewoon lekker bij XP blijven.
 
Precies, ik flipte er eerst ook van toen ik erachter kwam dat ik terug moest naar Vista 32bits voor die Virus, maar 64bit en muziekmaken is alleen leuk als je al je host en vstplugins ook 64bits hebt.

Ik gebruik bijvoorbeeld Reaper en als ik de 64bits versie daarvan draai kan ik alleen de plugins van Reaper x64 gebruiken, omdat die ook 64bits zijn. Dan kan ik ook meer geheugen als 3.2gb in gebruiknemen en werkt mijn processor ook 2x zo efficient. Ik kan echter niet de normale 32bits vstplugins openen, die werken gewoon niet in een 64bit daw.

Als ik andere gewone vst plugins wil gebruiken, moet ik de 32bits versie van Reaper draaien. Op deze manier heb je er zover ik weet niets aan dat je een 64bits os draait. Dan werk je op dezelfde snelheid en met hetzelfde geheugen als een 32bits os.

Aan de andere kant had ik wel een paar tooltjes die niets met muziek te maken hadden maar wel fijn werkte op het 64bits os. Zoals 7zip64 en IE8 64bits, dat werkte echt sneller.



Nogmaals wat de Virus betreft: Of de VirusControl plugin 32bits of 64bits is niet meteen zo boeiend, als ze maar een 64bit driver uitbrengen, anders kun je de virus niet eens aansturen over usb, laat staan met VirusControl. Voor een 64bits os heb je ook 64bits drivers nodig, ongeacht of de software die je gebruikt 32 of 64bits is.

ik lees net dat dat Sonar 64bit wel plugins op 32bit kan ondersteunen...
"...And now is an especially good time to make the jump to 64-bit. It’s easier on Windows than any other OS at the moment, and easiest in SONAR, because SONAR allows you to easily migrate 32-bit plug-ins into the 64-bit environment. ...."

stond in het artikel waarvan Daan een linkje poste
Als het in Sonar mogelijk is, waarom ondersteunen Cubase en andere DAW's dat dna nog niet :erm:
 
Ik hoorde pas dat Cubase ook een zogenaamde 32bit-->64bit wrapper heeft?

Inmiddels draai ik weer Win7 x64, omdat er sindskort een 64bit driver uit is voor de Virus ti, jeej!
 
Ik hoorde pas dat Cubase ook een zogenaamde 32bit-->64bit wrapper heeft?

Inmiddels draai ik weer Win7 x64, omdat er sindskort een 64bit driver uit is voor de Virus ti, jeej!

Ja, het heet VSTbridge. Schijnt niet echt 100% te werken als ik de reacties erover lees op www.cubase.net

Ik ben er ook wel benieuwd naar omdat ik volgende week mijn W7 Home Premium (64-bit!) ga halen. Benieuwd of het met mijn plugins en de bridge goed gaat werken, anders kun je ook nog Cubase 32-bit installeren onder de 64-bit OS. Dat schijnt ook gewoon te werken.
 
Ik heb zelf deze bridge geprobeerd, werkt echt bagger, veel drop-outs en crashes. Nu toch terug naar cubase op 32 bit, werkt prima in een 64 bit omgeving in windows.
Inmiddels heb ik zelf 2 licenties professional besteld van windows 7! Wat een verbetering zeg!
 
Back
Top