Distortion plugins voor windows 7 😇

chielos

...
Lid sinds
11 Maart 2003
Berichten
2.701
Locatie
delft
Ik heb een hele tijd geen muziek gemaakt en sinds een tijdje kriebelt het weer!
Ik gebruik ableton 9 en draai windows op een oude pc die tot nu toe zeer stabiel lijkt te zijn (🤞) Ik heb dus eigenlijk geen zin om na een jaar of vijf mijn pc weer aan het internet te hangen met alle gevolgen van dien.
Op zich kom ik met wat ik heb best ver met wat ik heb maar ik mis een of meerdere goede distortion cq overdrive cq saturatie plugins. Ik zoek iets wat ik vooral voor kicks kan gebruiken maar ook wel voor drums/percussie.
Kan iemand mij in de overdaad van plugins een beetje wegwijs maken? Misschien heeft iemand nog wat liggen?

Harde eis is dus dat het draait op Windows 7!!!
En... geen online activatie, dongles ed.

Alvast heel erg bedankt!
Cheers,

Mr.C
 
Ik ben onlangs overgestapt op van Windows7 naar 8.1. de update is gratis en is toch iets veiliger.
Ik gebruik vaak de saturator of overdrive van live (ik heb 9 suite).
Ik gebruik soms ook de overdrive van de tal dub 2, maar dat wil je denk ik niet op je kickdrums.
 
Yes, de saturator, overdrive en ook de amp gebruik ik nu maar ik vind ze allemaal vrij beperkt qua sound. Of misschien te herkenbaar?
Wat betreft de overstap van 7 naar 8.. wat bedoel je met veiliger?
 
Ableton 12 (als je de upgrade zou overwegen) heeft een nieuw distortion device "roar", klinkt na mn eerste experimentjes heel erg goed.

EDIT: ik zie dat de minimum requirements voor 12 hoger zijn dan Windows 7... sorry.

Trash 2 heb ik ook, klinkt goed.
Decapitator (64bit only, maar wel windows 7) is een goede, maar best dure saturatie plugin.
Verder gebruik ik veel Plogue Chipcrusher, maar dat is een beetje een aparte (is meer een bitcrusher, maar doet nog veel meer)
 
Bedankt! Ik zag thrash2 inderdaad in de "gratis plugins voor onder de kerstboom" staan. Hij was zelfs gratis te downloaden maar is nu discontinued en niet meer beschikbaar.
Als ik er zo even snel naar kijk lijkt het me wel een goede plugin! Iemand die deze nog heeft en niet (meer) gebruikt? 😘

Ik had al wat filmpjes van ableton 12 gekeken en die roar device ziet er idd goed uit maar momenteel zit een upgrade er niet in 😕
 
Gratis is altijd fijn 😁

Ik heb ze even snel gecheckt maar ze zijn wel hÊÊl beperkt qua interface. Ik zoek denk toch iets uitgebreiders. Misschien is die laatste nog wel wat, ik ga kijken of ik daar wat geluiden van kan vinden. Dankjewel!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top