Windows 7

Witek

Ingeburgerd
Lid sinds
4 juli 2008
Berichten
43
Locatie
Lelystad
Ik run nu voor het eerst Windows 7 (beta) en ik vind het erg vervelend dat er bijna geen drivers zijn te vinden voor mijn apparatuur.
Bijvoorbeeld mijn Tascam 1082, nu zit ik zonder geluid.

Drama.
 
Je gebruikt een beta, wat verwacht je nou zelf? Dat iedere fabrikant zn drivers klaar heeft voor de beta?

8o
 
Je gebruikt een beta, wat verwacht je nou zelf? Dat iedere fabrikant zn drivers klaar heeft voor de beta?
8o

De spijker op zijn kop. Sterker nog, verwacht van de meeste bestaande producten maar niet dat er de eerste maanden dat windows 7 uit is drivers beschikbaar komen.

De introducties van XP en Vista hebben ruim aangetoond dat de prioriteit van 3rd party fabrikanten niet perse ligt bij het ondersteunen van nieuwe OSen.
Bovendien zal het wel even duren voor de grote meute windows 7 draait dus heeft men helemaal geen haast.

Was het overigens niet zo dat in veel gevallen de Vista driver gewoon werkt?
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt in 7 gewoon vista of xp drivers gebruiken! Ik kon 6 maanden geleden al mijn programma's draaien op 7 ... alleen wavelab werkte niet. Voor de rest dus alles :)

JE moet dan even (geloof ik) met je rechtermuis op de installer klikken eigenschappen en dan kan je kiezen behandelen als : xp / vista enz en dan instaleerd ie um gewoon!!
 
Ik heb het een aantal maanden geleden ook geprobeert, ik kreeg mijn Delta1010 niet aan de praat, alleen als ik mijn buffer op 4096 zette. Normaal draai ik op 128, ik wist niet eens dat mijn buffer zo hoog kon :)

Dus draai ik nu Vista 64 en heb deze inmiddels opnieuw moeten installeren omdat mijn pc telkens crashte, ik weet niet of dit aan Vista lag.
 
Ik heb het een aantal maanden geleden ook geprobeert, ik kreeg mijn Delta1010 niet aan de praat, alleen als ik mijn buffer op 4096 zette. Normaal draai ik op 128, ik wist niet eens dat mijn buffer zo hoog kon :)

Dus draai ik nu Vista 64 en heb deze inmiddels opnieuw moeten installeren omdat mijn pc telkens crashte, ik weet niet of dit aan Vista lag.

Ik had geen problemen met mijn audiophile 2496!
 
Hier ook. Vind vista maar een gedrocht.

Uiteraard mag jij Vista een gedrocht vinden, maar bij de meeste mensen zijn de argumenten ver te zoeken. Men heeft roddels gehoord van Vista (voordat SP uitkwam en de hotfixes uitkwamen) en baseert zijn/haar mening op deze roddels zonder ooit met vista gewerkt te hebben. Vista werkt qua drivers vele malen beter dan XP, het enige nadeel is de performance verlies. Als je een pc hebt die krachtig genoeg is, is het totaal onzinnig om XP te draaien.
 
Aan de andere kant, als je een volledig stabiel systeem hebt met XP, waarom overschakelen?
 
Uiteraard mag jij Vista een gedrocht vinden, maar bij de meeste mensen zijn de argumenten ver te zoeken. Men heeft roddels gehoord van Vista (voordat SP uitkwam en de hotfixes uitkwamen) en baseert zijn/haar mening op deze roddels zonder ooit met vista gewerkt te hebben. Vista werkt qua drivers vele malen beter dan XP, het enige nadeel is de performance verlies. Als je een pc hebt die krachtig genoeg is, is het totaal onzinnig om XP te draaien.

Vanaf windows 95 ging ik altijd direct over op een nieuwe versie, dus resp. 98, 98SE, 98ME, 2000 en XP. Ook vista kwam er direct op. Natuurlijk die UAC direct uit (ik weet het, helpt de hele security filosofie naar de knoppen) maar toch, ik kon er niet aan wennen, ziet er allemaal wel leuk uit en zo maar ik zie de meerwaarde gewoon niet tov XP. Ik heb een redelijk snelle PC (dual 2,66 met 3GB RAM) maar als ik vista erop heb ik het net zo traag als XP op een P4 2.4. Dus lekker XP op deze machine en het vliegt. Windows 7 wil ik als ie uitkomt natuurlijk proberen en ik verwacht er eerlijk gezegd meer van dan van vista en denk dat ik dan ook wel op W7 zal blijven. Tot nu toe heb ik XP de prettigste windows versie ooit gevonden.
 
Vista werkt qua drivers vele malen beter dan XP, het enige nadeel is de performance verlies. Als je een pc hebt die krachtig genoeg is, is het totaal onzinnig om XP te draaien.

Ik hoop dat dit een satirische opmerking is ? :D
 
Ik ben nog bij xp lol.
nix mis mee...

sommige mensen gebruiken nog synths uit de jaren 70... da's pas oud!
Ik draai nog workbench 2.0 op kickstart 1.3
ik draaide nog niet zo lang geleden Basic V2.0 met 38k basic bytes free enzo...
 
Volgens mij draaien Windows 6 en 7 uiteindelijk op snellere computers veel beter dan XP. Gooi maar eens 8GB aan geheugen in je computer bijvoorbeeld. Maar het wordt pas interessant als je nu een nieuwe PC koopt en daar minimaal 2GB liefst 4GB in propt.
 
Volgens mij draaien Windows 6 en 7 uiteindelijk op snellere computers veel beter dan XP. Gooi maar eens 8GB aan geheugen in je computer bijvoorbeeld.
>3GB heb je alleen iets aan met 64 bits OS.
 
Laatst gewijzigd:
Meer dan 3GB heeft alleen maar zin bij de 64 bit varianten.

Maar na een magere upgrade van 300 euro (amd dual core, 4 gig en radeon 4850) voor m'n 4 jaar oude bakkie loopt alles als een zonnetje op W7 64bits. Enkel m'n ESI key control 25 wil niet herkend worden via USB, maar ik merk al dat meer controller keyboardjes daar last van hebben bij de 64 bits W7.

Padkontrol en MPD 24 worden zonder drivers bij naam herkend. Mijn MAudio Delta 2496 draait op XP 64 bits beta drivers van M-Audio zelf (ook door hun aangeraden als tussenoplossing) en had als enkel probleem dat de PC niet meer af wilde sluiten omdat de geluidskaart de resources niet vrijgaf. Door automatisch een script te draaien dat de audio services stopt bij het afsluiten van het systeem is dat probleem ook omzeild. Niet zelf bedacht, maar alles uit de MAudio forums opgevist.

Waarmee ik maar wil zeggen: als je gaat zeuren over het gebrek aan drivers, waarom begin je dan aan een Beta of RC van een OS? Wacht tot het uit is en wacht tot er drivers zijn. Anders moet je voorbereid zijn op het ergste of de handen uit de mouwen willen steken. Je kan ZEKER nu bedrijven nog niet gaan verwijten dat er nog geen drivers zijn.

Qua W7 zelf: XP ziet mij niet meer terug. Heb nooit grote problemen met XP gehad, maar dit is echt gewoon bloedje snel op mijn systeem, waarmee ik me ook terdege realiseer dat de huidige "mainstream" computer, krachtig genoeg is voor Vista/W7. Dat process van de minimum specs om het OS bijbenen heeft een jaar of 3 geduurd. Vista was dus gewoon te vroeg. Ik ga verder geen uitspraken doen over hoe goed of slecht of slim Microsoft is want aan mij hebben ze met vista niets verdied; heb ik overgeslagen. Kan alleem maar constateren dat het goed werkt en er geen enkele reden is om nog langer XP op m'n nieuwe PC te installeren.

En die ESI keycontrol die niet herkend wordt? Die sluit ik wel gewoon via Midi aan ipv USB ;)
 
Back
Top