Metasonix FX bak KV-100

attachment.php


Is volgens mij al een tijdje uit maar kon hem niet vinden op SF.
Obscure bak met ongetwijfeld een stevige prijs.
Demo's zijn te vinden op de Metasonix site.

The KV-100 contains the following:

- five goddamn real new-old-stock VACUUM TUBES.
- the basic preamp stage of our TM-7 Scrotum Smasher, driving:
- the waveshaping (pulser) and ring modulation functions of our TM-1, minus the ring-modulator carrier oscillator, which then drives;
- a VCO derived from our TM-3 (it is NOT intended for use as a synthesizer pitch source, only as a special effect for signal degradation), leading to;
- an all-new wide-sweeping bandpass filter, with envelope filter function plus wah capability (external pedal);
- plus an envelope follower, which also makes a gate signal;
- and a noise gate on the output, which is always active and is driven by said gate signal.

Plus relay-based true bypass for the main circuit, plus relay controlled activation of the VCO and pulser. Controllable with manual switches or external Fender-type amp footswitches.

Plus plenty of processing inputs and outputs for control voltages. No MIDI, dammit.

Only 8 knobs allow for vast ranges of distortion and effects, from subtle to flaming-enema. It's for those filthy, nutsack-sucking guitarists. Because they deserve, and love, flaming enemas.

Yes, you can plug your damn guitar into it, Yes, you can plug line-level sources into it. Yes you can run the output to a guitar amp or any mixer. Yes, all the inputs and outputs are compatible with modular synthesizers.


Specifications: Audio input accepts unbalanced guitar, microphone or line signals. Output 600 ohms unbalanced. 1/4" jacks for all I/O. Extra inputs: carrier audio input for ring modulator, CV inputs for VCO pitch and filter sweep. Extra outputs: envelope CV out, VCO waveform out, pulser waveform out. Frequency response: yes. Distortion: yee-haw. Filter sweep range: <100Hz to >12 kHz. Enclosed in rugged, moisture-resistant ABS utility box with hinged lid, carrying handle and latch. Size with lid closed 12.25"x7.4"x6.5" (314mmx186mmx168mm), weight (minus AC adapter) approx 2 lbs (1.4 kg). Power: 12 volts AC, 50/60 Hz, 1.5 amps. Uses Jameco 167151 AC adapter for power in 120v countries. Power inlet: 2.1mm coaxial jack.
 

Attachments

  • KV100thumbnail.jpg
    KV100thumbnail.jpg
    152,1 KB · Bekeken: 107
  • metasonix_small.jpg
    metasonix_small.jpg
    95,1 KB · Bekeken: 105
Last edited by a moderator:
@Bass en @RSB

Inderdaad, dat Metasonix spul klinkt altijd erg verrot.........en er blijven een hoop mensen helemaal weg van.

Waarschijnlijk omdat buizen zo koel zijn, of de prijs zo sjiek.

Ik loop er niet warm voor............

jij neemt liever een blokje om
maar serieus ..ik denk idd dat je beter een sherman voor de od / feel vd machine en bv een wave shaper / wave multiplier kunt gebruiken ...
om bv een nette ingestuurde blokgolg ...
of mooie hihat te SMASHUH ,..en er iets verdraaids uite krijgen ,..


jena ; aangezien je thuis bent in ,...welke module zou jij aanraden om bv je standaard osc sounds te verdraaien / bitcrushen / twisten [zodater een ander spectrum ontstaat ] ala wat een buis doet
maar dan op een andere manier
want overdrive vervorming van een sherman is wel egt anders wat er intern met signaal gebeurt dan een tube unit :engel::geslaagd:


jur-k niet reageren ,..nu he:biertje:
 
Vanaf de input gebruik ikzelf deze:

Een dot com input module, met schakelbare input.
q118l.jpg


De doepfer bitcrusher is wel goed, gebruik ik nu voor mijn snares.
A1891.gif


Het doepfer wasp filter om de digitale randen eraf te knagen.
a124.gif


Een Ken stone buizen amp (heb er 2 via etaoin), voor een uberdikke warme overstuurde output.

En klaar is jij.

GrtzzzzRb
 
En de wavemultiplier van metalbox voor extreme vervorming.
wave.gif


Dan heb ik nog deze modcans:
delay.jpg

freqshift.jpg


Waarmee je als set weer erg gekke shit kan doen:)


grtzzzzRb
 
Tja ik heb het al vaker gezegd: ik vind metasonix verspilling van goede buizen.
Ik snap niet waarom hij niet een apparaat maakt met zo'n ongelofelijke mooie buizen sound, dat je echt geen transistors meer wil. Doodzonde om alleen kapot geluid met buizen te maken. Je kan nl ook een superbruut ding maken met buizen die ook oorstrelend mooi kan klinken. Maar ik vind dat hij echt buizen een slechte naam bezorgt. En dan nieuwe old-stock buizen verknoeien aan zo'n herrieprut ding, doodzonde.

Eigenlijk is het geen verspilling van buizen...
De types die gebruikt worden in de Metasonix-spullen worden toch bijna nergens anders meer in gebruikt.
't Zijn geen doorsnee ECC??/12a?7 spullen die erin zitten.

jim
 
Juist die maffe type buizen kan je hele mooie high-end dingen mee bouwen. Dus daarom vind ik't zonde als je er troep mee maakt.
 
Voor de KV-100 :
6AK5's zijn er nog in overvloed, dus veel zal dat niet uitmaken.
6BQ7 is idd een leuke dubbeltriode, kan je dus wel wat mee.
5696 thyratron ? In juke-boxen nog wel eens gebruikt geloof ik.
6U8 ? Nergens veel gebruikt.

High End ? Zoals in "High End Audio" ?
 
jena ; aangezien je thuis bent in ,...welke module zou jij aanraden om bv je standaard osc sounds te verdraaien / bitcrushen / twisten [zodater een ander spectrum ontstaat ] ala wat een buis doet
maar dan op een andere manier
want overdrive vervorming van een sherman is wel egt anders wat er intern met signaal gebeurt dan een tube unit :engel::geslaagd:


jur-k niet reageren ,..nu he:biertje:

MMm, ik gebruik daar m'n MS20 voor en sinds kort een hardware software synth van Gijs Gieskes. Die heeft echt leuke bitcrush effecten en een sequencer die je via trigger aan kunt sturen.
 
Vooral dit is wel grappig...

Inevitably, the end of the TM series will cause shit-eating, ass-fisting guitar players to whine about how "underappreciated" they are. So, we're feeding them a foot-long fecal sandwich of audio penis.
 
Inevitably, the end of the TM series will cause shit-eating, ass-fisting guitar players to whine about how "underappreciated" they are. So, we're feeding them a foot-long fecal sandwich of audio penis.

haha nou ja als ze alleen met cool taalgebruik dat ding willen verkopen zal ze dat nog gaan tegenvallen, tenzij ze dat ding de helft goedkoper maken want met een Boss Metal zone pedaal kun je praktisch hetzelfde =)
 
Vooral dit is wel grappig...

Inevitably, the end of the TM series will cause shit-eating, ass-fisting guitar players to whine about how "underappreciated" they are. So, we're feeding them a foot-long fecal sandwich of audio penis.

Sjongejonge, marketing gericht op drie- tot dertienjarige anaalgefixeerde ventjes. Daar wil je toch niet mee gezien worden?

Maar het past wel bij het gekners dat uit de meeste modulaire set ups komt.
 
MMm, ik gebruik daar m'n MS20 voor en sinds kort een hardware software synth van Gijs Gieskes. Die heeft echt leuke bitcrush effecten en een sequencer die je via trigger aan kunt sturen.

gieskens die advert toch ook ...van die " weirde " mechanishe sequencers ..met een en met optical sequencer [rare techie dingetjes maaktie ...

maareen ms20 omte ...vervormen ok filteren kan die goed
[daar houdt bymy op ,..
dring mod . kunje niet een van buiten aansturen ,..
inputten

naaaa
kheb hier nog liggen een jhaible ring mod ems clone d8 ik
die bleeeeeeert
egt en reageert total anders dan de ms20 in ring mpod stand
ik denk dat ligt door de mogelykheden er bv een twee total aprte bronne door hen te kunne stoppen

me like ...the 2 differ modultated osc door mn ring module

buthnx :halleluja
 
En de wavemultiplier van metalbox voor extreme vervorming.
wave.gif


Dan heb ik nog deze modcans:
delay.jpg

freqshift.jpg


Waarmee je als set weer erg gekke shit kan doen:)


grtzzzzRb

inddeedd
brzke
mega modules die modcan[frequency ..geval lijkt erg vette dingen uitkomen ,...
zelfs asje der wat simples in stopt

en die delay ook tof
live wire[wiordt niet meergem,aakt toch / slechte leveringen ??]
iig die heeft een paar erg druk bezette panel ppuur voor modulations
voilcun nog wat ofso
moet egt mn doepfer voeding en rest in case gaan bouwen want ,.........
 
Back
Top