Metasonix FX bak KV-100

attachment.php


Is volgens mij al een tijdje uit maar kon hem niet vinden op SF.
Obscure bak met ongetwijfeld een stevige prijs.
Demo's zijn te vinden op de Metasonix site.

The KV-100 contains the following:

- five goddamn real new-old-stock VACUUM TUBES.
- the basic preamp stage of our TM-7 Scrotum Smasher, driving:
- the waveshaping (pulser) and ring modulation functions of our TM-1, minus the ring-modulator carrier oscillator, which then drives;
- a VCO derived from our TM-3 (it is NOT intended for use as a synthesizer pitch source, only as a special effect for signal degradation), leading to;
- an all-new wide-sweeping bandpass filter, with envelope filter function plus wah capability (external pedal);
- plus an envelope follower, which also makes a gate signal;
- and a noise gate on the output, which is always active and is driven by said gate signal.

Plus relay-based true bypass for the main circuit, plus relay controlled activation of the VCO and pulser. Controllable with manual switches or external Fender-type amp footswitches.

Plus plenty of processing inputs and outputs for control voltages. No MIDI, dammit.

Only 8 knobs allow for vast ranges of distortion and effects, from subtle to flaming-enema. It's for those filthy, nutsack-sucking guitarists. Because they deserve, and love, flaming enemas.

Yes, you can plug your damn guitar into it, Yes, you can plug line-level sources into it. Yes you can run the output to a guitar amp or any mixer. Yes, all the inputs and outputs are compatible with modular synthesizers.


Specifications: Audio input accepts unbalanced guitar, microphone or line signals. Output 600 ohms unbalanced. 1/4" jacks for all I/O. Extra inputs: carrier audio input for ring modulator, CV inputs for VCO pitch and filter sweep. Extra outputs: envelope CV out, VCO waveform out, pulser waveform out. Frequency response: yes. Distortion: yee-haw. Filter sweep range: <100Hz to >12 kHz. Enclosed in rugged, moisture-resistant ABS utility box with hinged lid, carrying handle and latch. Size with lid closed 12.25"x7.4"x6.5" (314mmx186mmx168mm), weight (minus AC adapter) approx 2 lbs (1.4 kg). Power: 12 volts AC, 50/60 Hz, 1.5 amps. Uses Jameco 167151 AC adapter for power in 120v countries. Power inlet: 2.1mm coaxial jack.
 

Attachments

  • KV100thumbnail.jpg
    KV100thumbnail.jpg
    152,1 KB · Bekeken: 107
  • metasonix_small.jpg
    metasonix_small.jpg
    95,1 KB · Bekeken: 105
Last edited by a moderator:
Vind hem wel tof klinken, maar bij die demo van de machinedrum hoor ik de hele tijd een hele hoge piep erdoorheen.....zwaar irritant.

grtzRb
 
hmm, iets anders dan overdrive/distortion komt er niet uit... erg beperkt voor 900 dollar
ik hoor ook niets wat een sherman ook niet zou kunnen
 
weleens ergens gelezen dat je beter geen NOS-buizen kunt gebruiken,
waarom weet ik niet meer.
 
Waarschijnelijk dat de buizen op zo'n lage spanning, 12v dus, werken.
Maarrr, het si AC, zou dus best wel verdubbelt oid kunnen zijn naar wat hogere VDC, en... er zijn ook buizen die niet op >300VDC werken, maar op bv ca 50VDC.

Idd, de gloeispanning van de buizen is 12V en die kan je met een trafo verhogen naar wat je maar wilt. Meestal gebruiken ze de secundaire en primaire windingen andersom, zodat je een gewone 220-12V trafo kan gebruiken.
 
Ik ben best open-minded denk ik, maar met dat metasonix spul kan ik gewoon echt niks mee. Ik ben het met bass eens dat de sherman dit ook wel kan wat ze in die demos laten horen en warschijnelijk nog beter, die piep zal er wel blijven naar ik vrees aangezien het in elke demo te horen is bij bepaalde settings, metasonix ziet er erg koel uit maar klinkt mij iets te kapot voor het geld.
 
@Bass en @RSB

Inderdaad, dat Metasonix spul klinkt altijd erg verrot.........

In dit geval verwacht je geen schone sound gezien de aarsen en scrotums.
Is het eigenlijk wel scrotums of toch scrota...? Maar dat terzijde.
 
Bah dat zwaar dominante resonantie-rinkel bijgeluid. Ik zou er gauw ziek van worden.

Verder is t wel weer ontzettend goeie eyecandy.. En staat natuurlijk heel stoer naast je distressors.
 
Tja ik heb het al vaker gezegd: ik vind metasonix verspilling van goede buizen.
Ik snap niet waarom hij niet een apparaat maakt met zo'n ongelofelijke mooie buizen sound, dat je echt geen transistors meer wil. Doodzonde om alleen kapot geluid met buizen te maken. Je kan nl ook een superbruut ding maken met buizen die ook oorstrelend mooi kan klinken. Maar ik vind dat hij echt buizen een slechte naam bezorgt. En dan nieuwe old-stock buizen verknoeien aan zo'n herrieprut ding, doodzonde.
 
Tja ik heb het al vaker gezegd: ik vind metasonix verspilling van goede buizen.
Ik snap niet waarom hij niet een apparaat maakt met zo'n ongelofelijke mooie buizen sound, dat je echt geen transistors meer wil. Doodzonde om alleen kapot geluid met buizen te maken. Je kan nl ook een superbruut ding maken met buizen die ook oorstrelend mooi kan klinken. Maar ik vind dat hij echt buizen een slechte naam bezorgt. En dan nieuwe old-stock buizen verknoeien aan zo'n herrieprut ding, doodzonde.

Helemaal mee eens!

Design is wel leuk en buizen zijn 'hip' maar kom op! wat een kut sound, in mijn oren dan. Tja en de prijs....
Persoonlijk maakt het helemaal niet uit hoe mooi of lelijk je gear is, als het maar klinkt! Ze horen op de track toch niet hoe je gear er uit ziet ;).
 
dit spul is soo vet ....en duur
wel a muzikaal trouwens is [z]herman ook
dussssssjjjjjjjjjjj
 
$900 bij Analogue heaven = €900 bij Schneiders...

dit kan toch geen realiteit zijn ...
$=eu >???????:bekdicht:

die losse modules van metasonix zijn ook egt schrikbarend duur !
wel mijn style maar outa reach

voor de prijs vamn bv drie modules koop ik egt een grote modulaire set ....uh mischien wel incl [smd opvoer set [sherman dus !
 
Back
Top