Hoe leuk vindt jij het SF?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ach iedereen zit op ze eigen eilandje maar te gillen en te roepen. Of dat nu de HW of de SW boys zijn (algemeen gesproken, uitzonderingen zijn er wel gelukkig anders was ik alleen geen lid meer). Iedereen heeft een vooringenomen geconditioneerde mening en zelfs al kantelt de aardas, zullen ze er niet van afstappen...mij ook best :D

Marr echt luisteren en openstaan voor adviezen en kritiek eindigt al snel in ja-nee discussies, leifst met wat persoonlijke sneren en/of steken onder water....Wat een figuren eigenlijk, sneue lui. Ik dacht dat muziekanten altijd vrije vogels waren, met respect voor elkaar. Nu dat is imo al lang niet meer zo....Zeker nu elek boerelul een PC thuis heeft staan, opgehitst wordt door Mtv Cribs en IDols en al die crap en dus ook maar artiest/dj wordt, voor al die sletten dope en money die ze denken te kunne verdienen hahah...Jammer dat ze alleen niet doorhebben dat door de muziek als iets triviaals te zien, ze nooit tot de kern en werkelijk intrisieke content van geluid en magie komen..Des te beter, want zoveel plek is er ook niet...

menig discussie is al 100x behandeld, maar goed je hebt gewoon ook verloop en starters, daar heb ik opzich geen probs mee...
Maar al die threads over zaken die gewoon in de manual staan, mogen van mij zonder pardon dicht. Dat vind ik echt te duf en ongeintersseerd overkomen. Dat zou hier niet moeten horen wmb. Als je zelf al te bedonderd ben om een manual van je spul te lezen, waarom in allehagedissennaam, moeten ik (of iemand anders) dat wel doen ????? ik heb die kutsynth niet gekocht hoor :D
 
Volgens mij hoort muziek maken om creativiteit te gaan, en het leuke van electronische muziek is DAT je zo creatief kunt zijn omdat je je eigen geluiden maakt of steelt/bewerkt. Je kunt werkelijk alles door elkaar heengebruiken, sample een vintage synth in je PC en haal hem door een effecten plugin, sample een loopje uit een jaren 50 jazzplaat en haal hem door een gitaarpedaal, sla op een colablikje en haal het door een vocoder, gebruik een hardware sequencer om een softsynth aan te sturen, doe wat je wil ... En volgens mij maakt het dan niet uit of je een batterij Modulars uit de jaren 60 hebt staan of een softsynth gebruikt, of dat je samples gaat choppen in je MPC of dat je met Ableton Live aan de slag gaat of dat je voor een 808 gaat of juist een MachineDrum.

Maak muziek en lol!
 
een VST = een VST en geen synth.
8D en potmeters, weerstanden en draadjes is electronica :doei:

En als jullie willen bitchen doe dat dan even via pb. Lekkere thread vervuiling.
hoezo? RSB begon vanuit een niet vrij wel overwogen standpunt/denkwijze in te gaan qua VSTi (gebruikers)...
niet eens ergens voor nodig want hij voelt zich toch blijkbaar als hardware gebruiker bere goed... of niet dan?

waarom in allehagedissennaam
hehe
 
Laatst gewijzigd:
je moet gewoon stiekum alles gebruiken wat je mooi/handig/vet ende gaaf vindt.. das ideaal. maar natuurlijk wel op vst's blijven pissen voor de vorm :)

ontopic:
sf is HEEL leuk :okdan:
wel vreemd, allerlei azijnpissers(waaronder ikzelf idd :D)en domme makrelen, maar toch is t leuk
 
Minder leuk dan vroeger.
 
Mogen we? Komt-ie dan: je myspace-pagina is echt saai vormgegeven! Ha! :frons:


Ik kan maar niet uitgevogeld krijgen hoe ik dat aanpas :confused: :o: =(
 
Ik krijg dat soort shit ook niet voorelkaar, mij teveel computer geneuzel. Ik heb 2 myspeezen en een(de mooiste) is door zo'n neuzelaar gemaakt. helaas staat het e-meel adres van me vrouw er op want die gooit alles van myspees weg. En op de 2e pagina krijg ik het niet voor mekaar om er muziek op te ZZ. Als ik dat probeer krijg ik gezeur dat er copyright problemen zijn, als er iets is wat ik niet op mijn muziek zit dan is dat wel copyright. Ik ben ook maar gestopt met het proberen, anders ga ik m'n computer telijf met een stuk hout.
 
Ik ben ook maar gestopt met het proberen, anders ga ik m'n computer telijf met een stuk hout.
Voorhamer of kettingzaag werkt beter. :W
 
Nou ja ik ben niet viezzz van een kommpoetur maaruh die maispeez ies eun beutje onduedeleuk.

:P
 
Nou volgens mij hoort Yoozer dan meer thuis op een softsynthforum..... een VST = een VST en geen synth.

Kan ik een heel lang verhaal over schrijven maar een feit = een feit.

En als jullie willen bitchen doe dat dan even via pb. Lekkere thread vervuiling.

De vraag was of je het synthforum leuk vindt geen visie over soft versus hard.

Software is IDD geen synth..

Maar ja helaas wordt het synthforum steeds meer bevolkt door dat soort meuk..
En uiteindelijk is de harde kern hier jaren geleden gekomen om over (vintage) synthesizers/samplers enz. te forummen en niet over computers en VST shit...

En dat gelul van "jamaar een VA is ook gewoon software in een doosje" slaat nutuulik ook nergens op...

Muziek uit computers is gewoon niet the real thing klaar... software blijft gewoon speelgoed..

als je geen hardware synth hebt ben je ook geen ECHTE liefhebber ervan...
 
Software is IDD geen synth..

Maar ja helaas wordt het synthforum steeds meer bevolkt door dat soort meuk..
En uiteindelijk is de harde kern hier jaren geleden gekomen om over (vintage) synthesizers/samplers enz. te forummen en niet over computers en VST shit...

En dat gelul van "jamaar een VA is ook gewoon software in een doosje" slaat nutuulik ook nergens op...

Muziek uit computers is gewoon niet the real thing klaar... software blijft gewoon speelgoed..
zeg je dit nou om te vissen?
 
Ik geef dit forum nog 3 jaar en dan staan er meer post onder
SynthSoftware dan onder SynthHardware.
En dan is dit idd zo'n forum als zo vele.

Ik heb helemaal geen moeite met wat Yoozer schrijft.
maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben.

Hardware synths lijken soms weleens uit te sterven op dit forum.
Als ik een vraag heb over een kapotte HWsynth hier dan krijg je
4 berichtjes erop met Succes gewenst.
Als ik een topic start over dat mijn CPU te heet word dan krijg
ik zoveel reacties dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Dat lijkt mij dus een misgegrepen kans van een SYNTH-forum

Maar ik vecht hier tegen de Bierkaai, dat is wel duidelijk.
Want we moeten maar met onze tijd mee en daar hoort software bij
volgens vele, nou er is genoeg nieuwe hardware te vinden elke dag
waarmee je makkelijk een forum kan vullen.

Ik durf niet eens een enquette op te zetten met de vraag.
SOFTSYNTHS bannen van SF Ja/Nee
want ik ben bang dat 90% nee gaat zeggen,

daag Synthforum, welkom softwareforum

;{;{;{
 
nou de real thing is wat er uit de speakers komt voor mij.. en ieder heeft daar zn eigen weg naar toe die allemaal even real zijn
ik vind hw ook leuker, meer charisma hebben etc.. maar voor anderen hoeft dat niet zo te zijn toch. sterker nog, er zijn er zat die met software muziek maken die ik vetter vind dan mn eigen met hw gemaakte muziek:) wtf heb ik dan nog aan de real thing hehe
en daarbij, "software blijft gewoon speelgoed".. hou je t een beetje bij de ontwikkelingen? en ook de sound van software? sw is echt met grote stappen vooruit gegaan vind ik en daarbij is de flexibilteit van sw behoorlijk de real thing als muziek maken je doel is.
ik heb me ook wel afgeven op software en in sommige gevallen zal ik dat blijven doen voorlopig, maar geen software voor een aantal toepassingen in je setup lijkt me echt onverstandig, ongelooflijk omslachtig en getuigt niet echt van een open mind richting instrumenten om je doelen te verwezenlijken in de muziekmakerij.
pak van alles wat binnen je bereik ligt het beste, vanuit kwalitatief oogpunt, maar ook vanuit financieel en funktioneel oogpunt.. dan ben je t slimste bezig imho.
 
nou ja die hardware vs software discussie daargelaten...
dat is een gebed zonder einde.

ik merk de laatste tijd ook dat er telkens threads worden gestart met het woord "welke" of "beste" erin, en dan heb ik het nog niet eens over nieuwe leden die zich aanmelden omdat ze 2 cd spelers en een mixertje hebben... :bekdicht:
 
Ik heb in de studio niet eens een computer, opnemen doe ik op bandjes met een 8sporen deck. Ik typ alleen op m'n computer en een beetje surfen. Dus wat mij betrefd weg met die nullen en eenen. Ik had in de nieuws draad ook al gevraagd of er een instrumenten draad kon komen en een software draad. Maar daar werd niet op gereageert. Want ik vind het wel vervelend dat het grootste deel van het nieuws software of computershit is, wat me totaal niet boeit. Als je't scheidt dan hoeven mensen niet eest door allerlei computer geneuzel te ploegen om dat ene echte synth stukje te lezen. Of zet iig in de titel dat het om instrumenten of computer spul gaat.
 
toch was je vorige post juist eentje van dat kaliber bass
 
nou ik verbied helemaal niemand om softsynths te gebruiken, maar als je niet tenminste 1 hardware synth hebt snap ik niet dat je hier wordt toegelaten.

Als ik geen VW Golf GTI heb ga ik ook niet op een VW Golf GTI forum.




:D
 
nou ja die hardware vs software discussie daargelaten...
dat is een gebed zonder einde.

ik merk de laatste tijd ook dat er telkens threads worden gestart met het woord "welke" of "beste" erin, en dan heb ik het nog niet eens over nieuwe leden die zich aanmelden omdat ze 2 cd spelers en een mixertje hebben... :bekdicht:

Techno = Deaud .....

welcome to the klub
 
ik vind die hele hardware discussie versus software discussie echt onzin.

ik krijg bij die hardware rules lui een beetje dezelfde indruk als ik op de musikmesse op de moog stand had. Daar stonden ook alleen maar oude mannetjes van boven de 50 met bretels om lyrisch naar een sinus golfje te luisteren. :D

ok, ik overdrijf misschien een beetje. Maar wat ik ermee aan wil geven is dat synthese heel veel verschijningsvormen kan hebben. Of dat nou digitale hardware synths, software synths of analoge synths zijn maakt geen moer uit en heeft veel meer te maken met je eigen preferenties van wat je zelf leuk vindt.

verdraagzaamheid en respect voor elkaar keuzes maakt het wel zo gezellig, en mogelijk leer je ook nog eens iets van een ander zijn werkwijze.

Of je het nou leuk vindt of niet, het synth landschap is heel erg veranderd. Dit was ook overduidelijk op de musikmesse nu. Er was een heeeeel klein standje met wat analoge apparatuur en de rest was praktisch allemaal vsti's of digitale synths.

dus wat mij betreft zou er hier plek moeten zijn voor iedereen. Ook voor de micro dj's onder ons die alleen loopjes plakken :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top